2021 m. Lietuvos paštui buvo „minusiniai“, didžiausią įtaką tam padarė panaikinta PVM lengvata

Nors Lietuvos paštas pasitinka 2022 m. pozityviai, praėję metai finansiškai buvo neigiami. Tikslūs finansiniai rezultatai kol kas audituojami ir bus pristatyti balandžio mėnesį, tačiau įstaigos vadovė Asta Sungailienė sako, kad skirtumas nuo 2020 m. „nebus simbolinis“. Dėl didėjančių paslaugų vykdymo kaštų neatmetama tikimybė didinti ir kai kuriuos pašto įkainius.
Lietuvos pašto logistikos centras
Lietuvos pašto logistikos centras / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Importo siuntų srautų kritimą 2021m. Lietuvos paštas įvardija kaip reikšmingiausią veiklos pokytį.

Liepą visoje Europos Sąjungoje (ES) buvo panaikinta PVM lengvata mažos vertės siuntoms iš trečiųjų šalių ir, pasak Lietuvos pašto atstovų, tai lėmė ir didelius siuntų srautų persiskirstymus tarptautinėje paštų sistemoje.

Liepą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2020 metais, importo siuntų srautas Lietuvos pašte krito daugiau nei 4 kartus. Iki šio pokyčio siuntos iš Kinijos sudarė didžiausią importo siuntų dalį, įsigaliojus naujoms siuntimo taisyklėms, srautas iš Kinijos pašto sumažėjo 90 proc. Importo siuntų srautai iki šiol negrįžo į buvusį lygį.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Asta Sungailienė
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Asta Sungailienė

„Tai nebus simbolinis [kritimas]. Aš prie Lietuvos pašto prisijungiau 2017 m. ir kaip tik 2018 m. jau perėjome į pelno sritį. Efektyvumo paieškos buvo didžiausios ir mūsų pelningumas pamečiui augo. Deja, bet 2021 m. bus nuostolingi“, – apie kuklesnius 2021 m. duomenis kalbėjo pašto vadovė.

Dėl didėjančių paslaugų vykdymo išlaidų vertinamos ir įkainių didinimo galimybės. „Skaičiuojame tiek, kiek yra neišvengiama ir būtina. Prioritetas yra suvaldyti kaštus, bet, deja, galimybės yra išsemiamos. Didelė tikimybė, kad 2022 m. eigoje bus keičiamos kainos“, – kalbėjo A.Sungailienė.

Jos teigimu, bendrovės kaštus didina tarptautiniai atsiskaitymai su paštais, čia stebėtas ženklus kainų augimas, taip pat darbo užmokesčio augimas – šis sudaro apie pusę visų Lietuvos pašto kaštų. Kainų kilimą gali lemti ir augančios energetinių resursų kainos – kuras, elektra ir šildymas.

Siuntų skirstymo automatizavimu liko patenkinti

2021 m. pavasarį Lietuvos paštas pilnai perėjo prie išmanaus centralizuoto siuntų skirstymo. Šis pokytis įgyvendintas veikiant karantino sąlygomis, kai siuntų skaičius, lyginant su atitinkamu laikotarpiu 2020 m., buvo išaugęs daugiau nei dvigubai.

Dėl šios priežasties bendrovė tuo metu sulaukė daugybės skundų, siuntos vėluodavo savaitėmis.

Lietuvos pašto vadovė šį procesą vertino teigimai, kadangi automatizuotas skirstymo procesas buvo būtina sąlyga sklandžiai šiuolaikinius reikalavimus atitinkančiai pašto veiklai užtikrinti.

Veikdami pilnu pajėgumu išmanūs įrenginiai per valandą gali išskirstyti beveik 20 tūkst. siuntų bei apie 50 tūkst. laiškų. Investicijos į išmaniojo skirstymo programą siekia 21 mln. eurų.

Visi pašto vienetai, siunčiami naudojantis Lietuvos pašto paslaugomis, pereina per Vilniuje įsikūrusio centro automatizuotą skirstymo sistemą.

2021 metais Lietuvos paštas vykdė e. komercijos sprendimų bei paštomatų plėtrą, daug dėmesio skirta veiklos skaitmenizavimui, pašto tinklo modernizacijai, logistikos infrastruktūros atnaujinimui, taip pat motyvuojančios darbo aplinkos kūrimui.

Ypatingai išaugo paštomatais siunčiamų siuntų srautas. 2021 metais per „LP EXPRESS“ paštomatus keliavo 67 proc. daugiau siuntų nei prieš metus. Bendrovė ketina ir toliau plėsti paštomatų tinklą – iki 2025 m. numatyta padidinti geografinį paštomatų tinklą, jie turėtų vis dažniau atsirasti mažesniuose miesteliuose.

Per 2021 m. buvo perkelta 15 pašto skyrių. A.Sungailienė negalėjo patikslinti, kiek esamų pašto skyrių galėtų būti perkelti arba atnaujinti šiais metais. Per 2021 m. įrengta daugiau nei 4000 paštomatų dėžučių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis