Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 01 08 /16:45

Žalias lenteles grąžins ne į visas Vilniaus sankryžas – dalyje situacija liks tokia pati

Vyriausybė pritarė siūlymui grąžinti žaliąsias rodykles į sankryžas. Tačiau vairuotojai neturėtų jau trinti iš džiaugsmo rankų – bent jau Vilniuje kol kas neketinama tų lentelių grąžinti visur, kur jos kabėjo iki pokyčių. Vilniaus savivaldybė vis dar nepateikia sąrašo, kur lentelės tikrai grįš, esą jis dar tikslinamas atsižvelgiant į pastarųjų dienų eismo srautus.
Šviesoforas
Šviesoforas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui papildyti Kelių eismo taisykles punktu, skelbiančiu, kad jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, tai vairuotojai gali sukti dešinėn ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, prieš tai sustoję ir įsitikinę, kad sukti yra saugu. Tokiu būdu visam laikui grąžinamos dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančios žaliosios rodyklės sankryžose. Anksčiau susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius sakė, kad lentelės grįš tik metams.

Susisiekimo ministerija teigia, kad lentelės su žalia rodykle negalės būti įrengiamos naujai pastatytose ir rekonstruotose sankryžose, o dėl jų grąžinimo miestų savivaldybės turės konsultuotis su saugų eismą prižiūrinčiomis institucijomis.

Sąrašą derina

Vis dėlto visuose sankryžose, kur tos lentelės buvo anksčiau, jos vėl nekabės. Kaip 15min sakė Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas, šiuo metu yra preliminarus sąrašas sankryžų, kuriose tiesiog nematoma kitokių sprendimų. „Mes dabar tas sankryžas stebime ir manome, kad kitą savaitę, įvertinę ir kitos savaitės duomenis, bent jau pirmųjų poros dienų, pabaigsime sąrašą tvirtinti“, – kalbėjo vicemeras.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Vytautas Mitalas
Arno Strumilos / 15min nuotr./Vytautas Mitalas

Savivaldybė su Susisiekimo ministerija jau yra sutarę, kad iki sausio 15 d. tas sąrašas bus suderintas.

Kiek tų sankryžų bus, kokios jos – kol kas vicemeras neatskleidžia. „Mes vertinsime kiekvieną sankryžą atskirai. Kai kuriose dar vyksta reguliavimai, kai kuriose dar pabandysime net ir papildomas sekcijas, jeigu matysime tai reikalinga įdiegti. Bet tikrai yra tokių sankryžų apie keliolika, kur žalios lentelės tikrai turėtų sugrįžti į Vilniaus miestą“, – kalbėjo V.Mitalas.

Ir mažesnėse sankryžose

Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Nuėmus jas, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai iki šiol padaryta. Tad, kaip sako vicemeras, pridėjus dar keliolika sankryžų, kur lentelės bus sugrąžintos, lieka ne tiek ir daug susikirtimų, kur pokyčiai nenumatyti.

Mes vertinsime kiekvieną sankryžą atskirai.

„Šnekame ir apie mažesnes sankryžas“, – užtikrino V.Mitalas.

Kaunas analizuos

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius BNS sakė, kad dėl rodyklių grąžinimo bus sprendžiama išanalizavus situaciją.

Anot Kauno savivaldybės atstovo, miestas ruošėsi lentelių nuėmimui: buvo perreguliuoti šviesoforų laikai, įrengtos saugumo salelės, kur įmanoma, įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, pakeista judėjimo tvarka. Eismo reguliavimas keitėsi 33 šviesoforinėse sankryžose, iš viso mieste buvo nuimta 113 lentelių su žaliomis rodyklėmis.

„Analizuosime situaciją, ten, kur matysime poreikį, pasinaudosime šia Vyriausybės suteikta galimybe įrengti žaliąsias rodykles“, – teigė M.Matusevičius.

Kiti irgi grąžins dalį

Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda BNS sakė, kad klausimą dėl dešiniojo posūkio rodyklių grąžinimo svarstys jau šį penktadienį.

„Mes svarstysime, kokiose sankryžose grąžinti senąsias rodykles, pirmas pasitarimas šiuo klausimu numatytas penktadienį. Aš manau, kad visose sankryžose tikrai negrąžinsime rodyklių, bet kai kuriose, kur techninės galimybės kitaip neleidžia pagerinti eismo, bus siūloma grąžinti senąsias lenteles“, – teigė L.Dūda.

Šiaulių miesto vicemeras Domas Griškevičius sako, kad eismo reguliavimas dėl žaliųjų rodyklių panaikinimo keitėsi 24-ose sankryžose, tačiau grįžti jos galėtų į maždaug penkias.

„Žaliųjų sekcijų klausimas mūsų mieste palietė 24 sankryžas, tačiau iki to laiko mes kai kuriose, kur buvo galimybės, įrengėme papildomas sekcijas, šešiose sankryžose yra fiziškai veikiančios šviesoforo sekcijos į dešinę. Šiais metais keturios sankryžos iš esmės rekonstruojamos, tai jose klausimas taps nebeaktualus“, – BNS pasakojo D.Griškevičius.

Anot jo, Šiauliuose lieka dešimt sankryžų, kuriose nuimtos papildomos rodyklės ir nepriimti kiti sprendiniai, tačiau dalyje jų problemų dėl eismo nekyla.

„Kadangi Vyriausybė grąžino (rodykles – BNS), mes sausio 16 dieną turime saugaus eismo komisijos posėdį ir svarstysime pasikeitusią situaciją. Akivaizdu, kad į kai kurias sankryžas tikrai verta grąžint, preliminariais skaičiavimais, tai būtų kokios penkios sankryžos“, – kalbėjo vicemeras.

Vilniaus miestas sulaukė tiek J.Narkevičiaus, tiek premjero Sauliaus Skvernelio kritikos esą nebuvo tinkamai pasiruošta pokyčiams, nors apie juos žinota dar nuo 2014 metų. Tais metais buvo priimtas sprendimas naikinti rodykles, remiantis Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės. Policija sako tokių duomenų neturinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?