Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Volkswagen“ savo aukščiausio lygio vadovams už 2015 metus sumokės 63 mln. eurų

Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“, net ir patyrusi milžiniškus nuostolius dėl automobilių taršos rodiklių klastojimo skandalo, savo aukščiausio lygio vadovams už 2015 metus ketina sumokėti iš viso 63,2 mln. eurų.
„Volkswagen“ logotipas
„Volkswagen“ logotipas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Tačiau nemaža to užmokesčio dalis bus sumokėta tik po trejų metų ir tik tuo atveju, jeigu įmonės akcijų kursas minėtu laikotarpiu pakils tiek, kiek sutarta.

Ketvirtadienį paskelbtoje „Volkswagen“ metinėje ataskaitoje nurodoma, kad generaliniam direktoriui Matthiasui Muelleriui, kuris į šias pareigas buvo paskirtas 2015 metų pabaigoje, bus sumokėta 4,76 mln. eurų.

Šią sumą sudaro 1,1 mln. eurų fiksuotas bazinis atlyginimas, taip pat 3,65 mln. eurų premijos, susietos su įmonės veiklos rezultatais.

Generaliniam direktoriui Matthiasui Muelleriui, kuris į šias pareigas buvo paskirtas 2015 metų pabaigoje, bus sumokėta 4,76 mln. eurų.

Martinas Winterkornas, kuris kilus skandalui buvo pakeistas M.Muelleriu, gaus 7,31 mln. eurų – maždaug perpus mažiau negu metais anksčiau, kuomet jam buvo sumokėta 15,86 mln. eurų.

O Hansas Dieteris Poetschas, kuris kilus skandalui finansų direktoriaus pareigas iškeitė į įmonės valdybos pirmininko postą, už laikotarpį, kuriuo jis dirbo finansų direktoriaus darbą, gaus 5,1 mln. eurų. Be to, jam bus sumokėta 13,4 tūkst. eurų už darbą valdyboje.

Vokietijos laikraščiai „Volkswagen“ aukščiausio lygio vadovų užmokesčio klausimui pastarosiomis savaitėmis skyrė itin daug dėmesio. Būta nemažai viešų diskusijų, ar, kilus skandalui, jie turi moralinę teisę gauti premijas, kurių dydis priklauso nuo įmonės veiklos rezultatų.

Pernai rugsėjį paaiškėjo, kad „Volkswagen“ 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių su dyzeliniu varikliu buvo įdiegusi programinę įrangą, padėjusią klastoti automobilių taršos bandymų rezultatus.

Išlaidų, susijusių su šiuo skandalu, vis dar neįmanoma apskaičiuoti, tačiau neabejojama, kad jos dėl baudų ir ieškinių sieks milijardus eurų.

2015 metais „Volkswagen“ patyrė 1,6 mlrd. eurų nuostolius ir suformavo 16,2 mlrd. eurų atidėjinius galimoms baudoms, ieškiniams ir automobilių atšaukimo išlaidoms.

Praėjusią savaitę „Volkswagen“ pranešė, kad iš pradžių atidės 30 proc. valdybos narių 2015 metų premijų sumos.

Šiuos pinigus jie galės gauti tik po trejų metų, t. y. 2018 metais, atsižvelgiant į tai, kaip minėtu laikotarpiu pakis gamintojos akcijų kursas.

„Volkswagen“ paaiškino, kad nesumokėta suma bus pirma konvertuota į privilegijuotąsias akcijas. Visos šios lėšos bus sumokėtos tik 2018 metais ir tik tuo atveju, jeigu akcijų kursas biržoje iki trejų metų laikotarpio pabaigos pakils bent 25 procentais.

Iš 63,2 mln. eurų sumos atidėti bus tik 4,22 mln. eurų, nurodoma „Volkswagen“ ataskaitoje, kurioje paaiškinama, kad tai yra susiję su tuo, kad 2015 metais vadovybėje būta įvairių pokyčių, kurių dalis yra nesusijusi su skandalu.

Ketvirtadienį „Volkswagen“ būstinėje Volfsburge surengtoje metinėje spaudos konferencijoje M. Muelleris pareiškė, kad automobilių gamintoja įveiks šią krizę ir pasistengs, kad šis skandalas nesutrikdytų jos plėtros. Jis taip pat pažadėjo, kad gamintoja jau šiemet dirbs pelningai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos