„Volvo Trucks“ koncepcinį „Volvo Concept Truck“ sunkvežimį pirmą kartą demonstravo 2016 m. gegužę, o dabar pristatoma dar labiau patobulinta ir atnaujinta jo versija. Naujausias prototipas pasižymi ne tik geresne aerodinamika, mažesniu svoriu ir pasipriešinimu riedėjimui, bet ir hibridiniais jėgos agregatais – vienais pirmųjų tokio tipo įrenginių, skirtų sunkiasvoriams tolimųjų gabenimų sunkvežimiams.
„Siekiame pirmauti elektromobilumo srityje tuo pat metu nuolat mažindami degalų sąnaudas ir teršalų emisiją, – sako „Volvo Trucks“ generalinis direktorius Claesas Nilssonas. – Tvirtai tikime, kad elektra varomos transporto priemonės ir hibridinės technologijos taps itin svarbios, kadangi visuomenėje per kelerius ateinančius metus nuolat didės atsinaujinančios energijos naudojimas. Mūsų koncepcinio sunkvežimio jėgos agregatai sukurti transporto efektyvumui pagerinti ir tokiu būdu padėti pramonei siekti tvaraus transporto tikslo. Koncepcinis sunkvežimis padės įgyti vertingų žinių ir patirties, padėsiančios plėtoti šias ateities technologijas.“
Hibridiniai jėgos agregatai regeneruoja energiją važiuojant daugiau nei vieno procento nuolydžio nuokalnėmis arba stabdant. Regeneruota energija panaudojama transporto priemonės akumuliatoriams įkrauti. Sukaupta energija vėliau naudojama važiuojant elektros režimu lygiais keliais ar nedidelėmis įkalnėmis. „Volvo Trucks“ pagalbinė vairuotojo sistema „I-See“ buvo patobulinta ir pritaikyta hibridiniams jėgos agregatams – ji analizuoja priekyje esančio kelio topografiją ir apskaičiuoja, kada ekonomiškiau ir efektyviau naudoti dyzelinį arba elektrinį variklį, taip pat nustato optimalų laiką panaudoti regeneruotą energiją.
Numatoma, kad tolimuosiuose gabenimuose hibridiniai jėgos agregatai leis visiškai nenaudoti vidaus degimo variklio net iki 30 proc. važiavimo laiko. Priklausomai nuo transporto priemonės tipo, komplektacijos ir jos važiavimo ciklo, tai sutaupys 5–10 proc. degalų. Be to, hibridinė technologija suteikia galimybę iki 10 kilometrų atstumą nuvažiuoti vien tik elektros režimu, todėl transporto priemonė tuomet veikia visiškai neišmesdama teršalų bei gerokai sumažindama skleidžiamo triukšmo lygį.
„Šiandien tolimųjų gabenimų transportas susijęs su žymia dalimi visų energijos sąnaudų transporto sektoriuje. Naudojant hibridinę technologiją, didelis ir svarbus žingsnis siekiant mūsų ir visuomenės aplinkosauginių tikslų yra galimas degalų sąnaudų ir emisijos sumažinimas ateityje“, – sako „Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.
„Volvo“ koncepciniame sunkvežimyje panaudota nemažai jo pirmtake įgyvendintų sprendimų, susijusių su pagerinta aerodinamika, mažesniu pasipriešinimu riedėjimui ir transporto priemonės svoriu. „Tai platforma, skirta patikrinti keletą naujų, transporto efektyvumą gerinančių, technologijų, – sako „Volvo Trucks“ vyriausiasis projektų vadovas Åke Othzénas. – Kai kurie iš šių patobulinimų jau yra naudojami mūsų sunkvežimiuose, o kiti bus įdiegti netolimoje ateityje. Hibridiniai jėgos agregatai iš dalies pagrįsti „Volvo Buses“ inžinierių sukauptomis hibridinių ir elektrinių autobusų konstravimo žiniomis ir patirtimi.“
Faktai: „Volvo Concept Truck“
- Koncepcinis „Volvo“ sunkvežimis – tai Švedijos indėlio rezultatas bendrame dvišaliame Švedijos energetikos agentūros „Energimyndigheten“ ir JAV energetikos departamento tyrimų projekte.
- Koncepcinio amerikietiško sunkvežimio projektas „SuperTruck“ buvo sukurtas kaip JAV energetikos departamento programos „Energy's SuperTruck“ dalis ir skatina tyrimus ir plėtrą tolimiesiems gabenimams skirto transporto efektyvumui pagerinti Šiaurės Amerikoje.
Faktai: hibridiniai jėgos agregatai
- Regeneruoja energiją važiuojant daugiau nei vieno procento nuolydžio nuokalnėmis arba stabdant. Regeneruota energija panaudojama transporto priemonės akumuliatoriams įkrauti ir važiuoti vien elektros režimu lygiais keliais ar nedidelėmis įkalnėmis.
- Patobulinta ir hibridiniams jėgos agregatams pritaikyta „Volvo Trucks“ vairuotojo pagalbinės sistemos „I-See“ versija analizuoja priekyje esančio kelio topografiją, panaudodama informaciją iš GPS palydovų ir elektroninių žemėlapių. Naudodama pažangų algoritmą ir atsižvelgdama į kelio aukštėjimą bei tikėtiną greitį, sistema apskaičiuoja, kada ekonomiškiau ir efektyviau naudoti dyzelinį, o kada elektrinį variklį, taip pat nustato optimalų laiką regeneruotos energijos panaudojimui.
- Numatoma, kad tolimuosiuose gabenimuose hibridiniai jėgos agregatai leis visiškai nenaudoti vidaus degimo variklio net iki 30 proc. važiavimo laiko. Priklausomai nuo transporto priemonės tipo ir važiavimo ciklo, tai sutaupys 5–10 proc. degalų.