Pasak bendrovė, degalų mokestis į bilietų kainą bus įtrauktas nuo sausio 10 dienos.
Keliautojai ekonomine klase mokės nuo vieno iki keturių eurų už bilietą daugiau, o keliaujantieji verslo klase – nuo 1,5 iki 12 eurų, priklausomai nuo atstumo iki kelionės tikslo, sakoma bendrovės pranešime klientams.
„Air France“ partnerė Nyderlanduose KLM bei pigių skrydžių įmonė „Transavia“ taip pat taikys priemoką skrydžiams iš Prancūzijos ir Nyderlandų, pranešė bendrovė ir pridūrė, kad nuo 0,5 iki 1 proc. naudojamo žibalo pakeis tvaria alternatyva.
Tvarus aviacinis kuras (angl. Sustainable aviation fuel, SAF) daugiausia yra gaminamas iš panaudoto kepimo aliejaus arba iš miškininkystės ar žemės ūkio atliekų.
Jo naudojimas leidžia oro linijų bendrovėms per degalų gyvavimo ciklą sumažinti anglies dvideginio išmetimą 75 proc., palyginti su žibalo naudojimu.
Reaktyviniams degalams šiuo metu tenka 20–30 proc. vežėjų išlaidų.
Visgi tvaraus aviacinio kuro, kuris yra nuo keturių iki aštuonių kartų brangesnis, įsisavinimas trunka lėtai.
Dabartinis gamybos lygis yra daug mažesnis nei reikėtų pasauliniam orlaivių parkui.
2019 metais tvarūs degalai sudarė mažiau nei 0,1 proc. iš 360 mlrd. litrų aviacijos pramonėje naudojamų degalų.
„Air France“ teigė esanti įsitikinusi, kad SAF kaina sumažės, nes vis daugiau Europos šalių pradės masinę šios rūšies kuro gamybą.
Ketvirtadienį bendrovė pasiūlys keleiviams, norintiems sumažinti orlaivio, kuriuo jie skris, anglies dioksido pėdsaką, galimybę paaukoti papildomai tvaraus kuro įsigijimui.
„Air France“ pažadėjo, kad kiekvienas paaukotas euras bus investuotas į SAF.
Oro transportui tenka 2,5–3 proc. viso pasaulyje išmetamo anglies dioksido. Pramonė siekia iki 2050 metų tapti neutraliu anglies dioksido išmetimo atžvilgiu, investuodama į reaktyvinius lėktuvus, kuriems reikia mažiau žibalo ir kurie naudoja švaresnius degalus.
Pagal naują įstatymą, įsigaliojusį Prancūzijoje nuo sausio 1 dienos, oro transporto bendrovės, pildančios degalus šalyje, turi naudoti bent 1 proc. tvaraus kuro. 2025 metais ši dalis padidės iki 2 proc., o 2030-aisiais – iki 5 procentų.