Kadangi nesame labai kantrūs, bandomajam važiavimui užsiregistravome pasitaikius pirmai progai, t.y. per išankstinį automobilio pristatymą, kuris spalio 23 d. vyko pramogų ir sporto arenoje. Mūsų registracijos metu atstovybė turėjo vos vieną bandomąjį X5, o norinčių jį išbandyti buvo daug, važiavimai vyko nepertraukiamo konvejerio principu – po vieną klientą arba žurnalistą per valandą.
Bet kuriuo atveju mums bent jau pavyko apčiupinėti naująjį visureigį ir netgi ekipažą papildęs verslo klientų aptarnavimo vadybininkas Martynas Vičinas labai netrukdė. Netgi priešingai – žmogus, kasdien bendraujantis su potencialiais tokio automobilio pirkėjais gali būti pats geriausias informacijos šaltinis.
Saugumas, įvaizdis ir laisvalaikis už miesto
Klausiamas apie priežastis, skatinančias pasiturinčius klientus rinktis būtent tokį automobilį M.Vičinas pateikė mums tris pagrindinius punktus. Visų pirma, kai kuriems iš jų masyvios automobilio proporcijos asocijuojasi su saugumu.
BMW X5 |
Taip pat, anot vadybininko, nemažai daliai pirkėjų toks automobilis yra svarbi įvaizdžio formavimo priemonė. Na, ir galiausiai yra grupė sėkmingų verslininkų ir įvairaus profilio vadovų, kurie laisvalaikiu mėgsta medžioti, žvejoti arba turi prabangią vilą kur nors toli užmiestyje.
Nors modeliuose su adaptyvios pakabos paketais vairuotojai turės galimybę rinktis vieną iš keturių važiavimo režimų – „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ arba „Eco Pro“ – naujos kartos X5 savo prigimtimi yra toks pat kaip ir jo pirmtakai, t. y. visų pirma orientuotas į sportišką važiavimą ir įspūdingą dinamiką, nei į komfortą. Todėl net ir patogumui skirtas režimas neleidžia labai atsipalaiduoti, o įveikdami gulinčius policininkus danties ant danties tikrai nesulaikysite.
Net ir patogumui skirtas režimas neleidžia labai atsipalaiduoti, o įveikdami gulinčius policininkus danties ant danties tikrai nesulaikysite.
Lengvesnis, bet vis dar sunkus
Net ir būdamas vidutiniškai 200 kg lengvesnis už pirmtaką X5 vis dėlto yra sunkus automobilis. Bandyto modelio su 3,0 l darbinio tūrio dyzeliniu varikliu ir aštuonių laipsnių automatine transmisija svoris siekia 2145 kg. Tačiau įtarimus apie sąsajas su juodąja magija keliantys bavarų inžinierių sugebėjimai lemia tai, kad prie vairo visai neatrodo, kad jis sveria daugiau nei 2 t ir yra 4,9 m ilgio.
Reakcija į vairo pasukimą labai aštri, nepaisant to, kad dėl visos sudėtingos sistemos su nuo greičio kintamumu pasukamumu, ryšys su vairo stiprintuvu nėra toks stiprus, kaip norėtųsi. Stabdžių sistemos efektyvumas stebina, o akceleratoriaus spustelėjimas rezultatus duos beveik tokiu pat greičiu kaip, kad nervų kanalais iki smegenų grįžta informacija apie tai, kad jį numynėme norėdami išmėginti pagreitėjimo galimybes.
3,0 l dyzelinis variklis kol kas yra silpniausias gamoje, tačiau net ir jo galia siekia 258 AG. Dar svarbesnis skaičius šiuo atveju yra 560 Nm maksimalus sukimo momentas, išvystomas diapazone nuo 1500 iki 3000 aps./min.
Ir pats pigiausias per brangus
Kalbant apie X5, kaina yra šalutinis klausimas. Kaip sako, solidžias pajamas gaunantys asmenys išlaidų tokiais atvejais neskaičiuoja, o tūlam statistiniam lietuviui toks visureigis vis tiek yra per brangus. Net ir turint omenyje bazinės komplektacijos modelį, mat pigiausia versija su 3,0 l darbinio tūrio varikliu mūsų rinkoje kainuoja 213 tūkst. Lt.
Šiuo metu klientams siūlomi dar du motorai – dviem turbinom aprūpintas 4,4 l darbinio tūrio benzininis (275,5 tūkst. Lt) ir net trimis apginkluotas 381 AG, 3,0 l dyzelis (310 tūkst. Lt). Pastarasis variantas turėtų būti patrauklus europiečiams, nes siūlo ne tik įspūdingą dinamiką, bet ir sąlyginiai nedideles degalų sąnaudas.
Gruodžio mėnesį sulauksime tarpinės 313 AG to paties 3,0 l darbinio tūrio dyzelinio variklio versijos, taip pat ir dyzelinio 2,0 l agregato su dviem turbinomis. Taip pat ir turbininio 306 AG, 3,0 l darbinio tūrio benzininio motoro. Pasirodys netgi versija su galinių ratų pavara, tačiau ji bus siūloma tik pietuose esančioms rinkoms.
BMW X5 |
Įrangos parinkimas prabangiems modeliams vyksta vadovaujantis kiek kitais principais, nei vidutinio miestui skirto automobilio. Net jei bazinėje įrangoje yra tokie privalumai kaip ventiliuojami stabdžiu diskai, kintamos charakteristikos vairo stiprintuvas, automatinė aštuonių laipsnių pavarų dėžė, nusileidimo nuo kalno kontrolė ar 6,6 colio įstrižainės ekranas pramoginės sistemos valdymui, daugumai klientų to toli gražu nepakanka. Natūralu, kad papildoma įranga kainuoja siaubingai brangiai.
Įrangos kainų matematika
Vien už juodą metalo blizgesio spalvą, kuri nors ir nelabai matoma po maskuojančiais lipdukais, bet ja tikrai buvo nudažytas bandomasis visureigis tektų sumokėti 3450 Lt. 19 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai, kurie tokiam gigantui vis vien atrodo per maži, jau atsieitų 4570 Lt, elektra valdomo komfortiškos priekinės sėdynės kainuotų 7940 Lt, o adaptyvūs šviesos diodų žibintai – 8400 Lt.
BMW X5 |
Taupant visuomet galima rinktis įrangos patekus. Dinaminis adaptyvios pakabos komplektas tokiu atveju kainuos tik 11,590 Lt, o vidaus dizainas „pure experience“ su minkštesnės odos sėdynių apmušalais, oda ant priekinės palangės, durų, taip pat ir medienos apdailos detalėmis atsieitų tik 17,210 Lt. Su papildoma įranga, kurios sąrašas pernelyg ilgas, kad būtų tikslinga jį vardinti visą, bandomasis X5 pabrangsta 100 tūkst. Lt.
Juk nebūtina rinktis juodą X5 su tamsintais galiniais stiklais.
Išvada:
Įvertinti automobilį po valandą trukusio bandomojo važiavimo galima taip pat lengvai kaip ir pirmą kartą naktiniame klube sutiktą merginą. Panaši situacija ir su pirmu mūsų bandomuoju važiavimu – vienas trumpas susitikimas ir net dorai nesusipažinę išsiskyrėme.
Visgi labai stiprus įspūdis, kad tai tikras BMW – šiuolaikiško, gal per agresyvaus dizaino, aukščiausio lygio inžinerijos automobilis pagamintas, pagal griežtus vokiškos kokybės standartus ir suteikiantis malonumą bet kuriam vairuotojui.
Net jei jo gabaritai ir svoris kaip nedidelio tanko, o vykdami į verslo susitikimus nebūtinai padarytumėte potencialiems partneriams teigiamą įspūdį, tai vis vien automobilis vertas bet kurio, Žemės resursų netaupančio verslininko dėmesio. Kalbant apie įvaizdį... juk nebūtina rinktis juodą X5 su tamsintais galiniais stiklais. Ar ne?
Už
Įspūdinga dyzelinio variklio trauka
Fantastiška surinkimo kokybė
Stebėtinai tikslus valdymas
Prieš
Vis dar pernelyg didelis automobilio svoris
Siaubingai brangi papildoma įranga
Agresyvus išorės dizainas