Kad dar labiau pagreitintų elektromobilių ir savavaldžių automobilių programas, VW sumažins vandenilio kuro elementams skirtus finansinius išteklius.
Elektra ar vandenilis?
Diessas „Reuters“ teigia, kad vandenilio kuro elementai dar bent dešimtmetį nebus tokie konkurencingi, kaip grynai elektra (baterijomis) varomi varikliai.
Tad kompanijos ištekliai, anksčiau skirti vandenilio kuro elementų plėtrai, bus nukreipti kitoms programoms.
VW vadovas nori, kad mažėtų išlaidos, programų įgyvendinimo sudėtingumas, didėtų produktyvumas ir, kad kompanijos neištiktų „Nokia“ likimas.
„Nokia“ kadaise buvo labai garsus telefonų gamintojas, tačiau kompanija pramiegojo išmaniųjų telefonų atsiradimo aušrą ir taip buvo išstumta iš telefonų rinkos. Ją bandė gaivinti ir „Microsoft“ kompanija, bet net ir šiam pasauliniam gigantui nepavyko to padaryti.
Grįžtant prie Herberto Diesso, jis po įvykusio valdybos posėdžio jos narių paklausė: „ar mes esame pakankamai greiti?“, turėdamas galvoje kompanijos darbus elektromobilių sektoriuje.
Ir pats atsakė, kad „jei ir toliau judėsime tokiu pačiu greičiu, bus labai sunku“.
Žvelgiant istoriškai, VW priklausantis „Audi“ prekės ženklas yra tas vandenilio kuro elementų vėliavnešys. Praėjusiais metais Ženevoje vykusioje automobilių parodoje „Audi“ valdybos narys Brahamas Schotas dar teigė:
„Jūs turite pabandyti rasti efektyviausią ir naudingiausią būdą važiuoti elektra. Ir tada prieiname prie kuro elementų. Aš tikrai noriu paspartinti šią sritį.“
Schotas anksčiau buvo sakęs ir tai, kad „Audi“ skirs „daugiau pinigų, pajėgumų ir pasitikėjimo“ vandenilio kuro elementais.
Ką gi, tokios kalbos buvo prieš metus laiko. Ir dabar Herbertas Diessas teigia, kad įmonė (turima galvoje visą VW grupę aut. past.) turi sutelkti dėmesį į savo stipriąsias puses ir atsisakyti visko, kas trukdo pasiekti geresnių rezultatų. Tai reiškia ir išteklių perkėlimą nuo vandenilio kuro elementų prie baterijų.
Tačiau analitikai iš „Wood Mackenzie“ nesitiki, kad VW sugebės įgyvendinti savo tikslą ir iki 2028-ųjų parduos 22 mln. elektromobilių. VW nori iki 2025-ųjų pasiekti tokį lygį, kad kasmet parduotų po 1,5 mln. elektromobilių.
Visgi analitikai tiki, kad iki 2028-ųjų VW sugebės parduoti 14 mln. elektromobilių ir iki šio dešimtmečio pabaigos taps didžiausiu elektromobilių gamintoju pasaulyje.
Remiantis „Wood Mackenzie“, „VW“ dalis visame elektromobilių sektoriuje užims 27 proc. ir kompanijai reikės 30 proc. pasaulinių baterijų išteklių.
Pasaulinės varžybos vyksta ne tik elektra varomų automobilių sektoriuje, bet ir tarp savavaldžių automobilių. VW jau paskelbė apie naujos „VW Autonomy Inc“ įmonės įkūrimą, kuri bus atsakinga už savavaldžių automobilių programų vystymą ir įgyvendinimą.
„Klasikinių automobilių era baigėsi“, – teigia Herbertas Diessas. Ir VW vadovas sako nenorintis, kad jo kompanija prarastų dabartinę lyderio poziciją, kaip tą padarė „Nokia“ ir į priekį praleido „Apple“.