Žurnalisto Vitoldo Miliaus kolegos iš vokiško žurnalo „Auto Bild“ panašų eksperimentą jau atliko ir pasiekė 613 km ribą. Ar tai įmanoma ir Lietuvoje? Atsakymą žinosime jau ketvirtadienio rytą, kai Vitoldas finišuos, pasibaigus elektrai. O kol kas žurnalistas važinėja po miestą, paveždamas vieną kitą bičiulį ir tvarkydamas darbo reikalus.
Iš tiesų „Hyundai“ su savo naujuoju „Kona“ modeliu deklaravo, kad gali viena įkrova įveikti 470 kilometrų nuotolį. Žinoma, nebūtinai mieste. Nes, pasak Vitoldo Miliaus, važiuojant užmiestyje, elektros energijos sąnaudoms didelės reikšmės turi ne tik greitis, bet ir vėjas bei meteorologinės sąlygos.
Taip pat daug lemia tai, ar „sunki“ vairuotojo koja. Todėl Vitoldas, turintis patirties įvairiose ekologinio vairavimo varžybose, tikisi, kad šis korėjietis su savo 64 kW ličio polimerine baterija be įkrovos Vilniaus gatvėse įveiks tikrai ne 470 kilometrų, o gerokai daugiau.
Paslaptis paprasta. Mieste važiuojant nedideliais greičiais galima sumaniai išnaudoti stabdymą elektros varikliu, sugeneruojant ir į baterijas įkraunant papildomos energijos. Be to, Vitoldas žada nesinaudoti kondicionieriumi, taigi ir taip sutaupys.
V.Milius atkreipia dėmesį į dar vieną automobilio funkcionalumą: regeneraciją (taigi ir stabdymą, nenaudojant stabdžių) galima reguliuoti lopetėlėmis, esančiomis ant vairo. Sportiniuose automobiliuose jos naudojamos pavaroms perjungti. O čia – stabdymo stiprumo reguliavimui.
Kaip tai atrodo, žiūrėkite filmuotame interviu su Vitoldu Miliumi, „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktoriumi.