Pristačius naująją „Volvo Trucks“ pavarų dėžės „I-Shift“ versiją, atsirado galimybė integruoti vieną arba dvi naujas palėtintas pavaras. Vienas iš svarbiausių šio sprendimo privalumų yra tai, kad 325 tonų bendrosios masės sąstatas galės pajudėti iš vietos ir gabenti itin sunkius krovinius.
„Palėtintos „I-Shift“ pavaros siūlo visiškai naujas sunkiasvorių sunkvežimių su automatizuotomis pavarų dėžėmis galimybes kontroliuoti greitį važiuojant itin lėtai ir judant atbuline eiga. Vairuotojas gali gabenti sunkų krovinį ir nesijaudinti, kad pateks į situacijas, galinčias lemti brangias prastovas“, – sako FM ir FMX gaminių vadovas Peteris Hardinas.
Dėl naujųjų palėtintų pavarų sunkvežimis gali važiuoti vos 0,5–2 km/val. greičiu. Tai labai padeda situacijose, kuriose reikalingas preciziškas valdymas – darbui statybų aikštelėse bei kitomis sudėtingomis sąlygomis.
„Daug geresnės vairuojamumo ir pajudėjimo iš vietos savybės, kurias užtikrina naujosios palėtintos pavaros, palengvina sudėtingais ir slidžiais keliais sunkius krovinius į statybų aikšteles, karjerus ar miškus gabenančio vairuotojo darbą. Kuo sudėtingesnė pervežimo užduotis ir kelio paviršius, tuo didesnė sunkvežimio su palėtintomis pavaromis nauda vairuotojui“, – paaiškina Peteris Hardinas.
Transporto įmonėms, gabenančioms sunkius krovinius sudėtingais keliais ir įprastais greitkeliais, palėtintos pavaros užtikrina daug daugiau lankstumo ir galimybių sumažinti degalų sąnaudas.
„I-Shift“ su palėtintomis pavaromis leidžia pajudėti iš vietos itin sudėtingose situacijose. Parinkus tinkamą galinės ašies perdavimo santykį, optimizuojantį variklio sūkius važiuojant dideliu greičiu, greitkeliuose suvartojama mažiau degalų. Tai didelis privalumas tokio tipo užduotis vykdančioms transporto įmonėms“, – sako Peteris Hardinas.
Priklausomai nuo naudojimo paskirties, „I-Shift“ gali turėti vieną ar dvi priekinės eigos ir dvi arba nei vienos atbulinės eigos palėtintas pavaras. Atbulinės eigos palėtintos pavaros leidžia judėti atbuline eiga itin lėtai – tai didžiulis privalumas, kai manevravimas važiuojant atgal turi būti atliktas itin tiksliai.
Faktai apie „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis
- „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis yra naujausias „Volvo Trucks“ automatizuotos pavarų dėžės „I-Shift“ patobulinimas.
- Naujoji „I-Shift“ versija buvo specialiai sukurta siekiant užtikrinti išskirtines pajudėjimo iš vietos savybes ir važiavimui itin mažu greičiu.
- „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis leidžia sunkvežimiui važiuoti vos 0,5–2 km/val. greičiu ir pajudėti iš vietos su iki 325 tonų bendrosios masės sąstatu – tai unikali sistema, skirta masinės gamybos sunkvežimiams su automatizuotomis pavarų dėžėmis.
- Pavarų dėžė gali būti su tiesiogine arba greitinančiąja aukščiausia pavara, pritaikyta vienam ar dviems palėtintų pavarų perdavimo santykiams. Siūlomi du atbulinės eigos palėtintos pavaros perdavimo santykiai.
- Pavarų redukcijos komplektas yra integruotas į „I-Shift“ pavarų dėžę. Siekiant, kad pavarų dėžė atlaikytų dideles apkrovas, kai kurie komponentai pagaminti iš itin tvirtų medžiagų. Pavarų dėžė yra 12 cm ilgesnė už įprastą „I-Shift“. „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis gali būti montuojama į „Volvo FM“, „Volvo FMX“, „Volvo FH“ ir „Volvo FH16“ sunkvežimius su 13 arba 16 l darbo tūrio varikliais.
„I-Shift“ su palėtintomis pavaromis perdavimo santykiai
Pavarų dėžės su viena palėtinta pavara perdavimo santykis yra 19:1 tiesioginės aukščiausios pavaros dėžėje arba 17:1 dėžėje su greitinančiąja aukščiausia pavara. (Žemiausios pavaros įprastoje „I-Shift“ tiesioginės aukščiausios pavaros dėžėje perdavimo santykis yra 15:1.) Tiesioginės arba greitinančiosios aukščiausios pavaros pavarų dėžės su dviem palėtintomis pavaromis žemiausias perdavimo santykis yra 32:1.
Žemiausios atbulinės eigos pavaros perdavimo santykis yra 37:1 tiesioginės aukščiausios pavaros dėžėje.