Pirmojoje kinų įmonių grupės valdomos bendrovės „Volvo“ gamykloje Šiaurės Amerikoje ateinančiais metais ketinama gaminti naujos kartos S60 vidutinio dydžio sedanus, Detroito automobilių parodos išvakarėse žurnalistams sakė „Volvo“ vadovas Hakanas Samuelssonas, pabrėžęs, kad gamykla turės tarptautinių ambicijų.
„Tai gamykla ne vietinei gamybai, – sakė jis. – Joje, žinoma, bus gaminama automobilių ir JAV rinkai, tačiau maždaug pusė bus eksportuojama.“
Pasak H.Samuelssono, sprendimas dėl gamyklos buvo priimtas dar 2014 metais, gerokai anksčiau prieš tai, kai automobilių gamyba JAV bei darbo vietų susigrąžinimas iš Meksikos tapo karšta tema.
„Volvo“ vadovas sakė, kad viską įvertinus buvo logiška gamyklą statyti Jungtinėse Valstijose. Joje per metus bus galima pagaminti 100 tūkst. automobilių.
„Atsisėdi ir skaičiuoji visus savo finansus, valandines darbo išlaidas darbuotojams, transporto kaštus. Mes, žinoma, svarstėme ir apie Meksiką, JAV pietus. Galiausiai finansiškai nebuvo jokio skirtumo. Meksika labai patraukli, ir visi dabar ten investuoja. Tačiau mums finansiškai nelabai apsimokėjo. Mums reikėjo dvi dalykų: JAV yra didžiausia rinka, o Meksika – ne, ir mums reikėjo būti arčiau savo klientų. Privalome juos suprasti, jeigu norime augti“, – sakė jis.
Praėjusiais metais „Volvo“ pardavė rekordinį skaičių automobilių – 534 tūkst. vienetų, iš kurių 83 tūkst. buvo parduoti JAV rinkoje.
D.Trumpas, savo rinkimų kampanijos metu žadėjęs, kad Amerikoje gamybos sektoriuje bus sukurta daugiau darbo vietų, praėjusią savaitę socialiniame tinkle „Twitter“ sukritikavo automobilių gamintojus, gaminančius ar ketinančius gaminti automobilius Meksikoje. Ypač daug kritikos teko „General Motors“ už tai, kad kai kuriuose „Chevy Cruze“ ši gamina už pietinės JAV sienos. O „Toyota“ sulaukė kritikos už naujos gamyklos statybas Meksikoje.