Vilnietė Karolina 15min pasakojo, kad dėl neveikiančių „Luminor“ banko paslaugų patiria didelių nepatogumų. Pirmadienį moteris dėl neveikiančios banko mobiliosios programėlės valandai buvo įstrigusi stovėjimo aikštelėje – vilnietė negalėjo persivesti pinigų į kortelę ir apmokėti už automobilio stovėjimą.
„Neprieinu prie savo sąskaitų – taip nėra buvę gyvenime. Vakar konsultantė rašė, kad šiandien viskas veiks, tačiau šiandien dar blogiau nei vakar – niekas neveikia. Klausiau, kiek tai dar gali trukti, tačiau atsakė, kad negali pasakyti“, – piktinosi moteris.
„Luminor“ komunikacijos vadovė Lietuvoje Indrė Baltrušaitienė 15min patvirtino, kad bankas jau antrą dieną patiria pasikartojančius kai kurių paslaugų trikdžius.
„Juos sukelia laikinas interneto banko ir mobiliosios programėlės lėtumas. Tai kartais gali turėti įtakos jungiantis prie interneto banko, taip pat išeinantys mokėjimai gali užtrukti ilgiau nei įprastai. Tuo tarpu įeinantys mokėjimai veikia įprastai. Nuoširdžiai atsiprašome savo klientų ir dėkojame už kantrybę“, – komentavo I.Baltrušaitienė.
Tačiau Karolina prieštarauja, kad banko atstovės teiginiai – neteisingi. Pasak jos, šiandien programėlė ne šiaip lėta, o apskritai neveikia.
„Vakar mobilioji programėlė lėtai veikė, strigo, bet leido atlikti mokėjimo veiksmus, tiesiog pats mokėjimas galiausiai strigdavo. O šiandien net įlįsti į tą programėlę nebegaliu. O per elektroninę bankininkystę galima jungtis prie banko, bet mokėjimų neleidžia net pasirašyti“, – pabrėžė vilnietė.
15min teiravosi „Luminor“ banko, kokios konkrečios priežastys lemia šiuos nesklandumus ir kada paslaugų teikimas klientams bus atnaujintas, tačiau nei konkrečių atsakymų, nei prognozių, kada problema bus išspręsta, nesulaukė.
„Tai yra technologiniai nesklandumai, kurie ir lemia minėtus trikdžius. Kaip ir minėjau, kolegos nuosekliai dirba, kad paveiktos paslaugos pradėtų veikti įprastai ir klientai daugiau nepatirtų nepatogumų“, – teigė „Luminor“ atstovė.
Antradienio popietę I.Baltrušaitienė vis dėlto informavo, kad nesklandumai pašalinti ir visos banko paslaugos veikia įprastai.
„Visi klientų atlikti mokėjimai apdorojami ir gavėjų sąskaitas pasieks šiandien, sausio 31 d. Darkart atsiprašome klientų dėl patirtų nepatogumų ir dėkojame už kantrybę“, – teigė ji.
Lietuvos bankas žada šį incidentą nagrinėti
Lietuvos banko atsakyme 15min teigiama, kad ir Europos Centrinis Bankas, ir Lietuvos bankas žino apie kilusius nesklandumus.
„Šį incidentą nagrinėsime, tad konkrečias jo priežastis komentuoti dar anksti“, – rašoma atsakyme.
Lietuvos bankas taip pat teigia „Luminor“ bankui akcentuojantis, kad būtina tinkamai užtikrinti paslaugų prieinamumą klientams ir kad būtų laikomasi Mokėjimų įstatymo nuostatų.
2021 metų viduryje „Luminor“ bankui jau buvo skirta 350 tūkst. eurų bauda už Mokėjimų įstatymo pažeidimus.
Jie buvo nustatyti Lietuvos bankui atlikus tyrimą, kurio metu išnagrinėti mokėjimo paslaugų incidentai, įvykę 2020 m. liepos–rugpjūčio mėn.
Vienas iš jų – „Luminor“ bankas su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos.
15min primena, kad prieš mėnesį net trijų finansinių įstaigų klientai pranešė susidūrę su trikdžiais, bandant atlikti internetinius pavedimus. „Swedbank“, „Luminor“ bankų ir elektroninių pinigų įstaigos „Paysera“ atstovai patvirtino, kad susiduriama su sutrikimais. Tąkart sutrikimai taip pat įvardyti kaip techniniai.
Beje, „Luminor“ pranešė, kad nuo balandžio didins paslaugų įkainius.