Žurnalo „Auto Bild“ lietuviškos versijos vyr. redaktorius ir žinomas keliautojas Vitoldas Milius nusprendė sugriauti šį mitą. Jis pasistengs elektromobiliu „Hyundai Kona“ iš Vilniaus į Palangą nuvažiuoti greičiau, nei per 4 val. ir įrodyti, kad elektromobilis sėkmingai integruojasi į mūsų gyvenimą.
TAIP PAT SKAITYKITE: Balsuokite ir išrinkite „Tautos automobilį“: elektrinė „Hyundai Kona“, galinti nuvažiuoti 470 km viena įkrova
Priminsime, kad iki šiol vykusiose elektromobilių lenktynėse, kurios startuodavo prie Vilniaus savivaldybės, o finišuodavo Palangos centre, geriausias pasiektas rezultatas – 4 val. 11 min. Tiek šiemet gegužės mėn. užtruko „Spark“ ekipažas su Nerijumi Dagiliu ir Mariumi Slaboševičiumi. Jie važiavo naujos kartos „Nissan LEAF“ ir šešiomis minutėmis aplenkė „Moller auto“ ekipą, kuri ir 2017-ųjų varžybose liko antroje vietoje. Trečioje vietoje liko „Palangiškiai Palangai“ komanda su naujuoju „Nissan LEAF“, užtrukusi 4 val. 21 min.
Kelionės eiga
17.37 val. Rekordas pagerintas! 14.14 val. startavęs Vilniuje, prie savivaldybės, Vitoldas jau finišavo Palangoje. Kelionėje jis užtruko 3 val. 23 min.
Sveikiname skaitytojus, tiksliausiai atspėjusius rezultatą. Tai Rytis Ma, Andrius Nagys, Mantas Šarkus. Prašome prizininkų per FB susisiekti su Vitoldu Miliumi.
Papildyta 16.16 val. Vitoldas pasiekė Kryžkalnį. Kompiuteris rodo, kad jam liko galimybė elektra nuvažiuoti dar 194 km. Kryžkalnį ir Palangą skiria 128 km.
V.Miliaus greitis automagistralėje – 110 km/val. Iš Vilniaus į Kauną važiavo lėčiau.
„Aišku, dar anksti ką nors sakyti, bet akivaizdu, kad Palangą pasieksiu nesustojęs. Tačiau kitas klausimas – ką žmogui daryti Palangoje su elektromobiliu, jei ten dar nėra greito įkrovimo stotelės? Juk kurorte reikėtų bent trijų, kad elektromobilių nuomotojai arba savininkai jaustųsi komfortabiliai. Antraip jiems reikės arba krautis iš buitinės rozetės, ar grįžti į Kilenos įkrovos stotelę ties posūkiu į Gargždus. Arba važiuoti į mokamą stotelę Klaipėdos perkėloje“, – samprotavo Vitoldas Milius.
Žadėjo važiuoti „normaliu“ greičiu
Vitoldas Milius žadėjo važiuoti normaliu greičiu, pagal KET reikalavimus. Tačiau ne per lėtai. Tiesa, jo vairuojama „Hyundai Kona“ turi itin galingą (lyginant su šios klasės konkurentais) 64 kWh bateriją. Palyginimui, naujame LEAF sumontuota tik 40 kWh baterija.
Be abejo, kaip teigia gamintojai, važiuojant realiu režimu (tik, ko gero, ne lapkritį), šiuo elektromobiliu galima nuvažiuoti net 470 km.
Vokiečiai išspaudė 613 km!
Vokietijos „Auto Bild“ redaktorius Janas Tietjenas eksperimento metu iš automobilio išspaudė dar daugiau. Esant 23 laipsnių temperatūrai, šviečiant saulei, jis važiavo neviršydamas 100 km/val. greitkeliu, nenaudodamas kondicionieriaus, eco režimu su maksimalia regeneracija. Rezultatas – 613 km! Po 10 val. važiavimo kompiuteris rodė, kad „Kona“ 100 kilometrų atstumui sunaudojo 11,33 kWh.
Kaip seksis Vitoldui Miliui? Netrukus sužinosime, tekstą atnaujinsime. Gazo žurnalistų bandymų metu ši „Kona“ naudojo 16–17 kWh.
Sveikiname skaitytojus, tiksliausiai atspėjusius rezultatą. Tai Rytis Ma, Andrius Nagys, Mantas Šarkus. Prašome prizininkų per FB susisiekti su Vitoldu Miliumi.
Trys skaitytojai, kurie tiksliausiai atspės, per kiek laiko Vitoldas pasieks Palangą, bus apdovanoti prizu. Savo spėjimus rašykite šio straipsnio komentaruose arba Gazas.lt feisbuko paskyroje.