Automobilių gamintojai džiaugiasi, kad krizė šiame sektoriuje baigėsi ir šiuo metu fiksuojami geriausi pardavimai nuo 2008 metų finansų krizės. Šiemet parodoje bus mažiau įtampos, lyginant su praėjusiais metais, kai dar visai neseniai nuvilnijo „Volkswagen“ oro taršos duomenų klastojimo skandalas, kainavęs bendrovei milijardus.
Nors „Volkswagen“ išgyveno skandalą, po jo vis labiau dėmesį imta kreipti į oro taršą ir iššūkius, su kuriais automobilių gamintojai susidurs tam, kad atitiktų vis griežtesnius oro taršos reikalavimus.
Gamintojai dabar turi imtis priemonių, kad jų automobiliai iki 2021 metų, pagal europinius reikalavimus, į aplinką neišmestų daugiau nei 95 gramus anglies dvideginio vienam kilometrui.
Gamintojai dabar turi imtis priemonių, kad jų automobiliai iki 2021 metų, pagal europinius reikalavimus, į aplinką neišmestų daugiau nei 95 gramus anglies dvideginio vienam kilometrui. Palyginimui, 2015 metais maksimali norma siekė 130 gramų.
Tačiau kadangi dyzelinių automobilių reputacija pastaruoju metu yra gerokai smukusi, automobilių gamintojams tampa vis sunkiau atitikti reikalavimus. „Dyzeliniai automobiliai anglies dvideginio vienam kilometrui išmeta 15 proc. mažiau“ nei benzininiai varikliai, pažymėjo automobilių dalių gamybos kompanijos „Faurecia“ technologas Christophe'as Aufrere'as.
Kadangi elektromobiliai vis dar sudaro nedidelę dalį automobilių pardavimų Europoje, didesnė dalis iššūkio sprendimo tenka benzininiams automobiliams. Todėl gamintojams tenka mažinti variklių galią ir pačių automobilių masę.
Išlaidos moksliniams tyrimams ir plėtrai „per praėjusį dešimtmetį praktiškai padvigubėjo“, pažymėjo konsultacijų firmos „AT Kearney“ atstovas Remi Cornubert'as. O jeigu bendrovių neaplanko sėkmės, išlaidos gali būti dar didesnės.
Jeigu automobilių gamintojams nepavyko atitikti anglies dvideginio išmetimo tikslų – ir apriboti benzino sunaudojimą iki 4,1 litro šimtui kilometrų bei 3,6 dyzelino šimtui kilometrų, jiems teks mokėti po 95 eurus už kiekvieną papildomą CO2 gramą, kurį kiekvienas automobilis išmeta į orą, todėl jiems potencialiai gresia dešimčių milijonų vertės baudos.
„Opel“ pardavimas
Iš viso dešimt dienų truksiančioje parodoje dalyvauja maždaug 180 kompanijų.
Šiemet Ženevos automobilių parodoje neabejotinai daug bus kalbama apie neseniai paskelbtą Vokietijos automobilių gamintojos „Opel“ pardavimą prancūzų grupei PSA, gaminančiai „Citroen“ ir „Peugeot“ automobilius, kas leis PSA taps antra didžiausia automobilių gamintoja Europoje po „Volkswagen“.
Kalbant apie automobilių modelius, šiemet Ženevos automobilių parodos metu daugiausia dėmesio sulauks krosoveriai, kuriuose gamintojai sujungė visureigiams ir sedanams būdingų savybių. Šiuo metu tokių automobilių segmentas sudaro beveik 30 proc. Europos rinkos.
Iš viso dešimt dienų truksiančioje parodoje dalyvauja maždaug 180 kompanijų. Pirmosios dvi parodos dienos bus skirtos žurnalistams, o plačiajai visuomenei ji duris atvers kovo 9 d. Pernai parodoje apsilankė 687 tūkst. žmonių.