„Volvo FH16“ yra skirtas itin sunkių krovinių gabenimui bei transporto užduotims, kurioms reikalinga galia, našumas ir didelis vidutinis greitis. Dabar galingiausias pasaulyje serijiniu būdu gaminamas sunkvežimis pradedamas siūlyti su naujos kartos 16 litrų darbo tūrio 750, 650 ir 550 AG varikliais, atitinkančiais „Euro 6“ emisijos standartą. Naujieji varikliai pasižymi aukštesniu sukimo momentu esant žemesniems variklio sūkiams, galingesniu varikliniu stabdžiu ir mažesniu triukšmingumo lygiu.
„Volvo FH16“ su „Euro 6“ varikliu išliko toks pats patikimas, kaip ir ankstesnė jo versija, taupiai naudoja degalus ir yra trijų galios variantų. Tačiau dabar vairuotojai įvertins maksimalų variklio sukimo momentą, kuris pasiekiamas jau nuo 900 ar 950 sūkių per minutę, priklausomai nuo variklio versijos. Pagerinta sukimo momento kreivė leidžia vežėjams pasirinkti degalus taupyti padedančią galinę ašį su greitesniu reduktoriumi“, - sako „Volvo Trucks“ jėgos agregatų vadovė Astrida Drewsen.
Visi varikliai yra komplektuojami su „Volvo Trucks“ automatizuota pavarų dėže „I-Shift“. Mechaninę pavarų dėžę galima pasirinkti su 550 AG variklio versija. Visus variklius galima užsisakyti su „Volvo“ VEB+ varikliniu stabdžiu. Jo maksimali stabdymo galia padidėjo nuo 425 iki 470 kW esant 2 200 sūkių per minutę – tai padidina saugumą ir sumažina pagrindinių stabdžių dėvėjimąsi.
Siekdami užtikrinti žemą azoto oksidų (NOx) emisiją pagal „Euro 6“ reikalavimus, „Volvo Trucks“ inžinieriai panaudojo aušinamos išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos EGR ir atnaujintos papildomo išmetamųjų dujų apdorojimo sistemos kombinaciją. Nauja dviejų turbokompresorių sistema užtikrina išmetamųjų dujų recirkuliacijos procesą bei didelę galią. Variklyje įdiegtas pilotinis įpurškimas – nedidelis kiekis degalų yra iš anksto įpurškiamas į cilindrus, tokiu būdu sukuriant tolygų slėgį, o variklis dirba tyliau.