„Volvo Trucks” prezidentas Claesas Nilssonas tikina, kad gerėjant oro kokybei ir mažėjant transporto priemonių skleidžiamam triukšmo lygiui mieste, bus galima laisviau nei iki šiol planuoti naujų gyvenamųjų namų ir infrastruktūros statybą. Elektra varomą sunkvežimį galima eksploatuoti terminalų viduje bei aplinkosauginėse zonose. Veikdami tyliai jie atveria galimybes daugiau laiko dirbti naktį, taip sumažinant dienos metu keliams tenkančią eismo apkrovą.
„Rinkai ketiname pasiūlyti kiekvieno kliento individualius poreikius atitinkančius sprendimus, atsižvelgdami į važiavimo ciklus, gabenamus krovinius, darbo grafikus, planuojamą per dieną nuvažiuoti atstumą ir kitus parametrus. Mūsų siūlomi sprendimai apims viską: nuo maršrutų analizės ir baterijų talpos optimizavimo iki techninės priežiūros ir finansavimo sprendimų. Be to, „Volvo Trucks“ glaudžiai bendradarbiauja su keliais įkrovimo įrangos tiekėjais“, – sako „Volvo Trucks“ sunkvežimių „Volvo FL“ ir „Volvo FE“ strategijos vadovas Jonas Odermalmas.
„Volvo Trucks“ elektra varomi sunkvežimiai jau šiandien naudojasi ilgamete „Volvo Group“ sukaupta patirtimi, įgyvendinant elektra varomo transporto sprendimus. Grupei priklausanti įmonė „Volvo Buses“ nuo 2010 m. pardavė jau daugiau kaip 4 000 elektra varomų autobusų, tad „Volvo FL Electric“ sunkvežimiuose įdiegta laiko patikrinta ir realiomis eksploatacijos sąlygomis išbandyta elektrinė pavara ir baterijos.
Pirmuosius „Volvo FL Electric“ gamos sunkvežimius jau šiandien pradeda eksploatuoti klientai, vykdantys veiklą „Volvo Trucks“ gimtajame mieste Geteborge.
Vien elektra varomas sunkvežimis sveria 16 tonų. Į priekį jį varo 185 kW elektros variklis. Maksimali nuolatinė galia siekia 130 kW. Maksimalus elektrinio variklio sukimo momentas – 425 Nm.
Energija, reikalinga sunkvežimiui, kaupiama 2–6 ličio jonų 100–300 kWh talpos baterijose. Elektra sunkvežimis gali nuvažiuoti iki 300 km. atstumą. Įkrauti baterijas galima tiek iš kintamosios srovės tinklo, tiek sparčios įkrovos stotelėse. Sunkvežimis naudoja CCS ir „Combo2“ įkrovos standartą.
300 kWh talpo baterijos visiškai įkraunamos naudojant sparčiojo įkrovimo stoteles – 1-2 valandos. Įprastame elektros tinkle sunkvežimio baterija įsikraus per maždaug 10 valandų.
Pirmieji du „Volvo FL Electric“ sunkvežimiai bus eksploatuojami buitinių atliekų surinkimo ir perdirbimo bendrovės „Renova“ ir transporto įmonės TGM.