„Volkswagen“ nenori tapti dar viena „Nokia“: koks bus kitas įmonės žingsnis?

Buvo laikų, kai daug kompanijų norėjo būti tokios kaip „Nokia“. Dabar „Volkswagen Group“ vadovas Herbertas Diessas sako, kad kompanija ieško būdų išvengti tokios lemties.
Atnaujintas „Volkswagen Tiguan“
Atnaujintas „Volkswagen Tiguan“ / Volkswagen nuotr.

Keista apie tai pagalvoti, bet daug jaunesnių skaitytojų tikriausiai net nežino, kad „Nokia“ anksčiau buvo populiariausias mobiliųjų telefonų gamintojas pasaulyje. Ir tikriausiai niekas neprieštaraus, jei pasakysime dar daugiau – „Nokia“ gamino geriausius mobiliuosius telefonus. Tačiau dabar apie „Nokia“ taip negalvojame. Kas nutiko?

„Nokia“ buvo nušluota inovacijų bangos. Kai kitos kompanijos ėmė gaminti ir tobulinti išmaniuosius telefonus, „Nokia“ technologinis pranašumas išnyko. Pardavimai ėmė kristi ir „Nokia“ pasiūlymai atrodė tiesiog neatitinkantys laikmečio dvasios. Galiausiai ir vardo prestižas buvo prarastas. „Nokia“ egzistuoja ir dabar, tačiau dabar tai – tik buvusios šlovės šešėlis.

Herbertas Diessas interviu Bloomberg.com teigė, kad „Volkswagen“ būtina išvengti „Nokia“ lemties. Kaip kadaise perėjome nuo klasikinių prie išmaniųjų telefonų, dabar judame nuo burzgiančių ir teršiančių prie švarių ir tylių automobilių.

H.Diessas teigė, kad Europa taps elektromobilių inovacijų centrų ir „Volkswagen“ tam yra pasiruošusi. Tiesa, vien kurti ir gaminti elektromobilius nepakanka – reikia žengti tolimesnį žingsnį, kad kitos kompanijos tiesiog neaplenktų „Volkswagen“ lygioje vietoje.

Koks tas didesnis žingsnis? H.Diessas atskleidė, kad tai – integracija su internetu. „Volkswagen“ automobiliai turės palaikyti nuolatinį ryšį, keistis informacija, teikti pramogas, naujinti savo sistemas. Daug automobilių jau dabar tai gali, tačiau H.Diessas kalba apie daug gilesnę integraciją ir lygina ją su išmaniaisiais telefonais. Išmanusis be interneto yra stipriai ribotas prietaisas.

„Volkswagen“ jau kuria savo operacinę sistemą, kurią ketina platinti ir kitiems gamintojams. Detalės nėra atskleidžiamos, tačiau automobilių ir interneto integracija yra įdomi idėja, jei tik privalumai naudotojui bus akivaizdūs.

„Tesla“, kurią H.Diessas laiko vienu iš svarbiausių konkurentų, ilgą laiką savo elektromobilių pardavimais Vakarų Europoje buvo nepralenkiama, tačiau dabar tai po truputį keičiasi. Situacija rinkoje kaista ir bus įdomu stebėti, kokios inovacijos iškels tradicines kompanijas, o kokia strategija privers jas lyginti su „Nokia“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis