„Volkswagen“ įsipareigojo maždaug 535 tūkst. automobilių savininkų ir įgaliotiems automobilių pardavėjams Jungtinėse Valstijose išmokėti kompensacijų už bendrą maždaug 20 mlrd. JAV dolerių sumą, tačiau mokėti kompensacijas Europoje atsisakė.
Braunšveigo apygardos teismas patvirtino, jog gavo „Volkswagen“ pareikštą ieškinį, kurį „MyRight“ pateikė vieno iš Vokietijos automobilių savininkų vardu.
JAV paplitusios kolektyvinių ieškinių praktikos Vokietijoje nėra. Vokietijoje teismas nagrinėja vieno ieškovo pareikštą ieškinį ir ši byla vėliau naudojama kaip panašių procesų modelis.
Pasak „MyRight“, pareikšti ieškinius „Volkswagen“ Vokietijoje yra pasirengę dar maždaug 100 tūkst. automobilių savininkų.
Jeigu teismas patenkins pirmojo ieškovo Vokietijoje reikalavimus, Vokietijos automobilių gamintoja gali būti užversta ieškiniais – ir Vokietijoje, ir kitose Europos šalyse. Dėl to jos išlaidos „dyzelgeito“ padarinių šalinimui gerokai padidės, rašo agentūra „MarketWatch“.
„Volkswagen“ pareikštame ieškinyje reikalaujama, kad įmonė automobilio savininkui sumokėtų automobilio kainai lygią kompensaciją (41 tūkst. eurų) ir palūkanas ir taip pat padengtų bylinėjimosi išlaidas.
2015 metų rugsėjį „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. automobilių, įskaitant 600 tūkst. automobilių JAV, įdiegė vadinamąją išderinimo technologiją. Ši programinė įranga nustato, kada automobilis yra testuojamas ir sumažina išmetamus teršalų kiekius, tačiau įprastomis vairavimo sąlygomis ji šių kiekių nekontroliuoja, taigi tikrieji išmetami teršalų kiekiai yra kelis kartus didesni negu leistinos normos.
Nors „Volkswagen“ sutiko sumokėti kompensacijas JAV automobilių savininkams, tartis dėl kompensacijų Europos automobilių savininkams įmonė atsisakė ir savo Europos klientams pasiūlė tik pašalinti pažeidimus.