10 taisyklių, kaip tapti geru grafikos dizaineriu

Su grafikos dizainerėmis Agne Jakumaitiene ir Ana Gorbatova kalbame apie tai, kas padeda tapti geru grafikos dizaineriu. Siūlome jums 10 taisyklių, kurios padės jums patobulėti ne tik dizaino, bet ir kitose gyvenimo srityse.
Dizaino pavyzdžiai
Dizaino pavyzdžiai / Versliukai.lt
  1. Dekite aistra savo darbui. Neįmanoma tapti geru savo srities specialistų, jeigu darbas nesukelia susidomėjimo ir pasitenkinimo. Tuomet tokiai veiklai nesinori skirti nei vienos papildomos minutės. Kas kita, kai dega akys, o galvoje nuolat gimsta naujos idėjos. „Nuo pat mažų dienų mane žavėjo vienokia arba kitokia meno šaka, – sako A.Jakumaitienė. – Galiausiai supratau, kad būtent grafiniame dizaine galius save realizuoti.“ Jai antrina ir A.Gorbatova: „Pradėjau piešti būdama trijų metukų praktiškai be sustojimo. Visus popierius, laikraščius, knygas, tapetus ir net servetėles išpaišydavau, tai buvo ir yra gyvenimo aistra. Negaliu gyventi nepiešdama ar nekurdama kažką naujo net porą dienų. Viska matau per dizaino prizmę – lauke, parduotuvėse, namuose. Tai lyg akiniai, kuriuos labai sunku nuimti.“

  2. Lavinkite kūrybiškumą. Dirbant grafiniu dizaineriu nuolat tenka ieškoti įvairių sprendimų ir pateikti užsakovui ne po vieną dizaino variantą. Tad, kaip sako Agnė, „kūrybiškumas yra neatsiejama darbo dalis“.

  3. Dirbkite. Gali atrodyti, kad grafinis dizainas yra meniška sritis, kuriai pirmiausia reikia įkvėpimo. Tačiau mūsų pašnekovės pabrėžia, kad be nuoseklaus darbo profesionaliu grafikos dizaineriu netapsi. „Dar vaikystėje tapybos mokytojai nuolat kartodavo, kad talentas tai tik 1 proc., likusi dalis tai nuolatinis sunkus darbas, – pasakoja Ana. – Taip yra iki šiol. Todėl pirmiausia reikia pamiršti, kas yra tinginystė, nes, su ja susidraugavus, nieko nepasieksi. Mano manymu, jeigu žmogus darbštus, su meniška gyslele – jis tikrai turės savo nuolatinių patenkintų klientų ratą, laimingai dirbs neskaičiuodamas valandų ir uždirbs padoriam gyvenimui.“

  4. Skirkite laiko mokymuisi ir tobulėjimui. A.Gorbatova ir A.Jakumaitienė nuo mažens daug laiko skyrė mokymuisi ir savo įgūdžių tobulinimui: dailės mokykla, piešimo ir tapybos būreliai, dizaino studijos. „Aš nuo 6 metų iki pat pirmo kurso Vilniaus dailės akademijoje po 2-3 kartus per savaitę lankiau įvairius tapybos ir piešimo būrelius. Neįsivaizduoju, kaip galima būtų kitaip. Sėdėdama namuose ir kukliai piešdama albume nieko nepasiekčiau“, – sako Ana.

Suprantama, kad formaliai įgytas išsilavinimas negarantuoja profesionalumo. „Vien diplomas nepadarys tavęs geru grafikos dizaineriu, tai priklauso nuo žmogaus, kaip stipriai jis nori to dalyko išmokti, – pasakoja Agnė. – Tačiau darbo rinkoje išsilavinimas suteikia patikimumo“.

Norintiems tobulinti grafinio dizaino įgūdžius, mūsų pašnekovės siūlo skaityti profesines knygas, sekti kitų dizainerių tinklaraščius ir vaizdo įrašus, naudotis didžiausiomis dizainerių platformomis, tokiomis kaip dribbble.com, behance.com.

Agnės darbų pavydžius galite portale Versliukai.lt.

  1. Formuokite savo stilių. „Kiekvienas dizaineris pasižymi sava darbo stilistika, o tai susiformuoja per darbo metus, praktiką. Tik savitas stilius padeda išsiskirti iš kitų dizainerių ir tai yra gana svarbu, nes klientas, renkantis dizainerį, atsižvelgia, kokia stilistika jam yra priimtina“, – teigia A. Jakumaitienė.

Formuojant savo stilių, A.Gorbatova siūlo nepamiršti, kad dizaino objektas nebūtinai turi būti gražus, nes dizainas, pirmiausiai, turi būti funkcionalus, naudingas ir reprezentuoti produktą arba paslaugą. Todėl ji ir pati, vykdydama užsakymą, pasitelkia logiką ir funkcionalumą. „Siekiu kad kiekvienas dizaino objektas turėtų savo kruopščiai apmąstytą funkciją, nes būtent dizainas, įvaizdis – didina susidomėjimą ir pardavimus arba atvirkščiai. Vadovaujuosi ir logika“, – sako ji.

Anos darbų pavydžius galite pamatyti portale Versliukai.lt.

  1. Nebijokite kritikos. Kritika yra neišvengiama grafikos dizainerio darbo dalis. Užsakovams gali nepatikti siūlomi sprendimai, kolegos gali kritikuoti jau atliktus darbus. Tačiau, kaip sako Agnė, „gera kritika padės Jums tik dar labiau tobulėti“. Todėl žiūrėkite į kritiką ne kaip į asmeninį įžeidimą, o kaip į būdą pamatyti, ką ir kaip galima tobulinti jūsų darbuose.

  2. Lavinkite komunikabilumą. A.Jakumaitienė mano, kad komunikabilumas yra viena iš savybių, būtinų grafikos dizaineriui. Mat grafikos dizainerio darbas reikalauja nuolatinio bendravimo su užsakovais, sugebėjimo ne tik išsiaiškinti, ko nori ir tikisi paslaugas užsakantis žmogus, bet ir gebėjimo palaikyti draugiškus ir konstruktyvius santykius tarp dizainerio ir kliento. Užtat kai pavyksta to pasiekti, atsiranda nuolatinių klientų ratas. „Mano sėkmė – tai mano klientai, kurie yra patenkinti, pasitiki manimi ir grįžta, nes žino, kad padarysiu viską, ką galiu“, – sako A.Gorbatova.

  3. Laikykitės terminų. „Turite būti atsakingas ir atlikti pateiktą užsakymą laiku“, – teigia Agnė. „Kartais reikia dirbti naktimis ir iki pat ryto, norint iš ryto atiduoti projektą gamybai“, – antrina jai Ana. Nes kad ir koks puikus arba talentingas dizaineris būtumėte, vėlavimas atlikti darbą profesionalumo ir pasitikėjimo neprideda. Tad sugebėjimas įvertinti savo galimybes ir numatyti, kiek laiko užims vienas arba kitas projektas, yra neatsiejama gero grafikos dizainerio darbo dalis.

  4. Pasitikėkite savimi. Dirbdami neišvengiamai susidursite su sunkumais: kritika, nepatenkintais klientais, vėlavimu, kūrybine krize ir daugelio kitų, kurių dabar nenumatysite. Tokiais momentais svarbu turėti į ką atsiremti – tikėjimą savimi ir tuo, ką darote. „Labai svarbu besąlygiškai tikėti savimi, jeigu nori – išdrįsk išbandyti, nemesk pusiaukelėje ir pasieksi tai, ko trokšti“, – drąsina Ana.

  5. Nesustokite. Atsiradęs supratimas, kad šioje srityje mokate viską ir niekas nebegali jūsų nustebinti, reiškia ne tai, kad artimiausius 10 metų galite dirbti toliau, remiantis tik sukaupta patirtimi, o tai, kad atėjo laikas išbandyti kažką naujo. Tad nesustokite savo kelyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis