Temą siūlykite gazas@15min.lt
Dėl šios priežasties vis dar kyla problemų, regis, lygioje vietoje. Vieni vairuotojai važiuoja, kiti stoviniuoja, formuojasi spūstys. Štai konkretus pavyzdys Vilniuje.
Iki sausio 1 d. turi panaikinti papildomas šviesoforų lenteles
Šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimai, regis, labai paprasti. Sekant ES direktyva, savivaldybės nuo lapkričio 1 d. įpareigotos naikinti papildomas „žalias rodykles baltame fone“, kurios iki šiol leisdavo sukti į dešinę net ir degant pagrindiniam raudonam šviesoforo signalui.
Prisiminkime, kas iki šiol buvo rašoma KET 76-ajame punkte, kuris oficialiai neteks galios sausio 1 d.:
„Jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui.
Tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“.
Daugelis skaitytojų susipainiojo naujovių sraute ir nesuvokė pagrindinio dalyko. Taip, nuo lapkričio 1 d. „žalios rodyklės“ naikinamos, tačiau pereinamas laikotarpis turėtų tęstis iki 2020 m. sausio 1 d.
Tiesa, jau panaikintas 75-asis KET punktas, kalbantis apie degančias papildomas sekcijas. Bet tai – kita tema (apie tai, kaip važiuoti per sankryžą, kai dega arba nedega papildoma rodyklė, daugiau skaitykite čia).
Taigi, jei atvažiuojate iki sankryžos, kurioje šviesoforas įrengtas pagal seną tvarką, t.y. lentelė „žalia rodyklė baltame fone“ dar nepanaikinta, tai ir reikia vadovautis aukščiau išvardytu 76-uoju KET punktu. Jei lentelė su rodykle yra, reiškia ji dar tebegalioja:
Be abejo, ir Susisiekimo ministerija, ir žiniasklaida apie pokyčius kalbėjo nemažai. Tačiau akivaizdu, kad nepakankamai. Panašu, ne tik vairuotojams, bet ir kai kuriems policijos pareigūnams taip ir liko neaišku, kada galima važiuoti per sankryžas (degant pagrindinei raudonai sekcijai ir esant papildomai lentelei), o kada draudžiama.
Policininkas pro „žalią rodyklę“ nevažiavo, sustabdė eismą
Skaitytojo Nerijaus Alytuje nufilmuotas epizodas tik patvirtina, kad vairuotojo pareiga – ne tik sukioti vairą, bet mokytis ir dar kartą mokytis. Nes panašu, kad kelių eismo taisyklių naujovių sulauksime ir 2020 metais. Pasižiūrėkite ir pasidarykite išvadas.
Vaizdo įraše galima išgirsti pareigūno teiginį, neva taisyklėse panaikintas punktas dėl papildomų sekcijų. O jei panaikintas, tai jos negalioja,
Skaitytojas Nerijus buvo teisus, norėdamas sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, nes prie jo tebėra papildoma lentelė su žalia rodykle.
Tačiau skaitytojas nebuvo 100 proc. teisus, naudodamas garsinį signalą, nes tai daryti galima tik tuomet, kai kyla pavojus eismo saugumui. O policijos pareigūnas akivaizdžiai suklydo ir nesukdamas, ir išlipdamas iš automobilio degant žaliam šviesoforo signalui (taip dar labiau sutrikdė eismą).
Todėl primename dar kartą, kad važiuoti į dešinę pro „žalią rodyklę baltame fone“ galima ir po lapkričio 1-osios. Tik reikia laikytis aukščiau išvardytų KET reikalavimų. O svarbiausia – pagarba kelyje vienas kitam ir mandagūs KET reikalavimų paaiškinimai.