„Akmenės cemento“ nuostolius didino papildomi taršos leidimai

Vienintelės Lietuvoje cemento gamybos bendrovės „Akmenės cementas“ pajamos pernai buvo 88,4 mln. eurų – 17 proc. daugiau nei 2020 metais (75 mln. eurų), įmonė patyrė 27,4 mln. eurų nuostolių – devynis kartus daugiau (2,99 mln. eurų), rodo Registrų centrui pateiktos 2021 metų ataskaitos.
Akmenės cementas
Akmenės cementas

Pasak jų, nuostolius didino papildomai įsigyti taršos leidimai.

„Nuostolius labiausiai lėmė per finansinius metus nupirktas visas trūkstamas taršos leidimų kiekis. Tokių pirkimų vertė per metus sudaro 68 mln. eurų“, – teigiama metiniame pranešime.

Pasak įmonės, jau nuo šių metų pradžios buvo ieškoma alternatyvų gamyboje naudojamai akmens angliai ir šlakui iš Rusijos ir Ukrainos, o vasarį tiekėjas rastas Vakarų Europoje, tačiau dėl to išaugo produkcijos savikaina ir teko didinti jos kainas.

Mažiau taršioms technologijoms „Akmenės cementas“ pernai gavo 4,3 mln. eurų paramos iš Klimato kaitos programos – bendrovė ketina nuo kitų metų didžiąją dalį anglių pakeisti kietuoju kuru, pagamintu perdirbus atliekas.

Pernai „Akmenės cementas“ pagamino 1,35 mln. tonų cemento, arba 11 proc. daugiau nei užpernai, pardavė 1,36 mln. tonų – 15 proc. daugiau: Lietuvoje parduota 960 tūkst., Europos Sąjungos šalyse – 372 tūkst. tonų, Ukrainoje bei Baltarusijoje – 25 tūkst. tonų.

Nors neatmetama galimybė, kad karas Ukrainoje gali netiesiogiai neigiamai paveikti bendrovę, jos vadovai tikisi, kad šiemet pardavimų apimtys išliks panašios, o metus planuojama užbaigti su teigiamu rezultatu.

Bendrovėje, „Sodros“ duomenimis, šiuo metu dirba 456 darbuotojai, praėjusių metų pabaigoje jų buvo 492.

Vokietijos statybinių medžiagų gamintoja „Schwenk Zement Beteilgungen“ valdo 97 proc. „Akmenės cemento“ akcijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis