Ženevoje atgimė kultinis „Renault 5“: naujas elektromobilis vilioja ne tik kaina

Per artimiausius dvejus metus net trys didieji gamintojai pagaliau pristatys rinkai elektromobilių modelius, kurie bus prieinami masiniam vartotojui ir, tikėtina, padės dar labiau didinti elektromobilių populiarumą. Tai – „Renault 5 E-TECH“, „Volkswagen ID.2“ ir „Citroen ë-C3“.

Skambų pareiškimą šią savaitę prasidėjusioje Tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje paskelbė „Renault“. Elektromobilis kainuos apie 25 000 Eur. Iš esmės iki šiol už panašią, tik kiek mažesnę kainą, buvo galima įsigyti „piguolį“ Dacia Spring. O dabar tiek kainuos jaukus, vikrus B segmento EV, atrodantis tikrai gerai ir tęsiantis savo populiaraus pirmtako „Renault 5“ istoriją. Beje, panaši ir rudenį pristatyto Europai „Citroen“ elektrinio mažylio kaina.

„Renault 5 E-Tech electric“

  • Siūlomas su dviem ličio jonų baterijomis. Didžiausios talpa – 52 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – iki 400 km pagal WLTP. Antroji– 40 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – iki 300 km.
  • Variklis trijų lygių: 110 kW (150 AG / 245 Nm), 90 kW (120 AG / 225 Nm) arba 70 kW (95 AG / 215 Nm). 110 kW variklis yra derinamas su 52 kWh baterija, o 90 kW ir 70 kW varikliai – su 40 kWh baterija.
  • Galingiausia versija nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 8 sekundes. Didžiausias greitis elektronikos ribojamas iki 150 km/val.
  • Įkrovikliai. 11 kW kintamosios srovės kintamosios srovės vienkryptis – 70 kW varikliui. 11 kW kintamosios srovės dvikryptis – 90 ir 110 kW varikliams. 80 kW nuolatinės srovės – 90 kW varikliui. 100 kW nuolatinės srovės – 110 kW varikliui.
  • Kaina – apie 25 000 Eur. Lietuvos rinkoje bus 2025 m.

B segmento mažylis

Elektromobilių pasaulyje galioja rinkos dėsniai, labai panašūs į varomų vidaus degimo varikliais. Akivaizdžiai dominuoja vadinamieji krosoveriai – automobiliai, turintys ambicijų būti vadinami visureigiais. Bet iš tikrųjų tai tėra šiek tiek aukštesnę sėdėseną ir prošvaisą siūlantys modeliai. Ir, žinoma, prastesnį pasipriešinimo koeficientą, nes labiau pakilę nuo žemės. Taigi ir didesnes degalų sąnaudas.

VIDEO: Ženevos automobilių paroda: elektromobilis Renault 5 E TECH

Elektromobilių pasaulyje taip pat krosoveriai mėgstami labiau, nei smagūs maži EV. Todėl „Renault“ noras sukurti stilingą B segmento mažylį išties džiugina. Viena ryškiausių tarptautinės Ženevos automobilių parodos premjerų – R5. Tai – šiek tiek primenantis savo legendinį protėvį „Renault 5“, elektrinis „Renault 5 E-Tech electric“. Nedidukas (vos trumpenis už naujausią „Clio“, bet pakankamai talpus, išvaizdus, stilingas (prancūzai čia gerai atrodo jau nuo elektrinio Megane pasirodymo). Prie šio modelio tikrai dera aplinkosaugos iššūkiai – energijos taupymas, tvarumas. Ir, tikėkimės (nes dar nėra galimybių pabandyti), smagus važiavimas.

Senasis „Renault 5“ buvo unikalus automobilis, garsėjęs avangardiniu dizainu, universalumu ir taupumu. Jis daugybei šeimų, negalinčių įpirkti didelių automobilių ar, naftos krizės metais brangiai mokėti už degalus, buvo puiki išeitis. Dažniausiai tai būdavo antras šeimos automobilis. Panašios tendencijos turėtų išsilaikyti ir dabar.

Revoliucijos vyksta Prancūzijoje

Kokį įspūdį palieka elektrinis „Renault 5 E-Tech electric“ (toliau – R5), vos užmetus akį? Jis atrodo tikrai gerai. Ir puikiai atspindi „Renauliucijos“ idėją, kai atgaivinamas ikoniškas enas modelis, sutekiant jam EV pavidalą.

Žodžiu, elektrinė transformacija, kuri buvo neišvengiama. Tačiau atlikta skoningai. Masiniam vartotojui skirtas elektromobilis (ne paslaptis, kad tikslas – nukonkuruoti Citroen ir VW), turi daugybę inovacijų, skaitmeninių technologijų.

Taigi, žvelgiant iš „žalumo“ perspektyvų, tikrai gerai, kad į rinką ateis dar vienas nebrangus, bent funkcionalus elektromobilis. Ir čia mes kalbame ne apie lėtai įkraunamą Dacia Spring. Ne, R5 panaudotos tokio pat lygio technologijos, kaip ir „Megane E-Tech“. Kalbu ne tik apie greitą iki 100 kW įkrovimą (jei lyginame ne su Porsche, kuris kainuoja šešis kartus daugiau).

„Renault 5 E-Tech electric“ modelyje pristatomas naujas kintamosios srovės dvikryptis įkroviklis, suderinamas su V2L (angl. „vehicle-to-load“) ir V2G (angl. „vehicle-to-grid“) technologijomis. Ši sistema jau naudojama ir kitų gamintojų – „Nissan“ (tas pats koncernas), „Hyundai“. Dėl jos automobilis taps tikru energijos ekosistemos dalyviu ir naudojantis „Mobilize“ paslaugomis, tiek į tinklą beanglę elektros energiją. Dėl to naudotojai galės gerokai sumažinti elektros energijos sąskaitas (plačiau – filmuotame siužete).

Kuo buvo ypatingas „Renault 5“?

Kai 1972 m. buvo pristatytas „Renault 5“, jis savo originaliu ir moderniu dizainu privertė susimąstyti. Plastikiniai buferiai, ryškiaspalvis kėbulas ir priekiniai žibintai suteikė jam šelmišką, beveik žmogišką išvaizdą. Šis automobilis, atspindintis besikeičiantį visuomenės veidą, iš karto tapo populiarus tarp prancūzų pirkėjų, ypač moterų ir jaunimo – tuo metu tai buvo naujas klientų ratas. Tai buvo gaivaus oro gūsis, simbolizuojantis laisvę ir gyvenimo džiaugsmą.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Renault 5 Ženevos automobilių parodoje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Renault 5 Ženevos automobilių parodoje

Dizaineriai, kurdami elektrinį R5, pasirinko retrofuturistinį stilių. Ryškios spalvos, įžūliai atrodantys priekiniai žibintai, vertikalūs galiniai žibintai, formuoti sparnai, spalvota stogo apdaila, variklio grotelės ant variklio dangčio ir dar daugiau: „Renault 5 E-Tech electric“ daug kuo primena išdykusį pirmtako stilių.

Originalaus automobilio variklio dangčio ventiliacinės grotelės buvo perdarytos, kad neatsiliktų nuo laikmečio. Šiandien jos pakeistos įkrovimo indikatoriumi, kurį sudaro kultinis skaičius 5. Vairuotojui priartėjus prie automobilio, jis įsižiebia, taip parodydamas žmogaus irautomobilio ryšį. Dar vienas humanizuotos sąsajos pavyzdys – sveikinimosi seka, kai vyzdžių formos LED žibintai „mirkteli“ vairuotojui.

Žinoma, pirminiame „Renault 5“ automobilyje nebuvo aerodinaminių savybių, kurios šiandien yra būtinos siekiant optimalaus efektyvumo. Šiandien, nors nematomos, jos įgyvendinamos, pavyzdžiui, galinius žibintus uždengiant aptakiu stiklu, kuris optimizuoja oro srautą.

Gamins Prancūzijoje

Nuo 2025 m. vasaros „Renault Group“ įsipareigoja gaminti „Renault 5 E-Tech electric“ ir jo bateriją Prancūzijoje. Transporto priemonės ir baterijos bus surenkamos Duė gamykloje, kuri buvo viena iš originaliojo „Renault 5“ gamybos vietų. Variklis (elektrinė dalis, reduktorius, galios agregatas) bus gaminamas Kleono gamykloje, o moduliai nuo 2025 m. vasaros bus gaminami Duė „Gigafactory“ (bendradarbiaujant su „Envision AESC“). Iki 2030 m. modulių anglies dioksido pėdsakas bus 35 proc. mažesnis nei ZOE. Tokiu būdu bus sukurta kompaktišla tiekėjų ekositema, nutolusi nuo „ElectriCity“ komplekso ne daugiau 300 km. Tai padės sumažinti poveikį aplinkai.

15min žurnalisto kelionę į Ženevos automobilių parodą inicijavo „Renault group“. Tai neturi jokios įtakos publikacijos objektyvumui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis