2022 metais Lietuvos paštą lydėjo vidaus siuntų augimas ir LP EXPRESS plėtra

Po įtemptų ir iššūkių pilnų 2021-ųjų, praėjusius metus Lietuvos paštas pabaigė su atsargiu optimizmu. 2022-aisiais bendrovės pajamos siekė daugiau nei 113,4 mln. eurų, o pelnas 4,8 mln. eurų, rašoma Lietuvos pašto pranešime spaudai.
LP EXPRESS kurjeris
LP EXPRESS kurjeris / LP EXPRESS nuotr.

Prie teigiamo veiklos rezultato prisidėjo įgyvendintos veiklos efektyvinimo priemonės ir siuntų srautų augimas šalies viduje. Praėjusiais metais pajamų iš vidaus siuntų gauta dešimtadaliu daugiau, o vien tik per LP EXPRESS paštomatus keliavusių siuntų kiekis išaugo 15 proc.

2022 m. Lietuvos pašto gautos pajamos iš vidaus rinkoje siunčiamų daiktų ir laiškų pasiekė 3,3 mln. eurų.

Praėjusiais metais taip pat reikšmingai, net 62,7 proc., išaugo Lietuvos pašto pajamos iš finansinių paslaugų teikimo. Jos 2022 m. buvo 4,7 mln. eurų didesnės nei 2021 m. ir viršijo 12,2 mln. eurų. Tam įtakos turėjo padidėjusios pajamos iš įvairių išmokų pristatymo ir išmokėjimo bei įmokų ir mokesčių priėmimo teikiamų paslaugų.

Taip pat 2022 m. bendrovei buvo numatyta 5,1 mln. eurų kompensacija už universaliosios pašto paslaugos teikimą 2021 m. Dar 3,4 mln. eurų bendrovė uždirbo už parduotus Kauno ir Klaipėdos centrinių paštų pastatus.

„2022-uosius metus Lietuvos paštą lydėjo pokyčiai ir atsinaujinimas, leidę užtikrinti efektyvesnę ir tvaresnę bendrovės veiklą. Tinklo optimizavimas ir mobiliųjų laiškininkų paslaugų plėtra kaimiškose vietovėse tapo atsakymu į smarkiai kritusius klientų ir siuntų srautus pašto skyriuose bei mažėjančias tradicinių pašto paslaugų apimtis. Savo ruožtu augant gyventojų poreikiui siuntas siųsti ir gauti kuo greičiau bei patogiau, smarkiai tankinome LP EXPRESS paštomatų tinklą.

Šiais metais pagrindiniu bendrovės uždaviniu išlieka tvarus augimas, kurį užtikrinti padės tolesnė paslaugų plėtra ir klientų poreikius atliepiantys sprendimai“, – sako Lietuvos pašto generalinis direktorius Rolandas Zukas.

2022 m. e. komercijos rinkos augimą stabdė po pandemijos vėl atsidariusios fizinės parduotuvės ir dėl aukštos prekių bei paslaugų kainų infliacijos mažėjusios vartotojų išlaidos. Vis dėlto ši tendencija nepaveikė paštomatinių siuntų kiekių – per LP EXPRESS paštomatus keliavusių siuntų kiekis pernai, lyginant su 2021 m., išaugo daugiau nei 15 proc. Tai daugiausiai lėmė klientų migracija iš alternatyvių daiktų siuntimo kanalų (pašto skyrių ir kurjerių).

Bendras per Lietuvos pašto tinklą ir LP EXPRESS paštomatų tinklą keliavusių daiktų ir laiškų kiekis 2022 m. siekė 45 mln. vnt. Iš jų per paštomatus buvo siųsta 6,5 mln. vnt. siuntų

Siekiant dar geriau atliepti klientų lūkesčius, LP EXPRESS paštomatų tinklas pernai buvo išplėstas beveik ketvirtadaliu, nuo 285 iki 352 paštomatų. Pagal tinklo plėtros spartą LP EXPRESS pernai pirmavo visoje Lietuvos paštomatų rinkoje. Šiuo metu tinklas apima 354 paštomatus daugiau nei 100 skirtingų vietovių šalyje.

Bene didžiausiu praėjusių metų iššūkiu bendrovei tapo dėl Rusijos agresijos prieš Ukrainą įsisukusi prekių ir paslaugų kainų infliacijos spiralė, sparčiai auginusi ir Lietuvos pašto teikiamų paslaugų savikainą. Praėjusiais metais taip pat didėjo atsiskaitymo tarp skirtingų pasaulio paštų kaštai, transportavimo išlaidos bei nuosekliai atlygio didinimo politikai skirta suma.

2022 m. bendras bendrovės atlyginimo kėlimo fondas siekė 2,6 mln. eurų, o teigiamą atlygio pokytį pajuto per 80 proc. darbuotojų. Kita sudėtine darbuotojų sąlygų gerinimo dalimi tapo laiškininkams suteikti daugiau nei 300 naujų automobilių, su kuriais siuntų išvežiojimas tapo ne tik patogesnis, bet ir greitesnis.

Pernai bendrovė dideles pastangas įdėjo ir mažindama savo poveikį aplinkai, taip pat plėtodama iniciatyvas, padėsiančias judėti tvaresnio veikimo link. Aplinkos apsaugos srityje buvo kryptingai mažintas šilumos emisijas sukeliančių dujų pėdsakas – atnaujintas automobilių parkas, atsisakyta perteklinio kasdienėje veikloje naudojamo pastatų ploto, toliau vykdytas pašto skyrių perkėlimas į modernesnes ir energetiškai efektyvesnes patalpas.

Lietuvos paštas taip pat naudoja žaliąją elektros energiją sau priklausančiuose paštuose arba tose patalpose, kur sutartys sudarytos tiesiogiai su tiekėju dėl energijos tiekimo. Žalia elektros energija yra tiekiama ir įmonėms, kurios nuomojasi patalpas iš Lietuvos pašto.

Praėjusiais metais Lietuvos paštas taip pat įvertintas dviem tarptautiniais ISO sertifikatais (ISO 9001 ir ISO 14001) už bendrovėje įdiegtas kokybės ir aplinkos apsaugos vadybos sistemas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų