AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ ir AB „Linas Agro Group“ kartu plės grūdų terminalą

AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) ir akcinės bendrovės „Linas Agro Group“ valdoma AB „Linas Agro“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo sutartį dėl grūdų terminalo išplėtimo. Šis žingsnis grūdų krovą Klaipėdos uoste leis padidinti apie 40 proc.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija laikinai liko be svarbiausių vadovų
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija laikinai liko be svarbiausių vadovų / Egidijaus Jankausko/15min nuotr.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos pranešime spaudai teigiama, kad  sutartyje numatyta, jog AB „Linas Agro“ dalyvauja dalinai finansuodama KLASCO grūdų terminalo plėtrą ir  penkerius metus turės išimtinę teisę naudotis maždaug 40 tūkst. tonų grūdų talpinančiais silosiniais sandėliais bei vykdyti grūdų krovą per terminalą.

KLASCO teritorijoje prie krantinės Nr.4  esantis grūdų terminalas, kuris talpina 60 tūkst. tonų grūdų,  bus išplėstas, pastatant šešis papildomus silosinius sandėlius, antrą vagonų iškrovos stotį ir grūdų svėrimo įrengimus. Po išplėtimo terminalas vienu metu galės talpinti apie 105  tūkst. tonų grūdų, o metiniai grūdų eksporto pajėgumai viršys 2 mln. tonų. Planuojama, kad grūdų terminalo išplėtimo darbai bus baigti  2011 m. rudenį.

KLASCO teritorijoje prie krantinės Nr.4 esantis grūdų terminalas, kuris talpina 60 tūkst. tonų grūdų, bus išplėstas, pastatant šešis papildomus silosinius sandėlius, antrą vagonų iškrovos stotį ir grūdų svėrimo įrengimus.

„Grūdų terminalo plėtra labai svarbus įvykis visam Klaipėdos uostui. Iki šiol apie pusė Lietuvoje užaugintų grūdų buvo eksportuojama per Latvijos uostus. Pastačius naujas grūdų saugyklas, Klaipėdos uostas bus pajėgus perkrauti visą lietuvišką derlių“, – sako KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža.

Anot jo, grūdų terminalo pajėgumų didinimas yra dalis KLASCO investicinės programos. Per dvejus metus į kompanijos terminalų plėtrą bus investuota apie 50 mln. litų. Labai svarbu, kad išplėsto grūdų terminalo galimybės leis krauti įvairias grūdų partijas, nuo kelių tūkstančių tonų talpos mažų laivų, iki „Panamax“ tipo laivų.

 „Apsisprendėme investuoti į KLASCO grūdų terminalo plėtrą, nes grūdų eksportas yra viena  strateginių mūsų veiklų. Kasmet per Baltijos uostus eksportuojame  daugiau nei 700 tūkstančių tonų žemės ūkio produktų, ir sezono piko metu Klaipėda nebespėja perkrauti lietuviškų grūdų, todėl  pernai ir šiemet du trečdalius produkcijos krovėme Latvijos uostuose”, – sako AB „Linas Agro Group“ valdybos pirmininkas Darius Zubas.

Pasak jo, tendencijos rodo, kad Lietuvos grūdų eksportas augs, o kartu didės ir sandėliavimo talpų poreikis, tad dalyvavimas  KLASCO grūdų terminalo plėtroje yra strateginis AB „Linas Agro Group“ sprendimas. „Nors nemažai produkcijos realizuojame Lietuvoje, esame  tarp lietuviškų grūdų eksporto lyderių. Nuolat ieškome efektyviausių grūdų logistikos sprendimų bei būdų padidinti parduodamos produkcijos srautus, nes turime būti konkurencingi rinkoje ir pasiūlyti palankiausias sąlygas mūsų klientams žemdirbiams ir užsienio pirkėjams. Lietuvoje ir Latvijoje tik du uostai turi giliavandenes krantines ir galimybes krauti „Panamax“ tipo laivus, gabenančius iki 70 tūkst. tonų krovinių. Kadangi Lietuva užaugina dvigubai daugiau grūdų nei Latvija, nusprendėme investuoti į lietuviškos kompanijos grūdų terminalą. KLASCO yra viena stipriausių kompanijų Baltijos regione, dirbame su ja daugelį metų ir esame tuo bendradarbiavimu patenkinti ”, – sako D. Zubas.

Grūdų terminalo statybos darbams ir įrangai bus skelbiamas konkursas, kurio metu ir paaiškės tikslios investicijų  į grūdų terminalo plėtrą apimtys. Statybas planuojama pradėti šią vasarą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų