Ieškinyje, kurį pateikė skaitmeninės ekonomikos ekspertė Rachael Kent, tačiau kurio dar nepatvirtino Didžiosios Britanijos konkurencijos apeliacinis teismas, JAV technologijų milžinė raginama grąžinti klientams pinigus.
Jeigu ieškinys būtų patenkintas, 19,6 mln. JK vartotojų galėtų gauti kompensaciją, kurios bendra suma siektų 1,5 mlrd. svarų (1,7 mlrd. eurų).
Tuo tarpu kovo mėnesį Didžiosios Britanijos konkurencijos prievaizdė pradėjo tyrimą dėl „Apple“, kuriame taip pat daugiausia dėmesio skiriama tam, kaip bendrovė naudoja savo platformą „App Store“.
Londono universitete dėstanti R.Kent teigia, kad „App Store“ yra vienintelis būdas atsisiųsti programėles į „iPhone“ ar „iPad“ įrenginius, o tai reiškia, kad „Apple“ elgiasi kaip monopolistė.
„App Store“ veikė kaip puikūs vartai į įvairias įdomias ir novatoriškas paslaugas, kurios milijonams vartotojų buvo naudingos, įskaitant ir mane pačią“, – pridūrė ji savo ieškinyje.
„Visgi praėjus trylikai metų nuo platformos paleidimo, ji tapo vieninteliais vartais milijonams vartotojų“, – pridūrė R. Kent.
Pasak jos, „Apple“ kruopščiai saugo prieigą prie programų pasaulio ir ima visiškai nepateisinamus įėjimo ir naudojimo mokesčius.
„Tai yra monopolisto elgesys ir jis yra nepriimtinas“, – pridūrė ji.
Reaguodama į kaltinimus, „Apple“ pavadino ieškinio pateikimą „be pagrindo“, nurodydama bendrovės „nepalaužiamą įsipareigojimą vartotojams ir daugybę privalumų, kuriuos „App Store“ suteikė JK inovacijų ekonomikai“.
Ieškinyje teigiama, kad 30 proc. išlaidų, skiriamų programoms įsigyti, patenka į „Apple“ kišenę.
„Tai yra <...> neteisėtas „Apple“ naršymas po klientų pinigines, kuris nėra susijęs su aptariamų paslaugų teikimo sąnaudomis“, – priduriama jame.
Tuo tarpu vos prieš savaitę „Epic Games“ – populiaraus vaizdo žaidimo „Fortnite“ kūrėja - ir „Apple“ susirėmė teisme dėl panašių kaltinimų.
Be to, praėjusį mėnesį ES oficialiai apkaltino „Apple“ nesąžiningai išstūmus varžoves, teikiančias muzikos transliacijos paslaugas, iš „App Store“.