Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aktyvi vidinė komunikacija padeda darbuotojams neprarasti motyvacijos pandemijos metu

Pasaulinė COVID-19 pandemija pakeitė bendravimo ir darbo įpročius. Siekiant stabdyti viruso plitimą, esame priversti riboti bendravimą, saugoti savo artimuosius, dirbti iš namų režimu. Tarptautiniam informacinių technologijų įmonių tinklui „Centric“ priklausanti, Kaune įsikūrusi „Centric IT Solutions Lithuania“ kompanija didžiulį dėmesį skiria darbuotojų motyvacijos ugdymui, gero emocinio klimato komandoje palaikymui ir pabrėžia proaktyvios vidinės komunikacijos svarbą.
Centric IT Solutions Lithuania
Centric IT Solutions Lithuania / Partnerio nuotr.

Kaip pandemija pakeitė darbo įpročius, kaip šie pokyčiai veikia darbuotojų motyvaciją ir jų emocinę būseną, kokių priemonių imasi įmonių vadovai komandinei dvasiai pakelti, savo patirtimi dalinasi „Centric IT Solutions Lithuania“ žmogiškųjų išteklių koordinatorė Julija Stanaitytė.

Kaip pasikeitė darbuotojų savijauta dirbant 100 proc. iš namų?

Pirmiausia norėtųsi pasidžiaugti, jog turime labai sąmoningus darbuotojus, kurie supranta ir priima šių dienų situaciją. Atlikome du vidinius tyrimus, kurių tikslas buvo sužinoti, kaip darbuotojams sekasi dirbti namuose, kaip jie jaučiasi, kokios paramos jiems reikėtų ir kokius iššūkius jie patiria. Tyrimų rezultatai atskleidė, kad daugelio būsena yra gera, darbuotojai jaučia vadovų paramą. Organizacija stengiasi jiems suteikti visas sąlygas dirbti namuose kuo komfortiškiau, užtikrinant ne tik ergonomiškos darbo vietos poreikį, bet ir emocinę, socialinę gerovę. Suprantama, jog apklausos atskleidžia tik nedaugelį rodiklių. Tačiau mes iš tiesų labai daug dėmesio skiriame vieni kitiems, turime daug įvairių iniciatyvų, kuriomis stengiamės sukurti kuo geresnį darbo klimatą.

Kokie skirtumai: ar galima palyginti pirmo ir antro karantino nuotaikas?

Pirmo karantino metu buvo daug neaiškumo ir nežinomybės, todėl buvo maksimaliai padidintas komunikacijos kiekis. Pastebėjome, jog darbuotojai pavasarį jautėsi gana gerai, nors turėjo išmokti derinti asmeninį gyvenimą ir darbo rutinas, susikurti naujas tradicijas, kad galėtų palaikyti socialinius ryšius su kolegomis. Per antrąjį karantiną viskas aiškiau, tačiau kai kurie kolegos labiau norėtų sugrįžti į biurą, yra pavargę nuo buvimo namuose. Dabartinis karantinas yra nemažas iššūkis ir dėl pasikeitusio metų laiko. Daugiau laiko praleidžiame viduje, mažiau gryname ore, todėl ypatingai svarbu stiprinti aktyvų tarpusavio bendravimą.

Kaip keitėsi Jūsų vidinė komunikacija su darbuotojais?

Didelį dėmesį skiriame bendravimui. Kartą į mėnesį organizuojame oficialius ,,Town Hall online“ susitikimus, kuriuose visos komandos ir administracija pasidalina naujienomis, progresu, atsakoma į klausimus. Karantino laikotarpiu supratome, jog per mėnesį vieno susitikimo neužtenka, todėl kas dvi savaites turime laisvesnio pobūdžio susitikimus, kuriuose galime diskutuoti, pasidalinti mums rūpimais klausimais, savo patirtimis. Kadangi esame tarptautinė kompanija, inicijavome naują „online“ mėnesinį bendravimo formatą su mūsų CTO – ,,Ask me anything“, kur darbuotojai turės galimybę užduoti visus juos dominančius klausimus. Karantino metu išliko ir jau tradicija tapusi iniciatyva ,,DevOps Kitchen“, kai kolegos kiekvieną dieną ryte susitinka nuotoliniu būdu ir pasidalina profesinėmis naujienomis, suteikia vieni kitiems reikalingų žinių. Mums svarbu ne tik komunikuoti, bet ir dalintis tikra, skaidria informacija, todėl drąsiai prašome darbuotojų užduoti visus klausimus ir išsakyti savo rūpesčius „čia ir dabar“, o taip pat suteikiame galimybę rūpima tema teirautis ir anonimiškai. Mūsų tikslas – komunikuoti kuo skaidriau, atviriau, jog darbuotojai jaustų organizacijos pulsą.

Kokiais komunikacijos kanalais bendraujate su darbuotojais?

Daugiausia susitikimų vyksta nuotoliniu būdu per „Teams“ programą. Taip pat bendraujame elektroniniais laiškais, turime „Teams“ kanalų, skirtų „paplepėjimams“, pasidalinimams kokius filmus žiūrėti, kur ko pasimokyti ar rimtai padiskutuoti įvairiomis temomis. Vienas svarbiausių kanalų yra tiesioginė vadovų komunikacija. Jų bendravimas su darbuotojais yra dažnas, siekiant užtikrinti, jog komandos nariai žinotų į ką kokiu klausimu galima kreiptis.

Kokias priemonės naudojate vidinei komunikacijai su darbuotojais? Kaip dirba komandų lyderiai? Kam šiuo laikotarpiu sunkiausia?

Per karantiną stengiamės kuo daugiau įsiklausyti į kolegų poreikius, todėl išbandėme „online“ kavų pertraukėles, kurias darome mažesnėse ar didesnėse grupėse. Taip pat bandėme kartu sportuoti nuotoliniu būdu su treneriais. Organizuosime „online“ Kalėdų šventę su protmūšiu, interaktyvia veikla ir dovanomis. Manau, sunkiausia yra tiems, kuriems sudėtinga namus paversti komfortiška ir produktyvia darbo vieta, bet stengiamės sudaryti maksimalias sąlygas, kad tai keistųsi.

Vadovo vaidmuo: koks jis? Ar pasikeitė ir kaip pasikeitė karantino metu?

Vadovo vaidmuo mūsų organizacijoje yra itin svarbus. Siekiame, jog ateinančiais metais jis dar labiau stiprėtų. Norime ne tik stiprinti vadovų komandą ugdant kompetencijas, bet ir kuriant tvirtesnius ryšius su darbuotojais. Vienas iš „Centric IT Solutions Lithuania“ tikslų yra būti stipria, besimokančia organizacija, kitaip tariant – kompetencijų centru. Todėl vadovo vaidmuo, suteikiant palankias sąlygas mokytis, augti, išlieka vienas svarbiausių ir karantino metu. Džiugu, jog per karantiną kolegos daug mokosi, išsilaiko sertifikatus, auga ir padeda augti kitiems. Per rudenį atliktą apklausą 87,50 proc. darbuotojų teigė, jog vadovai su jais reguliariai bendrauja darbo ar nebūtinai darbo reikalais. Todėl jų vaidmuo išlieka labai reikšmingas pasitikrinant „pulsą“, išklausant darbuotojų lūkesčius ir rūpesčius. Į kiekvieno žmogaus rūpestį žiūrime individualiai ir stengiamės padėti sprendžiant tiek asmeninius, tiek organizacinius poreikius.

Iššūkiai dabar ir ateityje: kokie jie šiuo metu ir kokių tikitės ateityje?

Mūsų tikslas ir tuo pačiu iššūkis – užsitikrinti stabilų augimą dabartiniame kontekste, išlaikyti mūsų organizacijos kultūrą ir kurti naują ritmą, prisitaikiusį prie naujų darbo organizavimo įpročių dirbant mišriai – iš namų ar iš biuro. Ateityje darbuotojai tikrai turės galimybę dirbti tiek nuotoliniu būdu, tiek iš ofiso, todėl išlaikyti vientisą vidinę komunikaciją, tikslingą ir efektyvų „onboarding‘ą“, kultūrą ir bendradarbiavimą – vienas svarbiausių iššūkių.

Galbūt žinote, kokia kolegų patirtis Olandijoje? Su kokiais iššūkiais jie susiduria ir ko galbūt galima pasimokyti iš jų?

Su kolegomis bendraujame ir bendradarbiaujame nuolat skirtinguose lygmenyse. Žinoma, visur vyrauja ta pati tendencija – darbas iš namų. Esame itin didelė tarptautinė organizacija, todėl džiugu, kad kolegos organizuoja didžiulį – visų šalių „Online New Years“ renginį! Taip pat darome daugelio sričių ar departamentų susitikimus „online“, tad bendrą įmonės nuotaiką jaučiame, o tarpusavio komunikacija išlieka itin aktyvi.

Koks būtų bendras darbo ypatumų šiuo laikotarpiu vertinimas?

Šiuo laikotarpiu labai svarbi intensyvi komunikacija ir atviras bendravimas, todėl stengiamės darbuotojams pasakyti viską, ką galime, ką žinome, kad kuo daugiau aiškios informacijos jie gautų. Nestabdome savo procesų, organizuojame renginius, mūsų metinę veiklos peržiūrą ir džiaugiamės, kad susilaukėme daug gerų komentarų per apklausas. Mums svarbu, kad darbuotojai yra laimingi ir jaučia tvirtą vadovų paramą. Norėčiau pasidalinti keliais mūsų darbuotojų komentarais, kuriuos esame gavę per vidines apklausas:

  • Esu sveikas ir turiu darbą. Ko galiu tikėtis daugiau?!

  • Niekas apčiuopiamo į galva neateina. Jei paramos lygis išliks toks, koks yra dabar – viskas gerai.

  • Manau, kad mūsų kompanija daro pakankamai daug.

  • Viskas puiku, man tik reikia priprasti prie darbo – studijų gyvenimo. Šiuo metu kaip tik studijų semestro vidurys, bet aš tikiuosi, kad pavyks susitvarkyti.

  • Manau, kad mūsų įmonė daro tikrai daug. Ačiū už greitus atsakymus. Darbo iš namų politika leidžia mums būti lankstesniais.

  • Turiu viską, ko man reikia.

  • Išlikite tokie pat nuostabūs, jums sekasi gerai. Šioje situacijoje mes galime daug. Manau, kad jūs tai jau darote.

  • Jūs patys geriausi.

  • Viskas, ką darote puiku, nieko geresnio pasiūlyti negalėčiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais