Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Alphabet“ ketvirčio pelnas pranoko lūkesčius, bet padidėjo ir išlaidos

„Google“ patronuojančiosios bendrovės „Alphabet“ ketvirčio pelnas viršijo Volstryto lūkesčius, tačiau bendrovės akcijų kursas smuko, nes investuotojai aiškiai sutelkė dėmesį į didėjančias technologijų milžinės išlaidas. „Alphabet“ pranešė, kad jos pelnas 2018 metų ketvirtąjį ketvirtį sudarė 8,9 mlrd. JAV dolerių, o įplaukos siekė 39,3 mlrd. JAV dolerių ir buvo 22 proc. didesnės negu tuo pat laikotarpiu metais anksčiau.
„Google“ motininė įmonė „Alphabet“
„Google“ motininė įmonė „Alphabet“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 „Google“

„Turėdami puikių galimybių, toliau tikslingai investuojame į talentus ir infrastruktūrą, kuri yra reikalinga, kad savo klientams, reklamos užsakovams ir partneriams visame pasaulyje galėtume pasiūlyti išskirtinių produktų ir patyrimų“, – pareiškė finansų direktorė Ruth Porat.

„Alphabet“ paskelbus praėjusių metų paskutinio ketvirčio veiklos rezultatus, bendrovės akcijų kursas po pirmadienio pagrindinės prekybos sesijos pabaigos smuko 3,3 proc. iki 1103,5 JAV dolerio.

Bendrovės paskelbta veiklos ataskaita parodė, kad išlaidos per paskutinius tris 2018 metų mėnesius padidėjo nuo 24,6 mlrd. JAV dolerių metais anksčiau iki 31 mlrd. JAV dolerių.

„Neabejotinai vertėtų stebėti bendrovės išlaidas, nes tos išlaidos gali imti neatitikti to, ko būtų galima tikėtis“, – pažymėjo nepriklausomas Silicio slėnio analitikas Robas Enderle.

„Atrodo, tarsi jie turėtų auksinius kiaušinius dedančią žąsį, o jų užduotis būtų išleisti pinigus“, – pridūrė jis ir, be kita ko, paminėjo dominuojančią „Google“ padėtį skaitmeninės reklamos rinkoje.

Rinką atsargiai nuteikė dar vienas veiksnys – 29 proc. kritęs mokestis už reklamuotojo nuorodos spustelėjimą, t.y. vidutinė skaitmeninės reklamos – o tai yra pagrindinis technologijų milžinės pajamų šaltinis – kaina.

„Google“ aiškiai dominuoja pasaulio skaitmeninės reklamos rinkoje, ypač tame jos segmente, kuriame reklama yra susieta su paieška internete. Visgi keičiantis gyvenimo būdui, naudotojai vis dažniau renkasi išmaniuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius, o šiuose segmentuose bendrovei už reklamą mokama mažesnė kaina.

Nors „Alphabet“ ėmėsi drąsių projektų naujose veiklos srityse, „Google“ ir toliau užima dominuojančią padėtį internetinės reklamos rinkoje.

Ir, nors vaizdo įrašų bendrinimo platforma „YouTube“ gerokai prisidėjo prie bendrų įplaukų, padidėjo ir sumos, išleistos jos turiniui, kuris yra susietas su reklama ir siūlomas prenumeratoriams, pažymėjo R. Porat.

Bendrų išlaidų augimą paskatino ir sumos, išleistos „Google“ aparatinei įrangai, kaip antai išmaniesiems telefonams „Pixel“ ar išmaniesiems namų prietaisams „Nest“. Poveikį padarė ir investicijos į duomenų centrus, kurie yra svarbūs besiplečiančiam „Google“ debesijos kompiuterijos verslui.

R.Porat pažymėjo, jog taip pat smarkiai išaugo išlaidos darbuotojų, visų pirma inžinierių ir produktų vadybininkų, samdymui ir darbo užmokesčiui.

„Alphabet“ ketvirčio pajamos veiklos ataskaitoje nebuvo išsamiai išskirstytos, tačiau beveik visos jos teko „Google“ – 39,1 mlrd. JAV dolerių, iš jų 32,6 mlrd. JAV dolerių buvo gauta iš reklamos.

Kitos verslo sritys – nuostolingos

Kitose „Alphabet“ veiklos srityse, įskaitant autonominių automobilių padalinį „Waymo“ bei gyvybės mokslų ir kibernetinio saugumo padalinius, buvo gauta 154 mln. JAV dolerių pajamų. Tačiau veiklos nuostoliai šiuose segmentuose pasiekė 1,3 mlrd. JAV dolerių.

Pasak R. Porat, „Waymo“ atsargai plečia pavėžėjimo autonominiais automobiliais paslaugą Finikso regione ir planuoja galiausiai ją pasiūlyti kituose miestuose ir netgi imtis prekių pristatymo autonominiais automobiliais veiklos.

JAV tyrimų įmonė „eMarketer“ prognozuoja, kad „Alphabet“ „pinigų mašina“ „Google“ iš skaitmeninės reklamos šiemet gaus 102,43 mlrd. JAV dolerių pajamų ir užims 31,3 proc. atitinkamos pasaulio rinkos.

Augant „Alphabet“ išlaidoms, interneto milžinės darbuotojų skaičius per metus padidėjo nuo 80 tūkst. iki beveik 99 tūkstančių.

„Alphabet“ paskutinė iš didžiųjų technologijų įmonių pranešė paskutinio praėjusių metų ketvirčio finansinius rezultatus.

Nors „Alphabet“ ėmėsi drąsių projektų naujose veiklos srityse, „Google“ ir toliau užima dominuojančią padėtį internetinės reklamos rinkoje.

Visgi ir „Google“ tenka spręsti kylančias problemas. Bendrovė yra tapusi vienu pagrindinių visuomenės nepasitenkinimo technologijų bendrovėmis taikinių, o Europoje yra atliekami tyrimai dėl „Google“ piktnaudžiavimo savo monopoline padėtimi „Android“ mobiliosios ekosistemos paieškos ir reklamos srityse. Bendrovei gali turėti įtakos ir privatumo apsaugos taisyklės, kurias siūloma priimti Jungtinėse Valstijose.

„Atsižvelgiant į mastą, kurį yra pasiekęs internetas, tikslios ir patikimos informacijos teikimas yra labai sudėtingas iššūkis ir jis nuolat sunkėja“, – per konferencinį pokalbį, skirtą bendrovės veiklos rezultatams, pareiškė „Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai.

„Jaučiamės didžiai atsakingi už tai, kad viskas būtų padaryta teisingai, todėl toliau stengiamės, kad privatumas ir saugumas taptų neatsiejama mūsų produktų dalimi, kad naudotojų duomenys būtų saugūs ir apsaugoti taikant geriausias mūsų sektoriaus saugumo sistemas, o žmonės galėtų naudotis geresnėmis ir aiškesnėmis kontrolės priemonėmis.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento