„Volvo Trucks“ pristato sudvejintos ašies pakėlimo funkciją. Naujoji funkcija sukurta sunkiasvoriams sunkvežimiams, gabenantiems krovinius viena kryptimi ir grįžtantiems be apkrovos – pavyzdžiui, gabenantiems medieną, statybines medžiagas ar birius krovinius.
Važiuojant pakėlus antrąją varomąją ašį, sutaupoma iki 4 proc. degalų
„Kai sunkvežimis nepakrautas, naudojant sudvejintos ašies pakėlimo funkciją, antrąją varomąją ašį galima išjungti ir jos ratus pakelti. Tai suteikia daugybę privalumų, kurių didžiausias – mažesnės degalų sąnaudos. Važiuojant pakėlus antrąją varomąją ašį, sutaupoma iki 4 proc. degalų“, – sako „Volvo Trucks“ statybų segmento sunkvežimių vadovas Jonas Odermalmas.
Dėl kumštelinės movos pirmosios varančiosios ašies diferenciale antrąją varomąją ašį dabar galima išjungti ir pakelti. Todėl vairuotojas gali panaudoti dviejų varomųjų ašių (6X4) galią ir privalumus bei geresnį vienos varomosios ašies (4X2) manevringumą. Be to, važiuojant pakėlus antrąją varomąją ašį, vienu metru sumažėja apsisukimo spindulys, mažiau dėvisi padangos ir pakabos elementai.
„Sudvejintos ašies pakėlimo funkcija yra naudinga, kai dėl kelio paviršiaus ypatybių ar didelio bendrojo transporto priemonės svorio reikalingi sunkvežimiai su sudvejintomis ašimis, bet dėl jų darbo specifikos šie sunkvežimiai dažnai atgal grįžta tušti ar su labai mažu kroviniu. Be to, sunkvežimiui važiuojant slidžiais ar minkštais paviršiais, pakeldamas antrąją varomąją ašį, vairuotojas gali padidinti pirmajai ašiai tenkančią apkrovą. Tai užtikrina geresnį sukibimą ir sumažina užklimpimo tikimybę“, – paaiškina Jonas Odermalmas.
Kai sunkvežimis tuščias (daugeliu atvejų tai sudaro 50 proc. darbo laiko), sudvejintos ašies pakėlimo funkcija užtikrina didesnį komfortą vairuotojui. Su kelio paviršiumi liečiantis tik vienos varomosios ašies padangoms, sumažėja triukšmo lygis kabinoje ir vairo vibracija.
Sudvejintos ašies pakėlimo funkcija galima „Volvo FM“, „Volvo FMX“, „Volvo FH“ ir „Volvo FH16“ sunkvežimiuose.