Jau beveik 15 metų tinklo administratoriumi dirbantis Dmitrijus Mosejevas, kalbėdamas apie kasdienį darbą „Penkių kontinentų komunikacijų centre“ (PKKC) – įmonėje, teikiančioje šviesolaidinio interneto ir IPTV paslaugas „Penki“ bei verslo sprendimus „ProfIT“, negaili naudingų patarimų interneto vartotojams ir gali papasakoti, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų.
2005 metais Dmitrijus PKKC ėmė eiti IP telefonijos specialisto pareigas, o šiuo metu prižiūri klientų interneto tinklą, užtikrina jo sklandų veikimą ir šalina atsirandančius trikdžius. Pas klientus vyksta, kai skambučių centro darbuotojams sutrikimo nepavyksta pašalinti nuotoliniu būdu.
Tinklo administratorius – tarsi gydytojas
„Dažnai juokauju, kad tinklo administratorių darbas panašus į gydytojų: viską reikia atlikti itin kruopščiai ir nesuklysti. Klientams sakau: „Jei į mane nesikreipiate, džiugu, vadinasi, neturite jokių problemų“. O gavęs kliento užklausą ir atvykęs į jo namus paprastai pirmiausiai atlieku tinklo veikimo diagnostiką, nustatau sutrikimo, gedimo priežastį. Kad problema būtų pašalinta, tenka pasitelkti nemažai įgūdžių ir patirties“, – dalijasi Dmitrijus ir priduria, kad iš jo tikimasi nepriekaištingo rezultato: greito ir kokybiško.
Kartais į viršutinį namo aukštą tenka pėsčiomis užsinešti nuo 7 iki 10 kilogramų svorio įrankių dėžę, kartu ir kabelius. Taigi eidamas į darbą tinklo administratorius gerai apsiginkluoja tiek žiniomis, tiek darbo atributais – nuo specialių replių iki labai brangios įrangos, ypač, jei tenka dirbti su optiniais kabeliais.
„Su optine technologija dirbti moka ne kiekvienas: tam reikia tikslumo. Optinį kabelį sudaro stiklo pluoštas, atrodantis tarsi atskiri itin trapūs stiklo siūlai. Suradęs gedimo vietą, optinius laidus valai, įstatai į specialų aparatą, kuriame jie automatiškai sulyginami, o tada su lazerio spinduliuote virini stiklą, kol šis įgauna skystą pavidalą ir tampa vientisas. Palyginti su mūsų naudojamu „UTP 5e“ kategorijos kabeliu, kurį gali paveikti radijo bangos ar elektromagnetinis triukšmas, optinių kabelių privalumas tas, kad minėto poveikio jie nebijo, todėl ryšį perduoda be jokių trikdžių ir žymiai didesniu atstumu“, – pasakoja Dmitrijus.
Įnoringiausi klientai yra vaizdo žaidimų mėgėjai.
Naudingi patarimai iš patirties
PKKC senbuvis šypteli: įnoringiausi klientai, jo akimis, yra vaizdo žaidimų mėgėjai, kurie žaisdami komandomis tam tikrus veiksmus turi atlikti milisekundės tikslumu. Tarkim, jei vienu metu paspaudus mygtuką kurio nors iš jų interneto ryšys prastesnis, tas ir pralaimės, todėl jiems Dmitrijus pataria įsigyti puikiai veikiančią įrangą, nes paprastai klientą pasiekia nepriekaištingas interneto ryšys, o štai įranga šios kokybės gali neatitikti.
„Taip pat dažnai pageidaudami mobilumo ar dėl estetinių sumetimų, žmonės vengia įrenginius prijungti laidais ir renkasi belaidį ryšį. Tačiau tai gali tapti problema, nes „Wi-Fi“ ryšiui naudojamos radijo bangos, kurias slopina įvairios kliūtys, pvz., stiklas, sienos, ypač, jei tai kelių aukštų būstas, o maršruto parinktuvas paslėptas. Neretai pasitelkus atitinkamas programėles telefone pagal skleidžiamo signalo stiprumą tenka pereiti visą butą ir šį įrenginį rasti užmirštą spintoje. Radęs perdedu taip, kad jo skleidžiamos radijo bangos turėtų kuo mažiau kliūčių, atsidurtų būsto centre. Kartais siūlau namuose įrengti du ar net tris maršruto parinktuvus“.
Dirbant su klientais svarbiausia – rasti bendrą kalbą
„Kuo man patinka šis darbas? Pirmiausia, jis nenuobodus. Mano diena prabėga nepastebimai, nes kas valandą vykstu į naują objektą, sutinku vis naujus žmones. Gyvas bendravimas išsprendžia daug nesusipratimų, nes klientui reikia paaiškinti technine, labai aiškia kalba, koks sprendimas ir kodėl jam naudingesnis konkrečiu atveju. Kartais džiaugdamiesi atliktu darbu žmonės paskambina į skambučių centrą ir prašo perduoti meistrui linkėjimus, pagirti, kad darbai atlikti sklandžiai“, – šypsosi Dmitrijus.
Tik būdami komandoje mes galime puikiai atlikti savo darbą.
Vardydamas savo darbo privalumus, Dmitrijus pirmiausiai akcentuoja profesionalią komandą – nuo sertifikuotų sistemų administratorių iki patyrusių techninės priežiūros darbuotojų, pakaitomis budinčių ir naktimis.
„Tik būdami komandoje mes galime puikiai atlikti savo darbą“, – pabrėžia jis. O kai galutiniu rezultatu patenkinti klientai palinki sėkmės, darbai einasi kur kas lengviau.