Jeigu pernai spalį Lietuvoje realizuota per milijoną hektolitrų (1 proc. koncentracija) alaus, tai šių metų spalį jo parduota jau tik kiek daugiau nei 964 tūkst. hektolitrų.
Paties alaus šiemet realizuota mažiau maždaug milijonu hektolitrų, nors už jį ir surinkta daugiau pinigų į valstybės aruodus.
Pernai spalį Lietuva gavo 7,2 mln. eurų alaus akcizo pajamų, o šių metų spalį – 6,86 mln. eurų pajamų.
Tiesa, kol kas bent jau metinės akcizų pajamos iš alaus nemažėja. Per 10 šių metų mėnesių alaus akcizų pajamos siekė 72,5 mln. eurų, o pernai per tą patį laikotarpį – 67,3 mln. eurų.
Maždaug 2,5 proc. spalį, palyginti su praėjusių metų spaliu, išaugo vyno pardavimai. Akcizų surinkimas taip pat padidėjo – maždaug 6 proc. Šiemet už vyną jau surinkta per 28 mln. eurų akcizo mokesčio.
Daugiau realizuota ir kitų alkoholinių gėrimų. Spiritinių gėrimų parduota maždaug 18 proc. daugiau, tiek pat išaugo ir akcizų surinkimas už stipriuosius gėrimus – per 10 mėnesių sumokėta 153 mln. akcizo už spiritinius gėrimus.
Iš viso per 10 šių metų mėnesių alkoholio akcizo jau surinkta už 259 mln. eurų – 10 mln. daugiau nei atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu. Bendros alkoholio akcizo pajamos buvo didesnės visais mėnesiais, išskyrus vasarį.
Cigarečių spalį Lietuvoje parduota maždaug 2,5 proc. daugiau nei pernai spalį, tačiau metinis jų pardavimas mažėja. Jeigu pernai per 10 mėnesių parduota 2,48 mlrd. cigarečių, tai šiemet sausį-spalį – jau tik 2,385 mlrd. vienetų.
Tačiau akcizų surinkimas už rūkalus nemažėja. Per 10 šių metų mėnesių į biudžetą surinkta 240 mln. eurų cigarečių akcizų, pernai per tą patį laikotarpį – 235 mln. eurų.