Todėl automobilių gamintojai, kurdami autonomines transporto priemones, investuoja ne tik į savavaldes technologijas. Ne mažiau svarbu užtikrinti jų kompiuterinį saugumą, kad programišiai negalėtų įsilaužti į visą autonominių mašinų tinklą ir nepradėtų tyčia kelti chaoso. Svarbi ir kita dalis – žmonių psichologija.
Būtent norėdama nuraminti žmones ir dar labiau padidinti autonominių mašinų saugumą, „Waymo“ įmonė (priklausanti „Alphabet“ – „Google“) užpatentavo specialų transporto priemonės priekį, kuris gali suminkštėti susidūrimo su pėsčiuoju atveju.
„Suminkštėjimo“ sistema veikia paprastai: tokio automobilio priekinis buferis, variklio dangtis ir kitos dalys būtų sukurtos iš daugybės persipynusių ir įtemptų vijų. Specialiam radarui užfiksavus neišvengiamą smūgį į pėsčiąjį, vijos būtų atleistos ir suminkštėtų. Teigiama, kad tokios sistemos efektas – geresnis nei dabar automobiliuose montuojamų savaime pasikeliančių variklio dangčių ar net pėsčiųjų oro pagalvių.
Nors forma šiam patentui gauti užpildyta dar 2015-aisiais, šimtu procentų garantuoti, jog „Waymo“ jį panaudos, dar anksti. Engadget.com svarsto, kad tokia sistema gali būti neefektyvi realiame gyvenime, daug kainuoti ir padidinti automobilio svorį. Be to, ar ji būtų tokia tvirta „minkštam“ automobiliui susidūrus su įprasta plienine transporto priemone? O kaip „minkšto“ automobilio radarai atskirtų žmogų nuo laukinio gyvūno, kuris gali rimtai sužaloti salone sėdinčius žmones?
Tačiau kryptis yra aiški. Vien programinė įranga, įgalinanti automobilį važiuoti be vairuotojo įsikišimo, autonominių transporto priemonių eros nepradės – tam reikia kur kas daugiau ir įvairesnių technologijų.