„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ar greitai verslo įmonių autoparkuose atsiras ekologiški automobiliai?

Neseniai pradėtos mokėti kompensacijos už įsigytus elektromobilius verslo įmonėms siunčia žinią − ekologiško automobilio atsiperkamumo laikas trumpėja. Be to, elektromobiliai turi kitų privalumų ir naudų, dėl kurių tokio automobilio eksploatacija ir sąnaudos yra geresni nei analogiškų naftos produktais varomų automobilių.
Elektromobilis
Elektromobilis / 123rf.com

Verslui − valstybės kompensacija

Ekologiškų automobilių prekybą tarp gyventojų paskatino šių metų balandžio pradžioje Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) pradėtos mokėti kompensacijos už įsigytus elektromobilius fiziniams asmenims. Kompensacija privatiems asmenims sudaro 4 tūkst. eurų už naują ir 2 tūkst. eurų už naudotą elektromobilį.

Organizatorių nuotr./Monika Cemnolonskienė
Organizatorių nuotr./Monika Cemnolonskienė

Tačiau didesnio proveržio šalies draugiškų automobilių parke gali atnešti verslas, mat jis įsigyja gerokai daugiau transporto priemonių nei fiziniai asmenys ir dažniau renkasi naujus automobilius. Spalio viduryje paskelbta, kad APVA skyrė 2 mln. eurų kompensacijoms už elektromobilius verslui.

Numatyta kompensacija už kiekvieną naują M1 klasės lengvąjį elektromobilį siekia 4 tūkst. eurų, 10 tūkst. eurų subsidija mokama už kiekvieną naują M2 klasės elektromobilį. Vienas pareiškėjas gali pretenduoti į maksimalią 200 tūkst. eurų subsidiją.

Mažesnės kuro sąnaudos

Elektromobilių energijos sąnaudos paprastai yra 3–5 kartus mažesnės už analogiško naftos produktais varomo automobilio sąnaudas. Be to, techninis elektromobilių aptarnavimas yra apie 2–3 kartus pigesnis.

Tiesa, nors premium klasės elektromobilių kainos jau susilygino su benzininių modelių kainomis, ekonominėje klasėje savo kaina elektromobiliai vis dar smarkiai pralaimi konkurencinėje kovoje.

Vis dėlto tai nereiškia, kad įsigyti elektromobilį „neapsimoka“. Per kokį laikotarpį brangesnis, tačiau taupesnis ir aplinkai draugiškesnis automobilis atsipirks, labai priklauso nuo naudojimo intensyvumo – kuo daugiau atstumo nuvažiuojama, tuo elektromobilio eksploatacija pigesnė.

Palankesnės finansavimo sąlygos

Siekdamos paskatinti aplinkos tausojimą pereinant prie ekologiškesnių automobilių, finansų įstaigos taip pat siūlo sprendimus. Pavyzdžiui, „Swedbank“ išplėtė žaliojo lizingo iniciatyvą, pasiūlydamas finansavimą platesniam hibridinių automobilių ir elektromobilių spektrui. Naujosios žaliojo lizingo gairės galioja įsigyjant ir naują, ir naudotą lengvąją transporto priemonę su nuline arba žema anglies dvideginio emisija.

Palankesnėmis sąlygomis galima įsigyti naują ar naudotą mažai taršų automobilį, kurio anglies dvideginio emisija, remiantis WLTP visuotiniu suderintu standartu, siekia 0–95 g/km. Kita žaliojo lizingo automobilių kategorija – tai nauji bei naudoti mažiau taršūs automobiliai, dažniausiai įprasti hibridiniai automobiliai, kurių emisija, remiantis WLTP metodika, neviršija 130 g/km.

Elektromobilių naudos mieste

Įsigijus elektromobilį įgyjamos ir tam tikros lengvatos. Pavyzdžiui, tokiu automobiliu be jokio išankstinio leidimo galima važiuoti maršrutinio transporto eismo juostomis („A“ juosta). Spūsčių metu tai padeda sutaupyti laiko ir sunaudojamos energijos.

Nemažą įmonių išlaidų dalį, susijusių su bendrovių autoparku, sudaro ir automobilių stovėjimo mokesčiai. Kiekviena savivaldybė turi nustatytą tvarką parkavimo rinkliavų lengvatų išdavimui, tačiau dauguma jų siūlo galimybę nemokamai statyti įmonės elektromobilį apmokestintose zonose be papildomų įmokų.

Pavyzdžiui, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Neringoje elektromobilio parkavimo leidimai išduodami nemokamai, Panevėžyje tokio leidimo išdavimas kainuos 2,90 eurų metams.

Galimybė tvariai keliauti tolimus atstumus

Rinkoje daugėja elektromobilių, kurie be papildomo krovimo gali nuvažiuoti daugiau kaip 200 km. Su pačiais efektyviausiais modeliais be sustojimų galima nuvažiuoti apie 400 km ir daugiau.

Tačiau augant tvarių automobilių skaičiui, daugėja ir įkrovimo punktų. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei 200 valstybės įrengtų bei privačių elektromobilių krovimo stotelių, iki 2021 metų vasaros Lietuvos savivaldybėse turėtų atsirasti dar apie 100 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių.

Tai reiškia, kad elektromobiliu, net jei jis yra senesnio modelio, neturi papildomų baterijų ir gali nuvažiuoti palyginti trumpą atstumą, drąsiai galima planuoti ir ilgesnes keliones.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs