2022 m. „Iki“ parama „Maisto bankui“: tūkstančiai tonų maisto produktų beveik už 6 mln. eurų

Prisidėdamas prie socialinės atskirties ir skurdo mažinimo, prekybos tinklas „Iki“ labdaros ir paramos fondui „Maisto bankas“ 2022-aisiais paaukojo kelis tūkstančius tonų maisto produktų už beveik 6 mln. Eur. „Iki“ yra ilgametis organizacijos partneris ir didžiausias rėmėjas maistu.
IKI[1]
IKI / „IKI“ nuotr.

„Vystydami įmonės socialinę atsakomybę vykdome kompleksinius veiksmus. Tvarumas, aplinkos tausojimas, bendruomeniškumas – prekybos tinklo veiklos prioritetai, įgyvendinami tiek priimant kasdienius sprendimus, tiek užmezgant reikšmingas partnerystes. Kartu su „,Maisto banku“ bendradarbiaujame jau daugiau nei dešimtmetį. Šiai organizacijai atiduodame kai kuriuos maisto produktus, kurių nespėjome parduoti, paliekant laiko iki pasibaigiant jo galiojimo terminams, kad jį būtų galima paskirstyti sunkiau besiverčiantiems žmonėms. Tuo pačiu taip kovojame ir su maisto švaistymo problema, kuri šiandien vis dar išlieka labai aktuali“, – sako Kęstutis Vaškevičius, prekybos tinklo „Iki“ strategijos vystymo ir tvarumo vadovas.

„IKI“ nuotr./Maisto banko savanoris
„IKI“ nuotr./Maisto banko savanoris

Partnerystė su „Maisto banku“ ir maisto perdavimas stokojantiesiems yra kasdienė prekybos tinklo veikla. Kiekvieną dieną iš 237 „Iki“ parduotuvių organizacijos savanoriai surenka maisto produktus ir dar tą pačią dieną perduoda tiesiogiai žmonėms ar labdaros organizacijoms.

Partnerystė su „Maisto banku“ ir maisto perdavimas stokojantiesiems yra kasdienė prekybos tinklo veikla.

Vien 2022 m. „Iki“ perdavė įvairaus maisto už daugiau nei 5,95 mln. Eur. O nuo 2020-ųjų „Maisto bankui“ pradėta teikti parama ir jau paruoštais kulinarijos gaminiais. Per visą bendradarbiavimo laikotarpį, kuris siekia daugiau nei dešimtmetį, prekybos tinklo paaukoto maisto suma siekia apie 56 mln. Eur.

Skatina sąmoningą vartojimą

Pasak K.Vaškevičiaus, strateginei partnerystei su „Maisto banku“ užtikrinti – svarbus kiekvieno prekybos tinklo darbuotojo indėlis. Būtent jie kiekvieną dieną padeda surinkti, supakuoti ir perduoti visų kategorijų produktus.

Be to, „Iki“ ne tik patys mažina maisto švaistymą, bet ir skatina savo pirkėjų sąmoningą vartojimą bei suvokimą, kad apsipirkimo įpročiai turi poveikį aplinkai. Duomenys rodo, kad daugiausiai maisto yra išvaistoma namų ūkiuose. Skaičiuojama, kad vienas Europos Sąjungos gyventojas per metus išmeta net 180 kg maisto atliekų.

„Nuolat edukuojame savo pirkėjus, norime, kad jie atsakingai planuotų pirkinius, prisidedame ir prie sąmoningo visuomenės vartojimo. Skatiname pirkėjus apsipirkti su pirkinių sąrašu, rinktis tinkamą produktų kiekį, taip pat pasirūpinti, kad kasdienis valgiaraštis būtų kuo įvairesnis ir palankesnis subalansuotai mitybai“, – sako K.Vaškevičius.

Bendradarbiauja ir su kitomis ne pelno siekiančiomis organizacijomis

„Maisto bankas“ – nėra vienintelė ne pelno siekianti organizacija, prie kurios veiklos prisideda „Iki“. Prekybos tinklas taip pat bendradarbiauja su ne pelno siekiančia gyvūnų apsaugos organizacija „Tušti narvai“, bei įvairias organizacijas remia piniginėmis lėšomis.

K.Vaškevičius sako, kad priimdami sprendimus, susijusius su aplinkos apsauga, „Iki“ stengiasi atsižvelgti į partnerių rekomendacijas. Prekybos tinklas taip pat žvelgia į ateitį ir bando priimamais sprendimais daryti kuo mažesnį poveikį aplinkai. Tai jau leido pasiekti pamatuojamų rezultatų tvarumo srityje ir iškelti dar ambicingesnius tikslus, tarp kurių – 11 mln. eurų investicijos į naujus tvarumo projektus 2023 metais.

Priimdami sprendimus, susijusius su aplinkos apsauga, „Iki“ stengiasi atsižvelgti į partnerių rekomendacijas.

Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 237 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau dvi autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis