43 proc. klientų šiemet Kalėdų stalui planuoja išleisti nuo 50 iki 100 eurų, dar trečdalis – nuo 30 iki 50 eurų. Prieš metus 100 eurų Kalėdoms skirti galėjo 39 proc., o iki 50-ies – vos 20 proc. pirkėjų.
2 proc. klientų tegali Kalėdoms skirti 15 eurų. Tiesa, prieš metus tokių pirkėjų skaičius buvo dvigubai didesnis.
„Ruošiantis didžiosioms metų šventėms šiemet stebime gerėjančias žmonių nuotaikas. Lyginant su keliais pastaraisiais metais, šventines išlaidas šiemet gyventojai planuoja vis drąsiau, o didžiausią metų šventę nori pasitikti prie gausesnio stalo, kuris šiemet turėtų būti originalesnis“, – apie augančias pirkėjų išlaidas žurnalistams trečiadienį kalbėjo Ž.Valkeris.
Jo teigimu, daugiau pinigų šiemet gyventojai išleis ir dovanoms. 38 proc. klientų joms skirs 50-100 eurų – pernai taip išlaidavo vos ketvirtadalis gyventojų. 20 proc. dovanoms skirs 100-200 eurų, o dešimtadalis nepagailės ir 200 eurų.
Beveik 80 proc. pirkėjų pabrėžė, kad ieško kokybiškų prekių, bet kaina jiems yra labai svarbi. Kaina nerūpi tik kiek mažiau nei dešimtadaliui pirkėjų. Apklausos duomenimis žmonės produktų vaišių stalui šiemet ieškos prekybos centruose, taip pat dairysis turguose, specializuotose parduotuvėse ar pas pažįstamus ūkininkus.
Pirkėjai galės įsigyti tokių gurmaniškų produktų kaip šventinis triušis vyno ir grietinėlės padaže, kepta antis, įdaryta marinuotais obuoliais, salotos su garinta kalakutiena ir nokintu ožkų sūriu, gurmaniški pyragaičiai su pelėsiniu sūriu ir t.t.
Populiariausi kaip ir visuomet bus tradiciniai patiekalai – pirkėjai tikino, kad įsigis silkės, kūčiukų, žuvies patiekalų, mišrainių, mandarinų, kisieliaus.
Tiesa, bendrovės atstovai pastebi, kad šiemet ant šventinio stalo bus ir daugiau neįprastų produktų – egzotinių baisių, įmantresnio sūrio ir saldumynų, geresnės kavos, gurmaniškų mėsos gaminių ir pan.
„Maxima“ Kalėdų šiemet laukė ypatingai rimtai – trečiadienį pristatė projektą „Kalėdų Kalėdoms“. Jam „Maxima“ sukūrė ne tik specialius patiekalus, bet pristatė ir virtuvės įvairių įrankių ir indų rinkinį, skirtingas eglutes, papuošimus ir t.t.
Visas kalėdinis asortimentas parduotuves į „Maxima“ parduotuves pradės keliauti gruodžio pradžioje. Pirkėjai galės įsigyti tokių gurmaniškų produktų kaip šventinis triušis vyno ir grietinėlės padaže, kepta antis, įdaryta marinuotais obuoliais, salotos su garinta kalakutiena ir nokintu ožkų sūriu, gurmaniški pyragaičiai su pelėsiniu sūriu ir t.t.
Taip pat „Maxima“ su tiekėjais pristato majonezą su trumu ir šafranu, kūčiukus su kanapių sėklomis, kalėdinį juodąjį kumpį ir t.t.
Pasak „Maxima LT“ komercijos vadovo Pauliaus Dambrausko, artėjančioms šventėms intensyviai ruošiasi ne tik pirkėjai, bet ir prekybininkai bei tiekėjai, šiemet pažėrę nemažai naujovių.
„Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau ieško naujų dar neragautų skonių, kurių nori rasti ne tik specializuotose parduotuvėlėse, bet ir mūsų prekybos centruose. Dėl to šiemet Kalėdoms skyrėme ypatingą dėmesį ir šventinį laikotarpį pradedame ne tik su jau pirkėjų pamėgtais produktais, bet ir unikaliomis naujienomis.
Šiemet užsibrėžėme tikslą sukurti nepaprastas Kalėdų Kalėdas ir savo pirkėjams pasiūlyti dar nematytą asortimentą. Pakvietėme daugiau kaip 20 didžiausių mūsų tiekėjų prisijungti prie pirmą kartą įgyvendinamo projekto „Kalėdų Kalėdos“ ir sukurti ypatingą asortimentą“, – sakė P.Dambrauskas.
„Iki“: gyventojai išleis penktadaliu daugiau
Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė sako, kad kasmet kalėdiniu laikotarpiu, lyginant su spaliu ar lapkričiu, gyventojų pirkinių krepšelių dydis išauga maždaug penktadaliu, o iš jo turinio galima atpažinti tiek gyvuojančias Kalėdų stalo tradicijas, tiek joms į pamainą ateinančias naujas šventinio vartojimo tendencijas, rašoma „Iki“ pranešime žiniasklaidai.
Pasak B. Čaikauskaitės, pirmoje gruodžio pusėje į viršų turėtų šoktelėti bakalėjos prekių pardavimai, o šventėms vis labiau artėjant – itin suaktyvėti šviežių produktų – mėsos, žuvies, vaisų ir daržovių – prekyba. Be to, ruošdamiesi šventėms gyventojai, greičiausiai, kaip ir kasmet, pirks daugiau gurmaniškų produktų – išskirtinių sūrių, padažų, vytintos dešros, paštetų.
Dauguma mūsų pirkėjų maistą šventėms ruošia namuose, todėl paskutinėmis dienomis prieš Kūčias ir Kalėdas žymiai išauga šviežių maisto produktų pardavimai, – sakė B.Čaikauskaitė.
Žvelgiant į šventinio pirkinių krepšelio sudėtį matyti, kad pakankamai didelė gyventojų dalis per šventes neatsisako tradicinių patiekalų. Pavyzdžiui, šiuo laikotarpiu išaugantys majonezo, konservuotų žirnelių ir agurkų pardavimai liudija, kad šventinis stalas neįsivaizduojamas be baltos lietuviškos mišrainės.
„Dauguma mūsų pirkėjų maistą šventėms ruošia namuose, todėl paskutinėmis dienomis prieš Kūčias ir Kalėdas žymiai išauga šviežių maisto produktų pardavimai. Namuose paprastai gaminamas ne tik pagrindinis šventinis patiekalas, bet ir įvairūs užkandžiai, salotos, desertai, todėl į pirkinių krepšelius gyventojai deda ne tik daugiau šviežios žuvies ar mėsos, bet ir vaisių bei daržovių – obuolių, apelsinų, bananų, agurkų, paprikų“, – cituojama B.Čaikauskaitė.