Kaip skelbiama „Agromėsos“ pranešime, draudimo bendrovės „Seesam Insurance“ ir „Ergo Insurance“ atsisako verslininkams atlyginti didžiąją dalį žalos dėl nutrūkusios komercinės veiklos, kaip tai buvo numatyta draudimo sąlygose.
„Sunkiai paaiškinami draudikų veiksmai skaudžiai kirto ne tik paukštienos perdirbimo įmonei, bet ir jos darbuotojams: „Agromėsa“ negali operatyviai atnaujinti darbų, todėl yra priversta atleisti 100 darbuotojų, o savo interesus ketina ginti teisme“, – teigiama pranešime.
„Dėjome visas pastangas norėdami geranoriškai susitarti su draudikais ir iš savo pusės įvykdėme visus įsipareigojimus. Nepaisant to, susiduriame su tokiomis nenumatytomis aplinkybėmis, kurios stabdo cecho rekonstrukciją. Nors „Seesam Insurance“ ir „Ergo Insurance“ atlygino turtinę gaisro metu patirtą žalą, bet vis randa, mūsų manymu, dirbtinių argumentų nekompensuoti esminių – komercinės veiklos netęsimo nuostolių. Kompensuota tik nedidelė dalis šių nuostolių“, – sudėtingą susidariusią situaciją aiškina „Groward Group“, kuriai priklauso „Agromėsa“, vadovas Tomas Strumskas.
Pasak jo, nors nuo nelaimės prabėgo jau metai, bendrovė dėl gaisro iki šiol neatleido darbuotojų – tikėdamasi operatyviai atkurti pagrindinę veiklą ir tuo metu pasitelkdama žmones kitiems darbams. „Visgi matydami, jog su draudikais susitarti nepavyksta, nebeturime galimybės kartu vykdyti pašalinių gamybos darbų ir taip išlaikyti žmonių – visi įmonės vidiniai resursai sutelkti kuo operatyvesniam veiklos atkūrimui. Mūsų įsitikinimu, jei nereiktų dorotis su šio „Seesam Insurance“ ir „Ergo Insurance“ sprendimo padariniais, jau būtume gerokai pasistūmėję su rekonstrukcija, o žmonės liktų savo darbo vietose.“
Iš 165 Elektrėnų savivaldybėje Ausieniškių kaime veikiančios įmonės darbuotojų dėl gamybinio būtinumo atleidžiama 100. Iki gaisro fabrike per metus buvo perdirbama apie 4 000 tonų paukštienos, dirbo per 150 darbuotojų.
Papildyta Brigitos Blavaščiūnienės, „Seesam Insurance AS Lietuvos filialo“ vadovės komentaru:
Seesam Insurance AS Lietuvos filialas (apdraustos rizikos dalis sudaro 60 proc.) kartu su ERGO Lietuvoje (apdraustos rizikos dalis sudaro 40 proc.) atlygino visus gaisro metu padarytus nuostolius, kuriuos patyrė „Agromėsa“ dėl apgadintų pastatų, įrenginių ir žaliavų. Suprasdami kliento nelaimę lanksčiai ir operatyviai reagavome į situaciją bei išmoką už apgadintus įrenginius suteikėme pagal jų įsigijimo vertes, neskaičiuodami nusidėvėjimo, kaip tai buvo numatyta draudimo sąlygose. Žalą analizavome individualiai, įvertindami konkrečius kliento poreikius ir žingsnius, kuriuos reikės žengti, siekiant atkurti verslą kaip įmanoma greičiau.
Gaisro nuostolio sumą išmokame kaip įmanoma greičiau, nes įprasta, kad verslas yra atstatomas naudojant išmoką už turto nuostolius. Tokią praktiką taikėme ir šį kartą. Suprasdami tai, kad klientas patyrė didelius nuostolius, patirtą žalą padengėme anksčiau nei numatyta draudimo sutarties sąlygose.
Verslo pertraukimo draudimas
„Agromėsa“ taip pat buvo apsidraudusi nuo su verslo nutraukimu susijusių rizikų. Šią išmoką „Agromėsa“ gavo dar 2017 m. pabaigoje. Šioje situacijoje taip pat pasielgėme lanksčiai ir išmoką suteikėme anksčiau, nors pagal draudimo sąlygas verslo pertraukimo išmoka nėra mokama, jeigu klientas po įvykio neatkuria pagal draudimo sutartį draustos veiklos – ko šiuo atveju klientas dar nebuvo padaręs.
Kompanijai „Agromėsa“ yra išmokėta suma už 8 verslo pertraukimo mėnesius. Tokį laikotarpį ir konkrečią išmokos sumą paskaičiavo mūsų bendrovės, į pagalbą pasitelkdamos išorinius ekspertus. „Agromėsa“ savo ruožtu reikalauja gauti išmoką už 12 verslo atkūrimo mėnesių. Tačiau remiantis 20 metų veiklos patirtimi rinkoje galime teigti, kad šiam konkrečiam atvejui 8 mėnesių laikotarpis yra pakankamas.
Taip pat svarbu pabrėžti, kad „Agromėsa“ 8 mėnesius nevykdė jokių verslo atkūrimo darbų – atkūrimo procesą pradėjus iškart po gaisro bei panaudojant turto draudimui skirtas lėšas, kurios buvo išmokėtos netrukus po nelaimės, atkūrimo procesą galima buvo atlikti per 8 mėnesius. Ilgesnis realus verslo atkūrimo laikotarpis, kai reikšmingą laiko dalį darbai nevyksta, nesuteikia pagrindo didinti verslo pertraukimo išmokos trukmę.
2010 m. Seesam Insurance AS klientas „Karališka senoji kibininė“ taip pat patyrė milijoninius nuostolius sukėlusį gaisrą – gavęs mūsų bendrovės išmoką šis verslas, valdydamas du kartus pagal plotą didesnį ir sudėtingesnį turtą negu „Agromėsa“, savo verslą sėkmingai atkūrė ir pradėjo veikti per mažiau negu 12 mėnesių“.