5 patarimai verslui: kaip būti geriau pasiruošus, jei užkluptų antroji koronaviruso banga

COVID-19 atnešė bene staigiausią krizę ir beprecedenčius ekonominius iššūkius: užfiksuota, kad iki praėjusio mėnesio pabaigos į Užimtumo tarnybą dėl Valstybės subsidijų kreipėsi beveik 15 tūkst. darbdavių. Valstybės finansinės pagalbos priemonės verslui gali padėti išgyventi, tačiau ekonomikos stabilizavimasis užtruks, mano ekspertai, ir ragina ruoštis antrajai viruso bangai.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.

„Žaibiškas verslo persikraustymas į skaitmeninę erdvę dėl įvesto karantino išryškino didžiausius įmonių veiklos ir procesų trūkumus ir parodė, kad daugelis verslų nebuvo pasiruošę skubiai prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos. Strigo vidinė ir išorinė komunikacija, klientų aptarnavimas, logistika, dalis bendrovių karantino metu tapo visiškai paralyžiuotos. Antroji viruso banga nebebūtų tokia netikėta ir jai galima, pasiruošti iš anksto“, – sako bendrovės „Sprendimai pažangiam verslui“ vadovas ir verslo procesų optimizavimo ekspertas Žilvinas Gedvilas.

Ekspertas atsiųstame pranešime žiniasklaidai dalinasi 5 patarimais įmonėms, kaip reikėtų pasiruošti galimai antrajai koronaviruso bangai.

Optimizuokite procesus

Karantino metu strigo daugelio įmonių procesai – su problemomis susidūrė net ir ilgametę veiklos patirtį turinčios įmonės. Verslai, sklandžiai veikę normaliomis darbo sąlygomis, sutriko dėl nuotolinio darbo, naujai įvestų paslaugų (pavyzdžiui, prekių pristatymo į namus) ar kitų, karantino metu pasikeitusių sąlygų. Viena pagrindinių užduočių, kurią turėtų atlikti vadovai – įmonės procesų ir resursų optimizavimas. Nors gali skambėti sudėtingai, tačiau yra daug užduočių, tokių kaip ataskaitų rengimas ar užsakymų priėmimas, kurios gali būti automatizuotos naudojantis šiuolaikinėmis verslo valdymo sistemomis. Pasitelkus konsultantus ir šios srities specialistus, dabar yra tinkamas metas imtis ir pačių sudėtingiausių procesų tokių kaip logistika ar finansų valdymas, tobulinimo.

Stebėkite veiklą ir rezultatus realiuoju laiku

Eksperto teigimu, šiais laikais net ir vakar dienos ataskaitos gali būti pasenusios. Itin konkurencingoje rinkoje veikiančių įmonių vadovai bei specialistai privalo turėti prieigą prie naujausios informacijos, kad galėtų priimti pagrįstus sprendimus bet kuriuo metu. Tarptautinės kompanijos „Oracle“ analitikai prognozuoja, kad per artimiausius keletą metų įmonės į duomenų analizės ir sprendimų priėmimo procesus dar labiau integruos dirbtinio intelekto galimybes, kurios prieinamos jau šiandien.

Atsinaujinkite verslo valdymo sistemą

Karantino metu mažiausiai nukentėjo tos įmonės, kurios buvo įsidiegusios lanksčią ir realiuoju laiku duomenis analizuojančią verslo valdymo sistemą. Tokia sistema leidžia greitai apsikeisti svarbiausiais duomenimis įmonės viduje, realiuoju laiku analizuoti juos ir priimti pagrįstus verslo sprendimus. Ekspertas atkreipia dėmesį, kad prieš investuojant į verslo valdymo sistemą reikėtų įsitikinti, ar ji užtikrins ilgalaikį visos veiklos ir procesų tęstinumą, lankstumą ir efektyvumą ir ar padės įmonei plėstis.

Iš anksto pasiruoškite komunikacijai su klientais

Karantino metu įmonės nebuvo pasiruošusios laiku iškomunikuoti apie galimus prekių pristatymo vėlavimus, prekių atsiėmimo ir pristatymo taisykles bei pasikeitusias darbo sąlygas. Sąmyšis komunikacijoje nebuvo netikėtas – beprecedentės situacijos akivaizdoje verslai susidūrė su daugybe klausimų, kokiomis sąlygomis galėtų būti tęsiama veikla, tad prieš bendraujant su klientais pirmiausia teko išspręsti šiuos klausimus. Artėjant galimai viruso bangai, net ir optimizavus procesus, rekomenduojama pasiruošti įvairių atvejų žinutes darbuotojams, partneriams, klientams ir žiniasklaidai.

Nusimatykite biudžetą rinkodarai

Visiškai atsisakyti reklamos priemonių būtų klaida – tai jau suprato įmonės, karantino metu nusprendusios taupyti rinkodaros sąskaita. Marketingo specialistų teigimu, karantino metu žmonės įprato skaityti ilgesnius tekstus, ieškoti vertingo turinio, jie tapo pasiekiamesni skaitmeninėmis priemonėmis. Karantinas tapo palankiu metu kurti ir palaikyti santykius su auditorija, todėl rekomenduojama neišbraukti rinkodaros biudžeto eilutės ir investuoti į potencialių klientų pritraukimą bei išlaikymą net ir galimai mažėjančių pajamų situacijoje.

Ž. Gedvilas pabrėžia, kad visi šie veiksmai turėtų būti atliekami ne tik tikintis antros koronaviruso bangos, tačiau ir siekiant stabilizuoti bei auginti verslą įprastomis sąlygomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų