Ar skambutis gali pasiklysti? Moksleivio Luko pažintis su tinklo priežiūros specialistu

Dažnai girdime apie įvairiausias profesijas – nuo gydytojo, veterinaro, žurnalisto ar buhalterės, bet daugelis suklusta, kai pradedama kalbėti apie tinklo priežiūros profesiją. Mažai kas žino, ką iš tiesų atlieka šį darbą dirbantis žmogaus. Moksleivis Lukas Pamarnackas nusprendė tai išsiaiškinti ir pakalbino „Tele2“ tinklo priežiūros specialistą Gediminą Domarką.
Gediminas Domarkas ir Lukas Pamarnackas
Gediminas Domarkas ir Lukas Pamarnackas / Stopkadro nuotr.

Norėdamas atskleisti savo profesijos subtilybes, G.Domarkas moksleivį pakvietė į savo darbo vietą – mobiliojo ryšio bazinę stotį. Iš čia matyti bokštai, stiebas ir jį prilaikančios atotampos. Lukui iškart pasidarė smalsu – kaip šie bokštai „susikalba“?

„Mobiliojo ryšio bokštai, galėdami skleisti radijo bangas į klientų telefonus, turi turėti ryšį su pagrindiniais duomenų centrais. Šį ryšį jie palaiko per optines linijas. Per optinę liniją šviesa perduoda informaciją į duomenų centrą.

Netgi turiu pavyzdį – tai optinis kabelis, kuris turi labai plonytę stiklo giją, per kurią šviesos greičiu keliauja informacija. Abiejuose galuose stovi lazeris ir jis perduoda informaciją. Realiai nuo čia iki duomenų centro informacija keliauja šviesos greičiu ir tai užtrunka akimirką“, – paaiškina „Tele2“ tinklo priežiūros specialistas.

Stopkadro nuotr./Aukštalipys
Stopkadro nuotr./Aukštalipys

Bokšto viršuje yra ir kitos svarbios detalės – baltos vertikalios antenos: „Tai yra stoties ausys ir burna. Tos antenos skleidžia elektromagnetines bangas, keliaujančias į kliento telefoną. Telefone yra antena, kuri tas bangas priima, iškoduoja siųstą duomenų paketą-žinutę ir tada prasideda skambutis.“

O ar skambutis gali pasiklysti? Gediminas nedvejodamas atšauna, kad ne. Jis sako, kad viskas vyksta skaitmenizuotose duomenų centruose, kur skambučiai niekaip nepasiklysta.

„Įrengtos sudėtingos kompiuterinės stotys. Taigi šie skambučiai iš tikrųjų apdorojami labai kokybiškai, vadinasi, tokių dalykų nevyksta. Pavyzdžiui, seniau už skirstymo pulto sėdėjo žmogus, kuris turėjo įjungti kiekvieną laidelį, taip pat nukreipdavo skambutį. Žmogus, sėdintis prie pulto, sužinodavo, kad tu, tarkim, skambini savo kaimynui, ir jis perjungdavo skambutį, o jei jis suklysdavo, ne ten nusiųsdavo skambutį“, – pavyzdį pateikė G.Domarkas.

Norite sužinoti daugiau apie tai, kaip veikia pultai, mobiliojo ryšio stotys ir ką dirba žmonės tinklo skyriuje? Žiūrėkite visą Luko pokalbį su G.Domarku:

VIDEO: Čia niekada nebūna nuobodu: ką visą dieną veikia tinklo priežiūros specialistai?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų