„Laukiu nesulaukiu momento, kuomet įsėsiu į tą antra jaunyste kvepiančią keturiasdešimtmetę. Žingsnis po žingsnio ruošiamės pavasariui“, – savo „Facebook“ paskyroje dar neseniai rašė žurnalistas Valdas Valiukevičius.
Kokia gražuolė pakerėjo žurnalistą? Prieš kelias dienas jis išvyko į Japoniją. Visas laimingas, nes prieš pat išvykstant jam teko pavairuoti savo naujausią žaisliuką – „Datsun 280z“. Jai tikrai netrukus sukaks 40. Ir ji tikra japonė.
Žurnalistas ėjo ratais aplink savo gražuolę ir vis ją meiliai kalbino. Lietė rankomis ne kaip automobilių mėgėjas ar profesionalas, o mylėtojas. Štai sulaukė momento, kai jis gali užkurti motorą, išgirsti garsą ir įjungti pavarą.
Kad ir kokiu kampu žiūrėsi, vokietė yra du arba tris kartus brangesnė už japonę.
Garsas iš tiesų malonus. Gal net kiek nemoteriškas. Originalūs šio modelio atstovai lėtomis apsukomis būna gana tylūs.
Spusteli – pasigirsta gili, bet gana aštri dejonė. Taip emocingai, bet kiekvienas savaip kalbasi dauguma sportiškų modelių.
Šiam konkrečiam automobiliui sumontuotas duslintuvas sukuria amerikietišką galingą garsą – ne pjaunantį, o sprogdinantį.
Kodėl būtent „Datsun“? Žiūrint tam tikru kampu jį galima supainioti su „Porsche“. Tačiau kad ir kokiu kampu žiūrėsi, vokietė yra du arba tris kartus brangesnė už japonę. Tai nereiškia, kad geresnė.
„Datsun“, daugelio žinovų nuomone, nenusileidžia „Porsche“. O gatvėje dar net ir pranašesnė. Ginčykitės, jei turi žinių ir noro, o V.Valiukevičius pasirinko japonę.
„Tai niekuo neprastesnis automobilis už vokiškąjį „Porsche“, tačiau kelis kartus pigesnis. Gal anksčiau tai buvo svarbus požymis mano apsisprendimui, tačiau dabar negaliu atsidžiaugti. Radau, kas man tikrai patinka“, – neslėpė džiaugsmo šypsenos žurnalistas.
Simboliška, kad iškart po to jam išpuolė kelionė į „Datsun“ gimtinę. Tiesa, liūdino viena žinia – lietuviškos vairavimo teisės Tekančios Saulės šalyje yra nieko vertos.
Teks visur keliauti viešuoju transportu, o ne kaip yra įpratęs žurnalistas – automobiliu. Būtent Japonijoje 1978 metais gimė V.Valiukevičiaus „Datsun“.
Grožis ir galia
O sukūrė šią gražuolę ne tokią ir silpną. Variklio darbinis tūris – 2,8 litro. Gal dabar ši gražuolė ir neparodytų maksimalios savo galios, tačiau dar prispaustų prie sėdynės.
Variklyje įmontuota įpurškimo sistema. Tais laikais tai buvo nemenka naujovė, todėl iki tobulumo dar yra kur stengtis. Dažnai šeimininkai išardo „Datsun“ įpurškimo sistemą ir pakeičia ją paprasta karbiuratorine.
Šis automobilis buvo sukurtas JAV rinkai ir riedėjo po Kalifornijos saule. Romantiška? O štai automobiliui tai nelabai patiko. Nuo saulės buvo suskilusi panelė ir ištirpęs vairas
Šiaulių bendrovės „Autogedas“ vyrai viską sutvarkė. Prieš tai darbai vyko viename sostinės autoservisų.
Automobilis ne tik iš išorės atnaujintas. Uždėti galinis ir priekinis buferiai, sudėti nauji amortizatoriai bei spyruoklės.
Amortizatoriai kietesni, spyruoklės trumpesnės, o pakaba su poliuretanu. Kaip sako pats šeimininkas, mašina dar pritūps, o jau tuomet bus kaip tikra gatvės sportininkė.