Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Alaus gamintojas „BrewDog“ pasiskelbė „išdidžiu 2022 m. FIFA pasaulio futbolo čempionato anti-rėmėju“

Šiais metais į Katare rengiamą pasaulio futbolo čempionatą nukrypo daug kritikos strėlių. Škotijos alaus gamintojas „BrewDog“ pasiskelbė „išdidžiu 2022 m. FIFA pasaulio futbolo čempionato anti-rėmėju“ ir iškabino daugybę reklaminių stendų, kuriuose protestuojama prieš žmogaus teisių padėtį Katare, rašo „Adweek“.
Kataras rengiasi pasaulio čempionatui
Kataras rengiasi pasaulio čempionatui / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Alaus gamintoja pristatė šmaikščią kampaniją, sukurtą „Saatchi & Saatchi London“. Reklaminiais stendais, kuriuose iškabinti tokie užrašai, kaip „Iš pradžių Rusija, po to Kataras. Nekantraujame sulaukti Šiaurės Korėjos“ ar „Valgyk, miegok, papirk futbolą“, smerkiama su turnyru susijusi „korupcija, prievarta ir mirtis“.

Kampanijos metu, kurioje šis renginys vadinamas „World F*Cup“, skelbiama, kad „BrewDog“ visą pelną, gautą už alaus „Lost Lager“ pardavimus čempionato metu, skirs žmogaus teisių labdaros organizacijoms.

„Futbolas turi būti skirtas visiems. Tačiau Katare homoseksualumas yra neteisėtas, plakimas rykštėmis yra priimtina bausmės forma, o 6500 darbininkų gali mirti statydami jūsų stadionus“, – socialiniame tinkle „LinkedIn“ rašė „BrewDog“ įkūrėjas Jamesas Wattas.

Įmonė, kuri taip pat valdo daugiau nei 80 barų visoje Jungtinėje Karalystėje, paskelbė, kad transliuos lankytojams pasaulio čempionato rungtynes.

Atsakydama į klausimus apie savo planus protestuoti prieš Pasaulio futbolo čempionatą, bet tuo pačiu ir rodyti rungtynes, „BrewDog“ teigė nenorinti trukdyti sirgaliams stebėti varžybų.

„Korupcija neturėtų to sustabdyti. Be to, kuo daugiau futbolo rodysime, tuo daugiau parduosime „Lost“, tuo daugiau pinigų atiteks labdarai“, – sakoma „Twitter“ tinkle.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Kataras ruošiasi pasaulio futbolo čempionatui
AFP/„Scanpix“ nuotr./Kataras ruošiasi pasaulio futbolo čempionatui

Bendrovė neatskleidė, kurioms ne pelno siekiančioms organizacijoms bus skirta ši parama, rašo „Adweek“. Tačiau ji teigė, kad paramą skirs tik registruotoms labdaros organizacijoms, padedančioms tiems, kurie „nukentėjo nuo žmogaus teisių neteisybės ir pažeidimų Katare“.

„BrewDog“ šią kampaniją pradėjo tuo metu, kai oficialūs Pasaulio futbolo čempionato rėmėjai susiduria su aktyvistų kritika dėl jų paramos 2022 m. turnyrui, kurį nuo 2010 m., kai Kataras gavo rengėjo teises, lydi ginčai.

Kataras sulaukė kaltinimų dėl korupcijos, žmogaus teisių pažeidimų, Kataro stadionus statančių darbininkų, tarp kurių daugiausia yra imigrantai, išnaudojimo, taip pat įstatymų, nukreiptų prieš LGBTQ+ bendruomenę. Keliami klausimai ir dėl moterų, keliaujančių į Persijos įlankos valstybę, saugumo.

Tarptautinės organizacijos „Amnesty International“ duomenimis, imigrantai darbininkai sudaro 90 proc. Kataro darbo jėgos – manoma, kad šiuo metu jų dirba 1,7 mln. 2021 m. paskelbti oficialūs duomenys atskleidė, kad nuo 2010 m., kai Kataras laimėjo konkursą rengti čempionatą, žuvo 6 500 darbininkų iš Indijos, Pakistano, Nepalo, Bangladešo ir Šri Lankos.

Nors kai kurie pagrindiniai rėmėjai prisijungė prie vis dažniau pasigirstančių balsų, raginančių išmokėti kompensacijas nukentėjusių darbuotojų migrantų šeimoms, kiti tylėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais