„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

15min multimedijos projektai: įžvalgos ir rezultatai

Portalas 15min praėjusius metus pabaigė ir šiuos pradėjo su multimedijos projektais – „2015-ieji Lietuvoje: 50 gerų įvykių, kuriuos verta prisiminti“ ir „100 Lietuvų“. Šie projektai tik patvirtino: Lietuvoje dar, palyginti, naujas turinio pateikimo formatas reikalingas ir skaitytojams, ir reklamdaviams.
50 gerų naujienų
50 gerų naujienų

Multimedijos projektai jungia tokias turinio formas kaip tekstas, garsas, nuotraukos, filmuota medžiaga, animacija ir/ar interaktyvus turinys. 15min jau ne naujokai multimedijos srityje: dar 2015 m. rudenį startavo projektas „Pabėgėlių kelias“, kurio metu 15min žurnalistai sekė pabėgėlių pėdsakais; buvo paleistas interaktyvus pasakojimas „Praeities žvalgas“ – kelionė po Černobylio katastrofos zoną.

„Į pirmąjį multimedijos pasakojimą – „Pabėgėlių kelią“ – žiūrėjome daugiau iš įvaizdinės perspektyvos: norėjome pasiūlyti skaitytojams kitokį, labiau įtraukiantį turinio pateikimo formatą, neatsižvelgdami į tai, kiek laiko ir išteklių mums kainuos jį sukurti, iš anksto nesikoncentruodami į peržiūrų skaičių ir kitus įprastinius rodiklius. Tačiau likome maloniai nustebę“, – sako Gabrielė Burbienė, 15min direktoriaus pavaduotoja, dirbusi su visais multimedijos projektais.

Pabėgėlių kelias share
Pabėgėlių kelias

Taigi kuo patrauklus multimedijos formatas?

1. Ilgas projekto „galiojimo“ laikas. Internete visos naujienos ir žinios konkuruoja su visomis, tad dažnai jų aktualumas ir dėmesio pritraukimas yra trumpalaikis – didžioji dalis paspaudimų yra surenkama per pirmąsias valandas.

Tuo tarpu 15min multimedijos pasakojimai aktualūs ir įdomūs išliko gerokai ilgesnį laiką – sklisdami socialiniuose tinkluose ar atrandami vis naujų skaitytojų portale. Pavyzdžiui, „50 gerų įvykių...“ projekto paleidimo dieną (2015 m. gruodžio 22 d.) surinko apie trečdalį visų peržiūrų. Projektas buvo aktualus ir skaitytojų lankomas visą šventinį ir pošventinį laikotarpį, kuomet surinko likusius du trečdalius peržiūrų.

2. Skaitytojų dėmesio išlaikymas. Interneto matavimų ir tyrimų bendrovės „Chartbeat“ apibendrintos pasaulinės tendencijos rodo, kad vidutiniškai 40 proc. skaitytojų išeina iš straipsnio mažiau nei po 15 sekundžių. Tuo tarpu multimedijos projektai leidžia išlaikyti dėmesį daug ilgiau.

50 gerų įvykių...“ vidutinis praleidimo laikas siekė beveik penkias minutes (4:45), „100 Lietuvų“ ir „Pabėgėlių kelio“ beveik keturias minutes (atitinkamai 3:56 ir 3:57). Kodėl tai svarbu? „Chartbeat“ statistika rodo, kad lankytojai, kurie skaito ilgiau nei 75 sekundes, pastebi 60 proc. daugiau reklamos.

3. Multimedija irgi tampa mobili. Turbūt niekas neabejoja, kad mobilioji platforma yra ateities, jei ne dabarties, skaitytojų ir leidėjų susitikimo vieta. Anksčiau dėl techninių galimybių ir telefonų parametrų didelės apimties pasakojimai buvo neįsivaizduojami mobiliojoje platformoje, o dabar statistika rodo, kad skaitytojai nebėra apriboti.

Pavyzdžiui, projektai „Pabėgėlių kelias“ ir „50 gerų naujienų...“ sulaukė beveik vienodai dėmesio tiek kompiuterio ekrane, tiek mobiliajame telefone. „50 gerų naujienų...“ mobiliajame telefone peržiūrėjo 47 proc., o „Pabėgėlių kelią“ 48 proc. skaitytojų. Yra aiški socialinių tinklų ir mobiliosios platformos koreliacija, tad nekeista, kad projektai sulaukė nemažo dėmesio socialiniuose tinkluose.

4. Aukštas skaitytojų ir nuomonių lyderių įsitraukimas. 15min interaktyvūs pasakojimai sulaukė nemažo dėmesio ir socialiniuose tinkluose.

Pavyzdžiui, į pirmąjį „100 Lietuvų“ pasakojimą „Turgeliai“ įsitraukė per 5000 socialinių tinklų vartotojų, kurie dalijosi, komentavo ir spaudė „Patinka“. „50 gerų įvykių...“ atitinkama sulaukė daugiau nei 6100 socialinių vartotojų teigiamų reakcijų, o „Pabėgėlių kelias“ – per 3000.

Džiugina ir aukštas socialinių tinklų nuomonių lyderių įsitraukimas: jie mielai dalijasi turiniu su savo auditorija.

5. Įrankis pasiekti skirtingas auditorijas. Multimedijos projektai leidžia pasiekti įvairias auditorijas. Pavyzdžiui, „50 gerų įvykių...“ buvo populiaresnis tarp jaunesnės auditorijos. Kaip rodo „Gemius“ duomenys, 52 proc. projekto skaitytojų buvo iki 34 m. amžiaus grupės, taip pat dominavo didmiesčių gyventojai. Tą patvirtina ir socialinių tinklų duomenys – labiausiai į projektą įsitraukė jaunesni žmonės. Tuo tarpu „100 Lietuvų“ pasakojimas socialiniuose tinkluose buvo populiariausias tarp 35–55 metų auditorijos.

Klientų vertinimai

100-lietuvu-1-turgeliai-video-22
Turgeliai

Projekte „50 gerų naujienų...“ kaip partneriai dalyvavo dvi bendrovės – „Swedbank“ ir „Švyturys-Utenos alus“. Abiem įmonėms buvo pateikti integruoti reklamos sprendimai.

Asta Margevičienė, „Swedbank“ Pardavimų valdymo ir rinkodaros departamento direktorė, teigė, kad projekte nusprendė dalyvauti, nes bankas nori prisidėti prie pozityvių naujienų sklaidos.

„Trūksta teigiamų naujienų, todėl nusprendėme prisidėti prie jų sklaidos. Kaip juokaujame, geros idėjos tiesiog sklando ore – metų pabaigoje ir mes paruošėme vaizdo sveikinimą klientams, kuriame pasidžiaugėme tuo, kas gero vyko Lietuvoje per 2015-uosius ir kaip mūsų organizacija drauge su klientais prie to prisidėjo. Taigi sutapo mūsų ir 15min požiūris“, – sakė ji.

A.Margevičienė nurodo, kad per projektą klientai buvo pasveikinti su sėkmingais metais. Sveikinimai banko klientams buvo išsiųsti ir asmeniškai į elektroninį paštą – taip užtikrinant, kad kiekvienam būtų skirtas dėmesys.

Tadas Kupscys, „Omnicom Media Group“ skaitmeninės komunikacijos padalinio „Resolution Media“ vadovas, nurodo, kad į multimedijos pasakojimus vartotojai labiau įsitraukia, skiria daugiau laiko ir toks turinys pritraukia platesnę auditoriją.

„Šiandien tokio turinio mūsų rinkoje nėra itin daug ir dažniausiai jis kuriamas visuomenei itin aktualiomis temomis ar specialiomis progomis, todėl galime tikėti šio turinio sėkme. Greičiausiai tai yra priežastys, kodėl portalai pradėjo investuoti į multimedijos projektus, tačiau kartu tai ir priežastys, kodėl jie yra patrauklūs ir prekės ženklams – didesnis auditorijos dėmesys projektui, didesnis vartotojo įsitraukimas ir kartu didesnė nauda projektą remiančiam prekės ženklui“, – teigia T.Kupscys.

„Resolution“ klientai dalyvavo projekte „50 gerų naujienų...“. T.Kupscys teigia, kad projektas atitiko prekės ženklų charakteristikas – todėl buvo nuspręsta tapti rėmėjais.

„Džiaugiamės santykinai didele auditorija (per 70 tūkst. skaitytojų), kuriai pavyko kokybiškai perteikti mūsų klientų žinutes, bei subtilia klientų turinio integracija į projektą, kas leido išeiti iš įprastinės reklamos rėmų“, – projekto rezultatus iš klientų pusės komentuoja T.Kupscys.

Žiniasklaidos planavimo ir komunikacijos agentūra „Inspired UM“ interaktyviame pasakojime „Praeities žvalgas“ pristatė alkoholinių gėrimų prekės ženklą „Propeller“ – kodėl buvo pasirinktas toks sprendimas?

„Prekės ženklo šūkis „Go on. Explore“ („Pirmyn, ištirk“) ir filosofija padiktavo netradicinio reklamos sprendimo poreikį. Rinkoje tai santykinai naujas prekės ženklas, todėl norėjom ir naujo, netradicinio sprendimo, kaip jį pozicionuoti rinkoje“, – nurodė „Inspired UM“ skaitmeninės reklamos vadovė Jurgita Videikaitė.

Pasak jos, agentūra yra daugiau nei patenkinta rezultatais, nes projektas sulaukė itin daug dėmesio – nuo peržiūrų kiekio iki atgarsio socialiniuose tinkluose.

Laukia nauji multimedijos projektai

Kęstučiai: Foto6397
Kęstučiai: Foto6397

Žiniasklaidos planavimo ir komunikacijos agentūros „Inspired UM“ skaitmeninės reklamos vadovė J.Videikaitė mano, kad multimedijos poreikis tiek iš klientų, tiek iš agentūrų pusės tik didės.

„Prekės ženklo komunikacijai skaitmeninėje erdvėje neužtenka keleto formatų ir kanalų, reikalinga tiek cross channel/media strategija, tiek formatų įvairovė, tuo pačiu metu išlaikant vientisą prekės ženklo patirtį“, – dėstė J.Videikaitė.

2016-aisiais 15min planuoja naujus multimedijos projektus. Pavyzdžiui, kas dvi savaites skaitytojus pasieks vis kitas projekto „100 Lietuvų“ interaktyvus pasakojimas.

„Kurdami naujus projektus, sieksime didesnės įvairovės ir žanro prasme: planuojame ne tik reportažinius multimedijos pasakojimus, bet ir išskirtinių asmenybių portretų ciklą, interaktyvius didžiausių metų įvykių projektus. Turime know-how, technologiškai jau neblogai atidirbtą platformą, kūrybingą komandą. Iššūkis tik vienas – kaskart nustebinti vis nauju interaktyviu ir vizualiu sprendimu“, – tikina G.Burbienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs