Nors Valstybinė mokesčių inspekcija ne kartą ragino piliečius aktyviau naudotis elektroninėmis atsiskaitymo priemonėmis ir taip mažinti šešėlinės ekonomikos mastą šalyje, valstybės įmonėms tai nė motais. „Lietuvos paštas“ skundžiasi, kad tokios paslaugos kaina yra per didelė ir ją teikiant tektų dirbti nuostolingai. Bankų atstovai siūlo aktyviau tartis ir pasirūpinti savo įvaizdžiu bei klientų patogumu.
Paštas kortelių nepriima
Jei bankai peržiūrėtų atsiskaitymų kainodarą ir taikytų palankesnes sąlygas, Lietuvos paštas tikrai svarstytų galimybę pasiūlyti atsiskaitymą banko kortelėmis daugiau paštų, – teigė A.Jonušaitė.
„Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau kaip 700 paštų, iš kurių banko kortelėmis atsiskaityti galima 125-iuose. Dar 81 pašte galima išsigryninti pinigų iš „DnB“ ir 66-iuose paštuose iš SEB banko kortelių“, – 15min.lt teigė Lietuvos pašto atstovė Aurelija Jonušaitė.
Pagrindinė priežastis, kodėl daugumoje paštų atsiskaityti banko kortelėmis negalima – ekonominė. Lietuvos pašte paprastai perkama už nedideles sumas, todėl klientui atsiskaitant banko kortele, Lietuvos paštas turi dalį gaunamų pajamų skirti bankui, dėl ko patiria nuostolius.
„Pavyzdžiui, jei vieno mokėjimo metu žmogus atsiskaito 600 Lt už, pavyzdžiui, 4 įmokas, jis sumoka paštui 3,16 Lt. Bankui už tokią sumą paštas sumoka daugiau kaip 10 Lt, todėl šios paslaugos teikimas paštui tampa nuostolingas“, – nurodė pašnekovė.
Pasak jos, atsiskaitymo banko kortelėmis poreikis jaučiamas, tačiau negalima teikti paslaugų patiriant nuostolių. Didinti paslaugų kainų klientams taip pat nesvarstoma. „Jei bankai peržiūrėtų atsiskaitymų kainodarą ir taikytų palankesnes sąlygas, Lietuvos paštas tikrai svarstytų galimybę pasiūlyti atsiskaitymą banko kortelėmis daugiau paštų“, – teigė A.Jonušaitė.
Bankai siūlo aktyviau tartis
Tokia solidi įmonė turėtų klientams sudaryti galimybę atsiskaityti kortelėmis. Reiktų ieškoti būdų derėtis su paslaugų tiekėjais, – teigė S.Kropas.
Lietuvos bankų asociacijos vadovas Stasys Kropas 15min.lt teigė, kad Lietuvos paštui reiktų labiau galvoti apie klientus ir savo įvaizdį: „Manau, kad tokia solidi įmonė turėtų klientams sudaryti galimybę atsiskaityti kortelėmis. Matyt, čia veikia tam tikri ekonominiai skaičiavimai, gal reikia papildomų investicijų. Paštas gali gauti papildomą ekonominę naudą neaptarnaudamas kortelių, nors klientams tai, žinoma, nėra patogu.“
Pasak jo, valstybinė įmonė turėtų skatinti kuo platesnį elektroninių atsiskaitymo priemonių naudojimą. „Pašto paslaugomis daug kas naudojasi. Natūralu, kad ten yra maži mokėjimai, todėl Lietuvos paštui tai gali būti nenaudinga ekonomiškai. Reiktų ieškoti būdų derėtis su paslaugų tiekėjais“, – kalbėjo S.Kropas.
Jo nuomone, kortelių Lietuvoje išduota pakankamai daug, tačiau jos mažai naudojamos. Kortelių kainos vartotojams yra tikrai patrauklios ir atsiskaitydami jie papildomai nemoka. Nepaisant to, tipiniam Lietuvos vartotojui kortelės prireikia tik atlyginimui pasiimti ir gal dar kokiai vienai operacijai.
„Tai ir finansinio raštingumo, ir tradicijos klausimas. Mūsų žmonės labiau pripratę prie grynųjų pinigų. Jie papildomai nieko nemoka. Verslas gali kalbėti apie papildomus kaštus, tačiau vartotojui pats pigiausias ir saugiausias būdas yra mokėti kortele“, – nurodė asociacijos vadovas.