„Amazon“ pasirengusi ilgam įsitvirtinti Indijos rinkoje

Keturiasdešimt devyni liftai, judantys vieno aukšto per sekundę greičiu, ir zumbos užsiėmimai daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų – naujoji „Amazon“ būstinė Indijoje atitinka bendrovės užmojus didžiulėje, tačiau daug iššūkių keliančioje rinkoje.
„Amazon“
„Amazon“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Indija Amazon

JAV mažmeninės prekybos milžinė savo pirmąją svetainę 1,3 mlrd. gyventojų turinčioje Pietų Azijos šalyje atidarė 2013 metais ir siekia įnirtingoje kovoje nenusileisti kitai JAV mažmeninės prekybos įmonei „Walmart“, pernai už 16 mlrd. JAV dolerių įsigijusiai 77 proc. vietos elektroninės prekybos galiūnės „Flipkart“ akcijų.

„Indija bendrovei „Amazon“ yra labai svarbi geografiniu požiūriu“, – naujienų agentūrai AFP pažymėjo „Amazon“ žmogiškųjų išteklių direktorė Indijos ir Artimųjų Rytų rinkoms Deepti Varma.

Nors sėkmės galimybės yra itin viliojančios, rizika taip pat yra didelė, nes „Amazon“ ir „Flipkart“ patiria didelių nuostolių plėsdamosios ir mėgindamos įsitvirtinti trečios pagal dydį Azijos ekonomikos rinkose.

Abi įmonės taip pat priverstos rungtis su Indijos konglomeratu „Resiance Industries“, kuriam vadovauja turtingiausias Azijos žmogus Mukeshas Ambani ir kuris rengiasi mesti iššūkį dviem amerikiečių bendrovėms.

Ne mažiau kliūčių „Amazon“ kelia ir Indijos biurokratinis aparatas.

Vasario mėnesį įsigaliojusios naujos elektroninės komercijos taisyklės draudžia tokioms įmonėms kaip „Amazon“ pardavinėti bendrovių, kurių akcijų jos turi, gaminius. Taip pat draudžiama sudaryti išskirtinius sandorius su pardavėjais.

Taisyklės priimtos po to, kai fizines parduotuves turintys mažmenininkai pasiskundė, jog elektronine prekyba užsiimantys prekeiviai taiko nesąžiningas nuolaidas.

„Amazon“ jau yra paskyrusi 5 mlrd. JAV dolerių investiciniams fondams Indijoje, kur internetu naudojasi vienas iš trijų gyventojų. Prognozuojama, kad iki 2020 metų šis skaičius padidės 300 milijonų, daugiausia dėl didėjančio išmaniųjų telefonų naudojimo.

Manoma, kad elektroniniai pardavimai Indijoje iki 2022 metų išaugs trigubai ir, tikėtina, peržengs 100 mlrd. JAV dolerių ribą, rodo naujausi pramonės organizacijos NASSCOM ir „PricewaterhouseCoopers“ tyrimai.

Didžiausia pasaulyje mažmenininkė „Walmart“ gegužę pareiškė, kad nepaisant su „Flipkart“ susijusių nuostolių, bendrovė „ir toliau tiki, jog tai yra labai patikima ilgalaikė investicija stiprioje rinkoje“.

Tuo tarpu didžiausias „Amazon“ darbuotojų skaičius yra būtent Indijoje – bendrovė čia turi apie 62 tūkst. visu etatu dirbančių darbuotojų ir 155 tūkst. pagal terminuotas darbo sutartis dirbančių darbuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų