Istorinis susitarimas pasiektas po to, kai JAV administracija įvedė 220 proc. antidempingo muitą „Bombardier“ gaminamiems CS100 ir CS300 keleiviniams lėktuvams.
JAV lėktuvų gamintoja „Boeing“ kaltina „Bombardier“ parduodant minėtus lėktuvus JAV aviakompanija „Delta Air Lines“ už mažesnę nei jų savikainą kainą, nes gauna valstybės subsidijų.
Susitarimas tarp „Airbus“ ir „Bombardier“ leis Kanados kompanijai leis gerokai sumažinti C serijos lėktuvų gamybos išlaidas ir pasinaudoti „Airbus“ tarptautine padėtimi didinant pardavimus, bendrame pareiškime sakė kompanijos.
Skelbiama, kad „Airbus“ nupirks 50,01 proc. akcijų paketą bendrovėje CSALP, kuri vykdo C serijos lėktuvų gamybos programą. „Bombardier“ bendrovėje priklausys 31 proc. akcijų, o „Investment Quebec“ – 19 proc.
„Tai visiems naudingas susitarimas, – sakė „Airbus“ prezidentas Tomas Endersas. – Neabejoju, kad mūsų partnerystė su „Bombardier“ paskatins pardavimus ir gerokai padidins šios programos vertę.“
„Labai džiaugiamęs, kad „Airbus“ prisijungė prie C serijos lėktuvų programos. „Airbus“ yra tobulas partneris mums, Kvebekui ir Kanadai“, – sakė „Bombardier“ vadovas Alainas Bellemare‘as.
„Boeing“ mano, kad Kanados vyriausybė subsidijuoja „Bombardier“, kad ši galėtų pigiau pardavinėti C serijos keleivinius lėktuvus ir taip konkuruoti su „Boeing“ 737 modeliu.
Anot „Boeing“, „Bombardier“, „vykdo agresyvią kampaniją, kurios tikslas parduoti C serijos lėktuvus JAV rinkoje už absurdiškai mažą kainą – už mažiau nei 20 mln. JAV dolerių, kai juos pagaminti, remiantis viešai prieinama informacija, kainuoja 33 mln. JAV dolerių“.
Šie lėktuvai Jungtinėse Valstijose „parduodami milijonais dolerių pigiau nei pačioje Kanadoje, kad yra pats aiškiausias dempingas“.
Amerikiečių kompanija teigia, kad „Bombardier“ C serijos lėktuvų gamybai „iš vyriausybės gavo didelių subsidijų, jų bendra vertė viršija 3 mlrd. JAV dolerių“.