- Visų pirma vertėtų prisiminti keletą mokykloje išmoktų fizikos dėsnių. Esant neigiamai temperatūrai, alyva sustingsta, todėl starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją – išminti sankabos pedalą. Automobiliai su automatine transmisija tokios galimybės neturi, todėl reikėtų pasirūpinti jų akumuliatoriumi, varikliui naudoti mažesnio klampumo alyvą, pakeisti degalų filtrus, o dyzelinių mašinų savininkams – kaitinimo žvakes.
- Spaudžiant dideliems šalčiams patariama automobilius su dyzeliniais varikliais rytais „žadinti“ iš pradžių kelis kartus pasukant raktelį, pašildant žvakes ir tik po to bandyti priversti motorą dirbti.
- Jei tai nepavyksta iš karto, jokiu būdu neverta „kankinti“ starterio ir akumuliatoriaus. Užvedimo periodai turėtų būti trumpi, vos po 3–5 sekundes. Tada derėtų duoti baterijoms bent pusę minutės poilsio. Be to, trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą. Desperatiškos pastangos kenkia starteriui, o jam ilgai sukantis nesudeginti degalai gali patekti į katalizatorių ir sugadinti išmetamųjų dujų sistemą.
- Turėkite galvoje, kad neužvedamo automobilio su įjungta signalizacija akumuliatorius išsikrauna vidutiniškai per 10 dienų. Net jei niekur nevažiavote trumpesnį laiką, stenkitės kiek galima labiau taupyti mašinos baterijose likusią energiją. Išjunkite visus įmanomus elektrą naudojančius prietaisus: žibintus, salono ventiliaciją, langų ir sėdynių šildymą, netgi radijo imtuvą.
- Įsiklausykite į starterio garsą: jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta iki žvakės blausumo, gali būti, kad akumuliatorius tiesiog išsikrovė. Taip gali nutikti dėl ilgo akumuliatoriaus naudojimo, netvarkingos elektros grandinės, problemų kuro tiekimo sistemoje ar tiesiog dėl to, kad važinėjate trumpais atstumais ir generatorius nespėja įkrauti akumuliatoriaus (tam reikia maždaug 20 minučių trukmės kelionės). Visais atvejais geriau „nekankinti“ automobilio ir ieškoti kvalifikuotos pagalbos.
- Šaltą žiemą sėkmingai užvedus variklį derėtų paisyti dar vienos rekomendacijos – vengti didelių sūkių, kol motoras ir jame cirkuliuojanti alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl jos greičiau dėvisi. Dažnai važinėjantiems trumpais atstumais alyvą reikėtų keisti dažniau.
2015 01 07
Ypač žema temperatūra – kaip priversti automobilį važiuoti?
Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant“ automobilio variklį. Drėgmė ir net nedidelis šaltis atskleidžia visas elektros grandinės problemas bei sukelia vairuotojams nepatogumų. Didmenine automobilių detalių prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ specialistai dalinasi patarimais, kaip lengviau užvesti automobilį šaltuoju metų laiku ir išvengti kitų rūpesčių.
Pranešti klaidą
Sėkmingai išsiųsta
Dėkojame už praneštą klaidą