„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Apklausa: Lietuvos įmonės naujus vilkikus registruoja užsienyje

Didžiosios Lietuvos transporto įmonės ieško būdų suvaldyti išaugusias sąnaudas dėl Mobilumo paketo reikalavimų nuolat grąžinti vilkikus ir jų vairuotojus į registracijos šalį. Verslas vis aktyviau steigia antrines bendroves Europos Sąjungos (ES) šalyse – čia jos jau įregistravo per 8 tūkst. naujų vilkikų. Daugiausia jų įregistruota Lenkijoje ir Vokietijoje.
Vilkikas
Vilkikas / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Verslas Vilkikas

Tai rodo Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) narių kovą atlikta apklausa: devynios įmonės iš dešimties patyrė padidėjusias sąnaudas dėl vilkikų ir vairuotojų gražinimo į registracijos šalį – daugiau kaip trečdalis jų teigia, kad sąnaudos didėjo iki 15 proc., o daugiau kaip pusė – dar daugiau.

„Siekdamos suvaldyti sąnaudų augimą, bendrovės aktyviai steigė filialus ES šalyse. Pagrindinės kryptys, remiantis apklausa – Lenkija ir Vokietija. Įmonių pateiktais duomenimis, jos Bendrijoje įregistravo 8,3 tūkst. naujų sunkiasvorių transporto priemonių“, – pranešime sakė TTLA generalinis sekretorius Povilas Drižas.

Pasak jo, dėl įpareigojimo periodiškai grąžinti vilkikus į jų registracijos vietą mažiau jų gali atlikti krovinių vežimo kelionių. Todėl siekiant išlaikyti šių paslaugų pajėgumus, įmonės turi pirkti daugiau naujų vilkikų – apklausa atskleidė, kad 80 proc. įmonių jų reikia daugiau.

Įmonės nurodė, kad dėl Mobilumo paketo įpareigojimų joms reikia ir daugiau vairuotojų. Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, 2022 metų pabaigoje ES trūko 500 tūkst. vairuotojų.

Organizacija yra akcentavusi, kad Europoje didinamas darbo užmokestis neturi lemiamo poveikio, o didžiausi iššūkiai yra jaunų vairuotojų pritraukimas bei ES mastu neišvystyta vairuotojų poilsio infrastruktūra.

„Kokybišką vairuotojų poilsį ir jų saugumo užtikrinimą apsunkina tai, kad Europoje labai trūksta vietų sunkvežimiams, saugių ir gerai įrengtų poilsio zonų su dušais, atskirais tualetais vyrams ir moterims, sveiko maisto ir saugių miegamųjų vietų“, – aiškino P. Drižas.

Visi apklausos dalyviai patvirtino, kad rasti nakvynės vietą 45 valandų ir ilgesniam poilsiui yra sudėtinga: net ketvirtadalis įmonių tikina, kad tai apskritai neįmanoma užduotis, o du trečdaliai teigė, kad tai sudėtingiausia Prancūzijoje, Vokietijoje ir Belgijoje. Pusė ir mažiau respondentų nurodė Nyderlandus, Italiją ir Austriją.

Panaši padėtis ir dėl vagyčių iš vilkikų parkavimo aikštelėse: su tuo dažnai susiduria per 60 proc. įmonių, o labai dažnai – maždaug dešimtadalis.

Pervežamo turto apsaugos asociacijos duomenimis, pusė visų su kroviniais susijusių nusikaltimų padaroma nesaugiose parkavimo aikštelėse.

Remiantis IRU tyrimu, 95 proc. vairuotojų ir beveik tiek pat transporto įmonių nurodo, kad saugumas poilsio metu yra svarbiausias prioritetas. Tačiau tik 3 proc. stovėjimo vietų ES šalyse yra sertifikuotos kaip saugios. Pavyzdžiui, tyrimas Italijoje parodė, kad joje viena saugi parkavimo vieta teko 289 vilkikams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų