Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Analitikai įspėja apie „Amazon“ pardavimų augimo lėtėjimą

JAV technologijų milžinė „Amazon“ šią savaitę pranešė, kad jos pelnas praėjusį ketvirtį pašoko beveik dviem trečdaliais ir tai lėmė šventiniu laikotarpiu padidėjusi mažmeninės prekybos apyvarta bei sparčiai besiplečiantis debesijos kompiuterijos verslas, tačiau analitikai įspėjo, kad bendrovės pardavimų augimas, regis, lėtėja.
„Amazon“
„Amazon“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Bendrovė pareiškė, kad pelnas ketvirtąjį ketvirtį, palyginti su tuo pat laikotarpiu metais anksčiau, padidėjo 63 proc. iki 3 mlrd. JAV dolerių, o įplaukos išaugo 20 proc. iki 72,4 mlrd. JAV dolerių.

Tokius rezultatus lėmė besitęsianti bendrovės mažmeninės prekybos internetu verslo plėtra, taip pat debesijos kompiuterijos padalinio „Amazon Web Services“ augimas.

„Atrodo, kad ketvirtis „Amazon“ buvo išties įspūdingas“, – pažymėjo nepriklausomas analitikas Robas Enderle.

„Amazon“ varžantis dėl dominavimo „daiktų interneto“ rinkoje ir pradedant diegti dirbtinį intelektą į savo išmaniuosius garsiakalbius ir kitus prietaisus, bendrovės generalinis direktorius Jeffas Bezosas ypač pabrėžė „Amazon“ skaitmeninio asistento „Alexa“ vaidmenį.

„Alexa“ savo švenčių laikotarpiu buvo labai užsiėmusi“, – pažymėjo J.Bezosas pranešime apie bendrovės veiklos rezultatus.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į „Amazon“ garsiakalbius „Echo“, kurie sudaro naujosios strategijos pagrindą.

„Žvelgiant į visus produktus, kurie buvo parduodami „Amazon“ visame pasaulyje, „Echo Dot“ atiteko perkamiausios prekės titulas ir vartotojai įsigijo gerokai – milijonais – daugiau „Echo“ grupės gaminių negu ankstesniais metais“, – pridūrė „Amazon“ vadovas.

Nauji įplaukų srautai

Neapsiribojusi įprasta mažmenine prekyba internetu ir pradėjusi prekiauti maisto produktais bei pasiūliusi transliacijų internetu ir įvairių kitų paslaugų bei prekių, „Amazon“ tapo viena vertingiausių pasaulio įmonių.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Jeffas Bezosas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Jeffas Bezosas

Daugelį metų didele pelno marža negalėjusi pasigirti bendrovė pastaraisiais metais ėmė sparčiai didinti savo pelningumą, o naujausi jos veiklos rezultatai parodė, kad šventiniu laikotarpiu jai pavyko pasiekti aukštą pardavimų lygį.

„Amazon“ pelnas ir toliau sparčiai auga – jį palaikė dideli pardavimai internetu švenčių laikotarpiu, kurie kartu skatina ir bendrovės reklamos verslą“, – pareiškė rinkos tyrimų bendrovės „eMarketer“ pagrindinis analitikas Andrew Lipsmanas.

Jis pažymėjo, kad „Amazon“ dėl turimos didelės klientų bazės stiprina savo pozicijas skaitmeninės reklamos rinkoje ir kuria naują įplaukų srautą bei atsirėžia dalį rinkos iš tokių lyderių kaip „Google“ ir „Facebook“.

„Amazon“ skaitmeninės reklamos verslas praėjusį ketvirtį toliau sparčiai augo ir bendrovė bendradarbiauja su garsiomis įmonėmis, kad pagerintų šios paslaugos įrankius ir funkcijas, pareiškė finansų direktorius Brianas Olsavsky per konferencinį pokalbį su analitikais.

Pasak „Amazon“ vadovų, kai kalbama apie veiklą skaitmeninės reklamos rinkoje, kurioje dominuoja „Google“ ir „Facebook“, bendrovė neapsiriboja vien svetaine amazon.com ir netgi žengia į vaizdo reklamos sritį.

Taip pat didėja „Amazon“ pardavimai fizinėse parduotuvėse, įskaitant neseniai įsigytą maisto produktų parduotuvių tinklą „Whole Foods“.

„Kalbant apie pelną, „Amazon“ rezultatai yra įspūdingi“, – pažymėjo Neilas Saundersas iš tyrimų bendrovės „GlobalData“.

Tačiau jis pareiškė, kad pardavimų augimas, regis, sulėtėjo, nes bendrovė subrendo, o tai kelia klausimų dėl jos ateities.

„Amazon“ dabar turės dirbti dukart sunkiau, kad ateityje galėtų toliau didinti pardavimus“, – pridūrė jis.

Bendrovės paskelbtoje veiklos ataskaitoje pažymima, kad 2018 metų pabaigos švenčių laikotarpis „Amazon“ prietaisams buvo sėkmingiausias bendrovės istorijoje – vartotojai jų įsigijo milijonais daugiau negu metais anksčiau.

Šventiniu laikotarpiu „Amazon“ šešiose Europos šalyse įrengė laikinas parduotuves, kuriose siūlė kruopščiai atrinktą prekių asortimentą ir organizavo įvairius renginius vartotojams. Tokios parduotuvės veikė Amsterdame, Londone, Madride, Milane, Berlyne ir Paryžiuje.

Nors „Amazon“ praėjusio ketvirčio veiklos rezultatai buvo geresni negu tikėtasi, pardavimų augimo šį ketvirtį prognozė nuvylė investuotojus.

Veiklos ataskaita parodė, kad „Amazon“ išlaidos padidėjo, nes bendrovė toliau investavo į duomenų centrus, skirstymo tinklus, dirbtinį intelektą ir originalų turinį savo internetinei televizijai „Prime“, kuri konkuruoja su rinkos lydere „Netflix“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais