Portalo „Avtovzgliad“ duomenimis, šiame dokumente sakoma, kad policijos pareigūnai „esant galimybei“ turėtų atsisakyti bausti vairuotojus už nedidelius nusižengimus.
Tiesą sakant, šis laiškas parašytas gana sudėtingai. Jame daugiausia dėmesio skiriama vairuotojams, gabenantiems plataus vartojimo prekes, žemės ūkio produkciją, pramonines prekes ir „kitas prekes, būtinas tvariam ekonomikos vystymuisi palaikyti“.
Kitaip tariant, siuntas gabenančių furgonų ir didelių sunkvežimių vairuotojai, pažeidę KET, nebebus „trukdomi dėl smulkmenų“. Be to, už kai kuriuos techninius gedimus, pavyzdžiui, sugedusį rankinį stabdį ar „plikas“ padangas, jiems net nebebus skiriamos baudos.
Už tokius „nežymius pažeidimus“ kelių policijos pareigūnai baudų neskirs, o tik apsiribos žodiniu įspėjimu. Tiesa, tokios išimtys galioja tik vairuotojams, kurie nesukūrė „didelės grėsmės visuomenės gerovei“.
O ką galvoti paprastiems vairuotojams, nevežantiems krovinių? Ar jie taip pat gali tikėtis likti nenubausti už netinkamas padangas, nes jų vis sunkiau nusipirkti dėl ES taikomų ekonominių sankcijų?
Tikriausiai taip, nes tame pačiame laiške, kurį pasirašė pirmasis vidaus reikalų ministro pavaduotojas Aleksandras Gorovojus, sakoma, kad nuo šiol kelių policija dideles pastangas skirs rimtų nusižengimų „prevencijai“.
Kodėl pareigūnai staiga turi tapti atlaidūs?
Taigi dabar kelių policininkų tikslas yra užkardyti „didžiąsias nuodėmes“ – vairavimą išgėrus, vairavimą be pažymėjimo, važiavimą be valstybinių numerių ar neregistruotu automobiliu. Taip pat skirti dėmesį nesumokėjusiems baudų arba linkusiems į „daugkartinius“ pažeidimus.
Manoma, kad toks „žmonių su uniformomis geranoriškumas“ padės sumažinti socialinę įtampą. Ji, nors ir maskuojama, bet labai išaugo Rusijos visuomenėje, kaustomoje Vakarų sankcijų.