„ID.3 elektromobilis visiškai neparuoštas rinkai“
„Volkswagen“ daug kartų kartojo, kad dabar intensyviai gamina „ID.3“ elektromobilius ir pirkėjus jie pasieks šią vasarą.
Taip pat tvirtinama, kad „ID.3“ elektromobiliai bus aprūpinti bazine programine versija, kurią vėliau bus galima atnaujinti nuotoliniu būdu. Tai bus pirmasis toks VW automobilis, kurio programinę įrangą bus galima atnaujinti nuotoliniu būdu.
Viskas skamba gerai ir visgi. Šiomis dienomis Vokietijos spaudoje pasirodė straipsnis apie „ID.3“ elektromobilius ir konkrečiai – jų programinės įrangos problemas.
„Süddeutsche Zeitung“ tvirtina gavę vidinės VW informacijos ir teigiama, kad pagrindinė „ID.3“ programinės įrangos problema yra „pernelyg skubotai sukurta visiškai naujos pagrindinės programinės įrangos architektūra, kurią, esant dabartiniam spaudimui, yra per daug sunku ištaisyti. Skirtingos programos dalys tarpusavyje nedirba tinkamai ir priveda prie klaidų.“
Taip pat pranešama, jog VW tiesiog trūksta programuotojų, kurie galėtų visas šias problemas išspręsti. Negana to, ir kai kurie „svarbūs vadovai paliko darbą“.
„Süddeutsche Zeitung“ straipsnyje pilna tokių sakinių, kaip: „tai jau visiškai nejuokinga“, „tai yra absoliuti katastrofa“ ir „mes negalime pritraukti žmonių“.
Pasak „Süddeutsche Zeitung“ šaltinio, „ID.3 elektromobilis visiškai neparuoštas rinkai“. Kitas šaltinis tvirtina, kad bendrovė „net nėra arti masinės ID.3 elektromobilių gamybos. VW generalinis direktorius Herbertas Diessas šią vasarą tikrai turės keletą automobilių, kuriuos galėsime parodyti, bet mes juos pagaminsime kone rankomis, kad būtų ką parodyti. Tai neturi nieko bendro su serijine gamyba.“
Gerai. Pripažinkime, pareiškimai labai skambūs ir net gąsdinantys. Dėl to, kad tėra pagaminti keli „ID.3“ elektromobiliai, gal čia kiek persūdyta.
Neseniai savo akimis galėjome matyti vaizdo įrašą, kuriame buvo užfiksuoti tūkstančiai „ID.3“ elektromobilių vienoje iš Vokietijos automobilių laikymo aikštelių. Tad „ID.3“ elektromobilių bus daugiau nei „keletas vienetų“.
O dėl programinės „ID.3“ įrangos problemų, tai jau girdime nebe pirmą kartą. Tiesą sakant, kone nuo šių metų pradžios apie tai vis pasirodo kokia nors žinutė. Ir panašu, jog šioje srityje „VW“ tikrai turi labai rimtų problemų.
O kokia oficiali „Volkswagen“ pozicija?
„Electrek“ pasiteiravo „VW“ kompanijos, kaip jie pakomentuotų šią „Süddeutsche Zeitung“ dienraštyje paviešintą informaciją. Štai ką atsakė kompanijos atstovai:
„Skaitmeninės funkcijos rinkoje pasirodys reguliariai ir nuolatos bus atnaujinamos. Programinė įranga bus įdiegta į transporto priemones jų gamybos metu ir ji bus atnaujinta į naujausią versiją prieš automobilius pristatant pirkėjams.“
Taip pat tvirtinama, kad „svarbiausia yra aukšti kokybės standartai“, todėl elektromobilius pirmiausiai išbandys gamyklos darbuotojai.
„Nusprendėme, kad pirmieji pagaminti elektromobiliai bus perduoti Volkswagen gamyklos personalui, kad jie jomis kasdien naudotųsi, išbandytų ir taip užtikrintų visapusišką kokybę.
Dėl to mūsų darbuotojai mums pateiks svarbių atsiliepimų apie ID.3 veikimą, dar prieš šiems automobiliams patenkant pas klientus.“
VW tvirtina, kad visi šie dalykai nepakeis jų nustatyto griežto grafiko ir pirmasis ant MEB platformos sukurtas elektrinis automobilis europiečius pasieks šią vasarą.
„Elektromobiliai rinką pasieks 2020 vasarą. ID.3 1ST (pirmos serijos ID.3 aut. past.) gamyba buvo pradėta, kaip ir numatyta, ir pagaminta keletas elektromobilių (2019 metais jų pagaminta 50 vnt. aut. past.). Kai priartėsime prie oficialaus ID.3 paleidimo į rinką, gamyba bus smarkiai padidinta.
Sekančiame etape transporto priemonės bus tiekiamos iš anksto jas užsisakiusiems klientams. Mūsų tikslas yra vienu metu šią vasarą savo klientams Europoje pristatyti 30 000 ID.3 1ST elektromobilių.“
ID.3 turėtų būti trijų versijų ir manoma, kad bazinė elektromobilio versija kainuos apie 30 000 eurų. Neįskaičiuojant skirtingose šalyse taikomų mokestinių lengvatų, su kuriomis jis gali kainuoti ir 23 500 eurų.
Taip pat numatoma, kad rinką pirmiausiai pasieks kiek brangesni ID.3 modeliai, galintys vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 550 km.
Bazinė ID.3 versija pasirodys kiek vėliau ir turės 45 kWh baterijų sistemą bei remiantis WLTP ciklo vertinimu, vienu įkrovimu galės nuvažiuoti iki 330 km.
O kaip gi VW spręs tas programines problemas? „Süddeutsche Zeitung“ praneša, kad VW surengė privatų susitikimą su „Daimler“ ir kompanijos bandys apjungti pajėgas, kurdamos bendrą programinę įrangą.
VW atstovai „Electrek“ taip pat patvirtino, kad Martinas Hofmannas, nuo 2011 metų einantis VW vyriausiojo informacijos vadovo pareigas, kuris iš esmės ir yra atsakingas už ID.3 programinę įrangą, kovo pabaigoje paliko kompaniją.
Tikėkimės, kad šie pokyčiai ir bendradarbiavimas su „Daimler“ padės išspręsti „ID.3“ programinės įrangos problemas ir šie elektromobiliai sėkmingai įsilies į automobilių rinką.