Interviu „15min“ jis sakė, kad Lietuva eina teisingu keliu ir greitai mūsų šalyje gali būti sukurti naujieji „Angry Birds“.
– „Angry Birds“ herojus vis dažniau matome ne tik telefonų ekranuose, bet ir bet ir ant saldumynų, gėrimų pakuočių. Kodėl jie tokie populiarūs?
– Visi žino žaidimo veikėjų charakterius, žaidžia mūsų žaidimus, taigi nėra sudėtinga parduoti produktus su jų atvaizdais. Žinoma, sėkmei įtakos turi ir mūsų pastarųjų trejų metų darbas. Rinkodarą darome kitaip nei kiti. Ką nors kurdami pirmiausiai žiūrime į mūsų gerbėjų reakciją ir nuolat galvojame, kaip sustiprinti mūsų prekės ženklą.
– Kai kurie tyrimai rodo, kad pažaidę „Angry Birds“ žmonės tampa kūrybiškesni ir našesni. Kaip galite tai paaiškinti?
– Taip yra ne vien su „Angry Birds“ žaidimu, o su daugeliu. Kūrybos procesui labai svarbu kartas nuo karto daryti pertraukas. Pažaidi „Angry Birds“, ir problemos vėliau gali atrodyti lengviau išsprendžiamos. Taip veikia žmogaus smegenys.
Be to, „Angry Birds“ nėra tipinis žaidimas: jis atrodo labai paprastas, tačiau jei nori jį žaisti gerai, turi daug išmokti.
– Dėl „Angry Birds“ galvas pametę vaikai praleidžia labai daug laiko jį žaisdami. Galbūt kur kas naudingiau jiems būtų užsiimti kita veikla, pavyzdžiui, paskaityti knygą, o ne žaisti?
– Dar prieš dvejus metus atliktas tyrimas parodė, kad žmonės per mėnesį „Angry Birds“ žaidžia po dvi valandas, o televiziją žiūrėdami praleidžia 158 valandas. Manau, kad žaisti „Angry Birds“ yra gerokai geriau, nes žaisdamas naudoji smegenis, o žiūrėdamas televizorių to beveik nedarai
– Ar galite sukurti geresnį žaidimą nei „Angry Birds“?
– Mūsų tikslas yra sukurti geresnius žaidimus. Dirbame ties žaidimais, kurie, manau, bus geresni nei buvę anksčiau. Bet šiuo metu ketiname stiprinti esamą prekės ženklą ir kurti tolesnius žaidimus su „Angry Birds“, o ne kurti naujus.
– „Apple“ akcijos jau kuris laikas sparčiai krenta žemyn. Kaip manote, ar tai reiškia, kad bendrovė jau niekuomet nebebus tokia inovatyvi kaip anksčiau?
– Nemanau. „Apple“ – puiki bendrovė, negalite jos teisti žiūrėdami į tos dienos akcijų vertę ar keleto ketvirčių finansinius rezultatus.
Jei kalbėtume apie „Angry Birds“, ir mūsų žaidimas vieną dieną nebus perkamiausias programėlių parduotuvėje, tačiau tai dar neko blogo nereikš. Čia tas pats, kas kalbėti, kad peliukas Mikis tuoj išnyks, nes jis dabar nėra perkamiausių žaidimų sąrašuose. O jis gyvuoja nuo 1928 metų, ir manau, kad kiekvienas žino, jog peliukas nenumirs dėl to, kad jo šiandien nėra programėlių parduotuvėje.
Taigi tokioms bendrovėms kaip „Apple“ turime duoti bent jau keletą metų ir tik tada teisti. Nemanau, kad „Apple“ išnyks ar nustos diegti inovacijas.
– Esate iš Suomijos – šalies, kuri nuolat patenka tarp inovatyviausiųjų. Kaip manote, ką daryti Lietuvai, kad pakartotų Suomijos sėkmę?
– Jūs jau turite daug tokių sėkmingų verslininkų kaip Ilja Laursas. Tokių žmonių reikia dar daugiau. Be to, turite labai daug išsilavinusių žmonių, jums tereikia būti ambicingesniems. Nėra priežasčių, kurios neleistų jums sukurti kito „Angry Birds“ ar „Skype“. Svarbiausia – svarbu pradėti daryti.
– O kaip tai padaryti greičiau?
– Nemanau, kad šį procesą galima paskubinti. Reikia laiko. Tačiau jūs esate gerame kelyje, tereikia koncentruotis į aplinkos sukūrimą.