Iš tiesų, ši problema kamuoja ne vienos rūšies sunkvežimių vairuotojus. Pavyzdžiui, iš kabinos nuolat lipa šiukšliavežių vairuotojai, nes jiems tenka stoto prie kiekvieno namo ir prie sunkvežimio pristumti buitinių atliekų konteinerius.
„Volvo Trucks“ kuria autonominę sistemą, kuri leistų sunkvežimiui nuo vieno namo prie kito nuvažiuoti pačiam. Tai – puikus sprendimas, tačiau jis pritaikomas ne visur. Pavyzdžiui, karjeruose nėra nuolatinių kelių, todėl autonominei sistemai būtų sunku prisitaikyti prie nelygaus paviršiaus ir kintančių sąlygų. Todėl nuotolinis valdymas yra geresnė išeitis.
Didelis radijo bangomis valdomas žaislas
„Volvo Trucks“ ir siūlo tokią sistemą. Paprastai kalbant, tai tarsi radijo bangomis valdomas žaislas, tik didelis ir rimtas. Vairuotojas sunkvežimį gali valdyti įprastai, tačiau reikalui esant gali prie juosmens prisitvirtinti pultą ir sunkvežimį valdyti stovėdamas lauke. Tai padeda įvairiuose darbuose, ypač tada, kai iš sunkvežimio išlipti tenka dažniau, bei ten, kur pravažiuoti yra sunku. Lauke stovintis vairuotojas gali pats įsitikinti, kad siauresnes vietas sunkvežimis įveiks už nieko neužkliuvęs.
Sistema veikia pakankamai paprastai. Pultelio signalas radijo ryšiu keliauja į centrinį sunkvežimio kompiuterį, o iš jo – į „Volvo Dynamic Steering“ modulį vairo mechanizme. „Volvo Dynamic Steering“ – tai įprastas hidraulinis vairo stiprintuvas su elektros varikliu, kuris vairavimui suteikia stabilumo. Sistema buvo sukurta ištaisyti nepageidaujamiems vairo judesiams, kuriuos sukelia kelio nelygumai, vėjas ar perdėti vairuotojo judesiai vairu.
VDS padeda vairuotojui ir lėtai manevruojant stovėjimo aikštelėse, ir greitai važiuojant nelygiais vingiuotais keliais, ir važiuojant atbulomis, o elektros variklis vairo padėtį taiso 2000 kartų per sekundę. Tačiau tas pats elektros variklis gali vairą sukioti ir savarankiškai, be tiesioginio vairuotojo prisilietimo. Tai iš išnaudojama sunkvežimį valdant per atstumą.
Kaip veikia nuotolinio valdymo sistema – video siužete:
Aišku, tai nėra autonominė sistema – sunkvežimį vis tiek tenka vairuoti pulteliu. Tai leidžia vairuotojui išvengti per dažno laipiojimo iš kabinos, nereikia ir antro žmogaus, kuris stebėtų sunkvežimio kelią siaurose vietose.
Pulteliu kontroliuojamas vairo mechanizmas, akceleratorius, stabdžiai ir šviesos. Sunkvežimio išorėje galima sumontuoti ir mygtuką, kuris jį iš karto sustabdytų – šie avariniai stabdžiai praverstų, jei ryšys tarp pultelio ir sunkvežimio kompiuterio staiga būtų prarastas ir sunkvežimis pats nesustotų riedėjęs. Taip pat saugumo dėlei sunkvežimio greitis yra apribotas iki 10 km/h, kai vairuotojo nėra kabinoje.
Tikėtina, kad ateityje tokios sistemos paplis gana plačiai tose srityse, kur sunkvežimiams dažnai tenka stoti – šiukšlių surinkimo versle, kelių remonte, gatvių apšvietimo priežiūroje, oro uostuose ir taip toliau.