„Amazon“ įsipareigojimas reiškia didžiulį pokytį bendrovės praktikoje.
Amerikiečių įmonė jau daugelį metų sulaukia konkurentų ir reguliuotojų kaltinimų nesąžiningai naudojant jos platformoje saugomus duomenis savo produktų ir paslaugų siūlymui.
Dabar technologijų milžinė pareiškė „įsipareigojanti susilaikyti nuo neviešų duomenų, susijusių su nepriklausomų pardavėjų veikla jos prekyvietėje arba gautų iš jos, naudojimo“, sakoma ES pareiškime.
„Amazon“ taip pat pasiūlė nutraukti kitą ES tyrimą, kuriuos siekiama nustatyti, ar bendrovės itin populiari paslauga „Prime“ nelemia nesąžiningo pranašumo, kai pirkėjai skatinami pirkti prekes iš „Amazon“ logistikos paslaugomis besinaudojančių pardavėjų.
Atliekant pastarąjį tyrimą, EK vertina ir „Buy Box“ vadinamą paslaugą, kuri leidžia pirkėjams „Amazon“ platformoje apsipirkti greičiau, išvengiant nukreipimo į kelis puslapius ir pasirinktis.
ES pranešė iki rugsėjo 9 dienos lauksianti amerikiečių bendrovės konkurentų nuomonės dėl „Amazon“ duotų pažadų, o susitarimas galios penkerius metus, Briuseliui atidžiai stebint jo įgyvendinimą.
EK atkreipia dėmesį, kad daugelis aspektų, susijusių su technologijų milžinių veikla, bus reguliuojami ir kitais metais įsigaliosiančiu Skaitmeninių rinkų aktu (Digital Markets Act, DMA).
Šiame akte numatytas ilgas technologijų įmonėms keliamų reikalavimų sąrašas, įskaitant tai, kaip jos turi tvarkyti jautrius varžovių, besinaudojančių naudojasi jų platformomis, duomenis.
Pati „Amazon“ pažymėjo: „<...> nesutinkame su keliomis Europos Komisijos išvadomis, tačiau konstruktyviai bendradarbiavome su EK, kad išspręstume jiems nerimą keliančius klausimus“.
Taip „išsaugosime mūsų galimybes aptarnauti Europos klientus ir daugiau nei 185 tūkst. Europos mažųjų ir vidutinių įmonių, parduodančių prekes mūsų prekyvietėse“.